Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S tímto náklaďákem Rusové překonali i Teslu. Jen asi jinak, než by si sami přáli
20.9.2018 | Petr Prokopec
O Tesle si můžete myslet cokoli, jedním z největších inovátorů v automobilovém průmyslu je ale nepochybně. O to více může zaskočit, že našla pokořitele v Rusku, ovšem jen v případě průtahů v uvádění na trh.
Problémy s plněním vlastních termínů nemá jen Tesla, byť její potíže jsou nejvíce medializovány. Ovšem třeba i nové Audi e-tron bylo odhaleno s menším zpožděním, neboť původně mělo spatřit světlo světa již 30. srpna. Nakonec však německá automobilka s produkční variantou vyrukovala až tento týden. Pravda, jde sice o drobné zdržení, nicméně zdržení to je. Kam se ovšem Němci i Američané hrabou na Rusy.
GAZ na právě probíhajícím veletrhu užitkových vozů v Hannoveru představil nový náklaďák Sadko NEXT. Ten ve službě střídá model 33081 Sadko, vůči kterému došlo k navýšení kapacity korby na jednu tunu. Zároveň dorazila také přepracovaná kabina, která pojme trojici cestujících včetně řidiče. A aby toho nebylo málo, pod kapotu je možné nainstalovat pohonné jednotky plnící emisní normy Euro 3, 4 nebo 5.
Čtyřválcové pohonné jednotky produkují maximálně 149 koní, jež míří na všechna čtyři kola. Manuální převodovce společnost dělají redukce, stejně jako uzamykatelné diferenciály, jež lze ovládat přímo z kabiny tlačítkem. Mimo to se Sadko NEXT pyšní novým předním i zadním zavěšením, stejně jako pneumaticko-hydraulickým brzdovým systémem s možností plné deaktivace ABS.
Světlá výška vozu narostla na 315 milimetrů, na přání jej pak lze osadit ještě druhou 95litrovou palivovou nádrží. Zákazníci kromě toho budou moci volit mezi krátkým a dlouhým rozvorem (3 770 a 4 510 milimetrů), jež bude mít logicky vliv i na celkovou délku (6 290 a 7 040 mm) i hmotnost (3 900 a 4 310 kg). Ovlivněna tím samozřejmě bude také cena, ta však prozatím oznámena nebyla.
Otázkou pak vlastně je i dostupnost, čímž můžeme navázat na úvod tohoto článku, tedy na ono zdržení. Nové Sadko NEXT bylo poprvé představeno již v roce 2014, přičemž výroba měla v Nižném Novgorodu odstartovat v létě 2015. GAZ ale v daný moment nebyl ve zrovna skvělé kondici, proto nakonec došlo pouze na osazení předchůdce moderními turbodieselovými motory.
Automobilka vzápětí oznámila, že novinka půjde do prodeje až v roce 2019, ani to však ve výsledku neplatí. Tedy ne zcela. Exemplář, jenž se ukázal v Hannoveru, totiž disponuje volantem vpravo a je součástí obrovské objednávky, která již začala být realizována. Jinými slovy, Sadko NEXT zamíří na silnice již letos, i když zatím není jasné, kdy přesně a v jakém množství.
V příštím roce by pak GAZ měl konečně navýšit produkční kapacitu na takovou úroveň, že dojde i na přijímání nových objednávek. A co je podstatnější, ukázána by měla být také varianta s volantem vlevo. Výroba se tedy v jejím případě spustí čtyři roky poté, co byl vůz poprvé ukázán. Elon Musk je tak v průtazích vedle Rusů vlastně žabařem, tak dlouho Tesla ještě nic neodkládala.
Produkční GAZ Sadko NEXT se konečně ukázal na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru
Původně byl ovšem představen již v roce 2014, výroba pak měla odstartovat v létě 2015
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva