Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S hybridizací Porsche to nebude tak horké, 911 a Macan zatím nečeká
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní značka má sice nejpočetnější portfolio plug-in hybridů na světě, její rozšíření však plánuje nejdříve ke konci dekády.
Ač je Porsche relativně malou automobilkou, jejíž roční produkce prozatím nepřekonala metu 200 000 prodaných exemplářů, v rámci plug-in hybridů hraje světovou první ligu. V portfoliu značky totiž najdeme Cayenne S E-Hybrid a Panameru S E-Hybrid, mimo tyto běžné modely pak do party patří i aktuálně již takřka zcela vyprodaný supersport 918 Spyder. Máme tu tedy trojici modelů, což je počet, který dnes nikdo jiný netrumfne.
Podle všech spekulací a dohadů se přitom toto portfolio mělo v nejbližších letech rozrůst především o legendární Porsche 911, které by vycházelo ze závodního speciálu GT3 R Hybrid. Mimo to padla zmínka také o nové verzi menšího crossoveru Macan, v obou případech však tyto zvěsti nedopadly na úrodnou půdu. Či spíše, manažeři automobilky takové kroky nevylučují, dojít by k nim však mělo ve vzdálené, nikoliv blízké budoucnosti.
V případě Porsche Macan se přitom mělo za to, že menší crossover by logicky mohl převzít techniku od svého staršího bratříčka. Jak však vysvětluje manažer hybridních ústrojí Manfred Schürman, „zástavba daného paketu je nemožná, systém je pro Macan příliš velký“. Jakmile ale zejména baterie doznají zmenšení, pak jejich implementaci nic nebrání. Hybridní provedení tedy jistojistě dorazí s novou generací.
V případě Porsche 911 si budeme muset počkat ještě déle, podle dosavadních informací totiž vedení značky počítá s příchodem takového modelu během příštích patnácti let. Nejspíše se jej tedy nedočkáme ani u nové generace, ale až té následující. I když takový úspěch BMW i8 by mohl dané rozhodnutí zvrátit, zvláště pokud se navíc k obdobnému kroku odhodlá také Mercedes u nového modelu AMG GT.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jakým způsobem se věci vyvinou. Podle Schürmana ale minimálně v nejbližší době nemáme s ničím počítat, neboť aktuálně neprobíhá žádný vývoj. Tak nějak si ovšem nejsme jisti, zda mu daná slova máme stoprocentně věřit.
Hybridní Porsche 911 sice již existuje, ovšem pouze v závodní verzi. Ta silniční má zřejmě ještě pár let čas
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda