Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sedany se dle Lexusu musí zcela změnit, jinak podlehnou SUV. Myslí nějak takto?
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV a odvozené crossovery jsou teď na koni, zatímco sedany marně bojují o pozornost. Japonci o tom ví a volají po změně, budou ale úspěšnější?
Před několika týdny se mocně spekulovalo o možném konci Lexusu GS, neboť tento sedan se neprodává zdaleka tak dobře, jak by si automobilka představovala. Už stávající provedení ostatně nemuselo uzřít světlo světa, neboť o konci GS se mluvilo již v době, kdy na trhu byla předchozí třetí generace. Bylo tak velmi pravděpodobné, že nejde pouze o zvěsti, ale o realitu úvah luxusní japonské značky.
Tomu nasvědčuje tomu i nová prohlášení globálního šéfa značky Tokuo Fukuichiho, který na autosalonu v Šanghaji uvedl, že Lexus musí diametrálně změnit nabídku svých sedanů, jinak riskuje definitivní nezájem o tuto karosářskou verzi. Zákazníci prémiových značek prý už nejsou tak konzervativní, jak bývali a je třeba, aby na tuto změnu zareagovaly i samotné tříprostorové vozy.
Dle Fukuichiho je stávající klientela schopná střídat oblek s džínami a trikem. Proto by Lexus měl ustoupit od klasiky a místo něj přijít s něčím odvážnějším. Problém pro sedany značky navíc představuje i stále lepší jízdní projev crossoverů a SUV - ty se teď na silnici chovají skoro jako běžné osobní vozy. Podle něj jsou to právě auta tohoto, které sedanům berou tradiční klientelu - jsou vizuálně zajímavější a jejich jízdní projev pro zákazníky nepředstavuje problém.
Touží tedy Fukuichi přiblížit sedany „esúvéčkům” jako Brežněvovu Volhu na hlavním obrázku? O to už se někteří pokusili, aby zjistili, že tento recept nefunguje. Fukiuchi je chytřejší a ví, že pokud se mají sedany postavit SUV, nemohou si vystačit s tím, že budou kopírovat jejich styl. Musí nabídnout více než dnes a znovu je jasně překonat jízdním projevem. Pokud tedy značka chce nadále nabízet sedany, musí jim dát jízdní charakteristiku, které vozy s vyšší stavbou karoserie nemohou konkurovat.
„Pokud nebudeme schopni nabídnout zážitek z jízdy, jakého nelze dosáhnout za volantem SUV, pak si myslím, že sedany nejsou schopné přežít,“ popisuje dále obtížnou situaci Fukuichi. Dle něj by proto Lexus měl vsadit za snížení těžiště a ostřejší ovladatelnost, jakou lze najít u kupátek či sportovních vozů. Obdobným způsobem by mělo doznat změn i řízení, respektive jeho odezva.
Za příklad dává šéf značky nové kupé LC, které je takovému zadání „docela blízko“. Pokud se tedy Lexusu povede dosáhnout stejné dynamičnosti a sportovnosti také u vozů se dvěma páry bočních dveří, pak má prý vyhráno. Je však sporné, zda má šéf značky pravdu či nikoliv. Obdobně totiž smýšlí i BMW, jeho řada 7 však prodejně trpí na úkor stárnoucího Mercedesu S naladěného podstatně komfortněji.
Je proto skutečně otázkou, po čem vlastně zákazníci prémiových automobilek touží - zda po nezměrném komfortu či sportovním chování. Jak se ovšem ukazuje právě na vlajkové lodi bavorského výrobce, obojího nelze dosáhnout. Mercedes přitom nemá problém pohodlí prodat. Jakým směrem by se měl Lexus vydat, nechceme Japoncům radit, pokud ale padnou Fukuichiho úvahy na úrodnou půdu, můžeme od budoucích modelů značky čekat podstatně sportovnější ladění...
Lexus si je vědom toho, že jeho sedany ztrácí na úkor SUV, posouvat sedany blíže SUV ale nehodlá
Naopak jim chce dát výraznější chování na silnici a atraktivnější vzhled. Nový Lexus LS 500h již toho má být důkazem a minimálně na poli vzhledu toho dokazuje - opustil pojetí klasického tříprostorového sedanu a dostává kontury fastbacku
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 53 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis