Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena
3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První uniklý snímek nejmenšího Seatu z minulého týdne byl autentický. Potvrdilo to dnešní oficiální odhalení, které stvrdilo i jeho zvláštní jméno Mii.
Když jsme vám minulý týden ukázali první uniklý snímek Seatu Mii, mnozí nevěřili jeho autenticitě. Na jednu stranu sice šlo očekávat, že i Seat přijde se svým supermini na bázi Volkswagenu up!, na druhou stranu měl ale vůz na publikovaném snímku až příliš vyzpytatelné tvary a navíc jméno, které by sedělo spíše japonské herní konzoli než španělskému autu. Jenže dnes se ukázalo, že únik snímku a informací ani v nejmenším nepřeháněl, neboť nový malý Španěl je přesně takový, jak byl zprvu vyobrazen. Přesto si pojďme nyní alespoň ve stručnosti projít jeho specifika.
Možná vám přijde laciné hovořit o Mii jako o španělském Citigo, když primárně vychází z Volkswagenu up! To je sice pravda, ale podívejte se na jeho tvary a srovnejte si je se vzhledem Škody Citigo. Je zjevné, že vůz mnohem více podobný českému ztvárnění VW up! než originálu, a to zejména díky rovné spodní hraně zadních oken a pojetí třetích dveří postrádajících „pohřebácký motiv” německého originálu.
Jinými slovy - Volkswagen chtěl, aby nabízel jedinečné auto a svým dvěma dceřiným firmám ponechal na hraní trochu jiné „kopyto”, na které si mohly navěsit vlastní detaily. V případě Seatu jsou to přední světla, maska chladiče, přední nárazník, kola z lehkých slitin a koncová světla. Interiér již tolik novinek neskýtá, když stejně jako v případě českého Městoběhu nabízí oproti wolfburské předloze podle všeho jen jiný volant.
Jestliže venku a uvnitř jsme našli alespoň trochu odlišností, v případě technických detailů je Mii dokonalou kopií Citigo. Má tedy rozměry 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvor 2,42 metru. Prostor pro cestující má být vzhledem k těmto číslům nadprůměrný, leč je opět blíže nespecifikovaný. Na zavazadla „čeká” 251 litrů prostoru v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel.
Pod kapotou se bude alternativně ukrývat jeden ze dvou tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 litru - první s výkonem maximálně 44 kW (60 koní), druhý s 55 kilowatty (75 koní). Hmotnost vozu začíná na stejně skromných 854 kg (929 kg včetně „povinné eurozátěže”), a tak se slabším motorem na stovku zrychlí za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h. Se silnějším agregátem můžete pomýšlet i na akceleraci z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálku 171 km/h.
Spotřeba paliva činí 4,5 resp. 4,7 litru na 100 km jízdy, v nabídce nebude chybět ani úsporná verze Ecomotive se systém start/stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem nebo využitím alternátoru pro dílčí rekuperaci brzdné energie a spotřebou 4,2 l/100 km resp. 4,3/100 na km v kombinovaném režimu. Odpovídající emise CO2 pak mají podobu 97 a 99 g na kilometr, což vozu v některých zemích dovolí vyhnout se zcela nebo částečně silničním daním.
O přenos výkonu na přední kola se budou starat vždy pětistupňové převodovky. Tu manuální zřejmě nemá smysl podrobněji komentovat, o „automatu” již víme, že půjde o robotizovanou přímo řazenou skříň pomocí dvojice elektromotorů. Tyto převodovky obvykle nemají nejlepší projev, uvidíme ale, jak si s tímto úkolem poradili u VW.
Ani u Seatu nebude chybět v nabídce aktivní brzdový asistent „City Safe Drive”, tedy systém předcházející kolizím, v tomto případě jen ve městě. Automaticky se aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí před vozem. Pokud shledá situaci nebezpečnou a vaši reakci vlažnou, pustí se do tzv. „nouzového brzdění”. Od koncernových sourozenců se ten španělský bude chtít odlišit trochou stylu navíc - automobilka již nyní slibuje verze jako Chic a Sport s atraktivnějším ztvárněním interiéru nebo zvláštními litými koly resp. sníženým a přitvrzeným podvozkem.
Také Mii se dostane do prodejů ještě letos na podzim (byť u nás se zřejmě objeví až později), cena by měla být podobná jako u škodovky, tedy pod 200 tisíci Kč. Příští rok se pak do prodejů dostane i pětidvéřová varianta, kterou Seat označuje za „praktičtější”. Jak moc praktická ale v případě takto malého auta bude, to se teprve uvidí.
Seat Mii
Pro srovnání pohledy na německo-česko-španělská trojčata bok po boku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis