Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Arona je oficiálně venku, ukazuje i budoucí „Fabii na chůdách”
27.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Arona se snaží zaujmout barvami, k dispozici je hned zkraje výroby až 68 venkovních barevných kombinací. A kouzlit s nimi lze také uvnitř.
Seat Arona, nové malé SUV, představuje prvního z koncernových sourozenců, které časem uvidíme v hávu Volkswagenu i Škody. Mělo by jim vyšlapávat cestu, zatím si ale poletovala nad Barcelonou. Už ji to ale přestalo bavit, nechala se posadit do svého přirozeného prostředí a ukázala se světu. Jak to tedy s Ibizou na chůdách je?
Je 4 138 mm dlouhá, Ibizu přerostla o 79 mm, samozřejmě je také vyšší, narostla o 99 mm. Část z nich jde na úkor o 15 mm světlé výšce, ze zbytku už ale těží kabina, kterou mohl Seat patřičně přepracovat. Sedadlo řidiče je o 52 mm výše než v případě hatchbacku, spolujezdci pak sedí dokonce o 62 mm výše. I přesto prostor pro hlavu narostl o 37, resp. 33 mm. Na 400 litrů v základu narostl rovněž objem zavazadelníku.
Základem auta je platforma MQB A0, proto nepřekvapí nabídka motorů. Základem nabídky bude litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní. Slabší verzi doplní pětistupňový manuál, ta silnější dostane o rychlost více, případně o dvě u automatické převodovky DSG.
Dorazí ještě 1,5litrový čtyřválec TSI produkující 150 koní, který bude alespoň zpočátku spjat výhradně s šestistupňovým manuálem a úrovní výbavy FR. Diesel 1,6 TDI lze ale vybírat napříč celým portfoliem, přičemž nabídne 95 či 115 koní. V prvém případě lze volit mezi pětistupňovým manuálem a sedmistupňovým DSG, ve druhém je k mání pouze šestistupňová ručně řazená převodovka. Na některých trzích Seat nabídne i 1,6 MPI se 110 koňmi, u nás s ním ale nepočítejte.
Znovu se můžeme vrátit do interiéru, kde najdeme pro Aronu specifickou nabídku barev a materiálů. Zákazníci budou moci vybírat barvy pro palubní desku, středovou konzoli a čalounění, jistě tak vznikne celá řada „unikátních” kombinací. Nejen interiér může hýřit barvami, také pro venkovní lak lze vybírat z 68 barevných kombinací. Střechu a čelní i zadní sloupky lze mít v kontrastní šedé, černé či oranžové barvě.
Samozřejmotí je dnes už nabídka bezdrátového dobíjení mobilních telefonů, zpětné kamery či multimediálního systému doplněného osmipalcovým dotykovým displejem. Kromě toho je možné sáhnout také po detekci vozů ve slepém úhlu, varovném systému před vzadu jedoucí dopravou či překážkami nebo adaptivním tempomatu. Autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů je automatickou součástí výbavy, bez nich je zisk pěti hvězd od Euro NCAP dnes již možný.
Pokud byste chtěli nějakou ostřejší verzi, musíte vybírat jinde. Podle šéfa vývoje Matthiase Rabeho se k Leonu Cupra a Atece Cupra přidají i ostřejší verze elektrických vozů, se kterými začne Seat přicházet na trh od roku 2019. Stejné plány by měla mít i Škoda, což je s ohledem na sdílenou platformu MEB podstatné. Na druhou stranu, mateřský Volkswagen vidí větší potenciál ve sportovním ladění plug-in hybridů.
Seat Arona se ukázal ve standardním provedení i jako FR. Rozdíly mezi oběma verzemi přitom najdeme ve výpletu čelní masky či zadních koncovkách výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan