Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Ferrari zkusil vysvětlit, proč značka místo novinky 10 let recykluje starý model
11.3.2019 | Petr Prokopec
Ferrari vždy chtělo stát na špici vývoje, a tak překvapí, že v naprosto klíčovém segmentu není schopno přijít s úplnou novinkou už 10 let. A hned tak se na tomto přístupu nic nezmění.
Letošní Ženeva je tak trochu zklamáním. Neznamená to samozřejmě, že by výstaviště Palexpo nebylo plné zajímavých exponátů, nicméně plamen těch největších hvězd rozhodně nezáří na míle daleko. Bugatti La Voiture Noire je jen maketou, v případě Ferrari F8 Tributo by pak bylo potřeba minimálně dvojích uvozovek, pokud bychom italské kupé měli považovat za nové. Ve skutečnosti se jedná o vůz, jehož kořeny sahají až k počátku tohoto milénia. Automobilka ho pouze podruhé omladila, tentokráte však již daleko méně než před čtyřmi lety.
F8 Tributo plně vychází z Ferrari 488 GTB, které bylo výrazně přepracovaným modelem 458 Italia představeným v roce 2009. Automobilka sice původně nabízený atmosférický motor nahradila menším osmiválcem, jenž ztrátu objemu suploval příchodem přeplňování, samotnou platformu ale nechala dále sloužit. A ještě nějakou dobu tomu tak bude, neboť novinku čeká standardní životní cyklus. To v řeči Ferrari znamená čtyřleté období, dříve než v roce 2023 se tedy s přímým nástupcem nesetkáme.
Neznamená to ale, že by Ferrari složilo ruce v klín. Ba právě naopak, italská automobilka přiložila pod kotlem a jede na plný plyn. Během následujících let bychom se měli dočkat hned několika novinek, přičemž SUV Purosangue bude pouze jedním z nich. Ferrari investovalo nemalé peníze do nové platformy umožňující instalaci motoru vpředu či uprostřed. Stejně tak je možná i hybridizace nebo dokonce zástavba plně elektrického ústrojí.
Původně se očekávalo, že právě ji dostane italská novinka pro letošní Ženevu. Nicméně v takovém případě by Ferrari nemohlo svou nabídku patřičně rozšířit při udržení nákladů na uzdě. Proto se objevilo provedení F8 Tributo, které zapadá přesně mezi 488 GTB a 488 Pista. Z druhého zmíněného si bere řadu komponentů, stejně jako se nechalo inspirovat jeho vzhledem. Cenově však zůstává blíže prvnímu jmenovanému.
Přestože je 488 Pista zaměřena na okruh a nové Tributo dostalo také posílený motor této varianty, podle technického šéfa značky Michaela Leiterse má plnit spíše roli každodenního přibližovadla. Na závodní tratě se hodlá zaměřit ryzí novinka vzešlá z nové platformy, u které se navíc počítá také se zmíněnou hybridizací. Šéf automobilky Louis Calmieri pak navíc dodal, že dorazit má v řádu dvou nebo tří měsíců.
Ferrari touto cestou zásadně rozšíří svou nabídku, za jeden ukončený vůz dostaneme hned dva. Pista navíc zůstane v prodeji a je více než jasné, že značka bude dále navyšovat výrobní strop. Nicméně i kdyby se Italové dostali na nějakých 20 tisíc aut ročně, tedy na dvojnásobek stávající kapacity, ve světě by se nejspíše vůbec nic nezměnilo. Zájem o vzpínající koníky zůstane i nadále velký.
Slova šéfa Ferrari nemusí být na první pohled srozumitelná, tančí ale kolem jediného sdělení - šlo o peníze. Italové se tedy zachovali naprosto stejně jako řada mainstreamových automobilek, které podobným způsobem recyklují své vozy pro široké spektrum zákazníků. Z určitého úhlu pohledu se jedná o zklamání, na druhou stranu se ale takový tah dá pochopit, zvláště když Ferrari je již samostatnou entitou, jež musí uspokojit investory.
Navíc je tu ona chystaná hybridní novinka, jíž se dočkáme poměrně záhy. Tributo dostalo do vínku 720 koní, s nimiž dá stovku za 2,9 sekundy a dvoustovku za 7,8 sekund. Podle Leiterse jsou tohle výkony pro každý den a veřejné silnice. S hybridizací tedy značka zjevně nasadí laťku tak vysoko, že možná i LaFerrari bude jen takový čajíček.
Ferrari F8 Tributo se v Ženevě ukázalo v netradiční modré. Pro značku jde přitom o způsob, jak snadno vydělat nemalé peníze
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien