Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sedany se dle Lexusu musí zcela změnit, jinak podlehnou SUV. Myslí nějak takto?
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV a odvozené crossovery jsou teď na koni, zatímco sedany marně bojují o pozornost. Japonci o tom ví a volají po změně, budou ale úspěšnější?
Před několika týdny se mocně spekulovalo o možném konci Lexusu GS, neboť tento sedan se neprodává zdaleka tak dobře, jak by si automobilka představovala. Už stávající provedení ostatně nemuselo uzřít světlo světa, neboť o konci GS se mluvilo již v době, kdy na trhu byla předchozí třetí generace. Bylo tak velmi pravděpodobné, že nejde pouze o zvěsti, ale o realitu úvah luxusní japonské značky.
Tomu nasvědčuje tomu i nová prohlášení globálního šéfa značky Tokuo Fukuichiho, který na autosalonu v Šanghaji uvedl, že Lexus musí diametrálně změnit nabídku svých sedanů, jinak riskuje definitivní nezájem o tuto karosářskou verzi. Zákazníci prémiových značek prý už nejsou tak konzervativní, jak bývali a je třeba, aby na tuto změnu zareagovaly i samotné tříprostorové vozy.
Dle Fukuichiho je stávající klientela schopná střídat oblek s džínami a trikem. Proto by Lexus měl ustoupit od klasiky a místo něj přijít s něčím odvážnějším. Problém pro sedany značky navíc představuje i stále lepší jízdní projev crossoverů a SUV - ty se teď na silnici chovají skoro jako běžné osobní vozy. Podle něj jsou to právě auta tohoto, které sedanům berou tradiční klientelu - jsou vizuálně zajímavější a jejich jízdní projev pro zákazníky nepředstavuje problém.
Touží tedy Fukuichi přiblížit sedany „esúvéčkům” jako Brežněvovu Volhu na hlavním obrázku? O to už se někteří pokusili, aby zjistili, že tento recept nefunguje. Fukiuchi je chytřejší a ví, že pokud se mají sedany postavit SUV, nemohou si vystačit s tím, že budou kopírovat jejich styl. Musí nabídnout více než dnes a znovu je jasně překonat jízdním projevem. Pokud tedy značka chce nadále nabízet sedany, musí jim dát jízdní charakteristiku, které vozy s vyšší stavbou karoserie nemohou konkurovat.
„Pokud nebudeme schopni nabídnout zážitek z jízdy, jakého nelze dosáhnout za volantem SUV, pak si myslím, že sedany nejsou schopné přežít,“ popisuje dále obtížnou situaci Fukuichi. Dle něj by proto Lexus měl vsadit za snížení těžiště a ostřejší ovladatelnost, jakou lze najít u kupátek či sportovních vozů. Obdobným způsobem by mělo doznat změn i řízení, respektive jeho odezva.
Za příklad dává šéf značky nové kupé LC, které je takovému zadání „docela blízko“. Pokud se tedy Lexusu povede dosáhnout stejné dynamičnosti a sportovnosti také u vozů se dvěma páry bočních dveří, pak má prý vyhráno. Je však sporné, zda má šéf značky pravdu či nikoliv. Obdobně totiž smýšlí i BMW, jeho řada 7 však prodejně trpí na úkor stárnoucího Mercedesu S naladěného podstatně komfortněji.
Je proto skutečně otázkou, po čem vlastně zákazníci prémiových automobilek touží - zda po nezměrném komfortu či sportovním chování. Jak se ovšem ukazuje právě na vlajkové lodi bavorského výrobce, obojího nelze dosáhnout. Mercedes přitom nemá problém pohodlí prodat. Jakým směrem by se měl Lexus vydat, nechceme Japoncům radit, pokud ale padnou Fukuichiho úvahy na úrodnou půdu, můžeme od budoucích modelů značky čekat podstatně sportovnější ladění...
Lexus si je vědom toho, že jeho sedany ztrácí na úkor SUV, posouvat sedany blíže SUV ale nehodlá
Naopak jim chce dát výraznější chování na silnici a atraktivnější vzhled. Nový Lexus LS 500h již toho má být důkazem a minimálně na poli vzhledu toho dokazuje - opustil pojetí klasického tříprostorového sedanu a dostává kontury fastbacku
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda