Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly

Mercedes by paradoxně byl rád, kdyby mu tahle modernizace prošla jen jako facelift. Jenže není to facelit, je to úplně nové auto od A do... Y, jen Z je stejné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly

15.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes by paradoxně byl rád, kdyby mu tahle modernizace prošla jen jako facelift. Jenže není to facelit, je to úplně nové auto od A do... Y, jen Z je stejné.

Jedna z nejočekávanějších premiér dnes startujícího detroitského autosalonu se točí okolo modernizovaného Mercedesu třídy G. Třícípá hvězda sice vůz oficiálně nazývá faceliftem, nicméně realita je taková, že jde o nové auto auto. Za jiných okolností by po tomto termínu automobilka sáhla i v případě faceliftu, nicméně třída G má kultovní statut a jakákoliv zmínka o kompletně přepracovaném nástupci by mezi širokou fanouškovskou základnou způsobila poprask. Ostatně stačí zavzpomínat na příchod třídy GL.

Pro mnoho lidí může být nepochopitelné, že Mercedes nechce jako novou generaci prezentovat nástupce vozu, jehož kořeny jsou již takřka čtyřicet let staré a od pohledu představuje anachronismus. Jenže to je právě ono. Třída G je kult a je stále velice populární přesně kvůli tomu, čím od prvního dne je. Třeba předminulý rok pro ni byl nejlepší v celé historii - prodáno bylo přes 20 tisíc exemplářů. Pokud vezmeme v potaz, že nejlevnější užitková verze G350d Professional startuje bez daně pod dvěma miliony korun, pak zde máme minimálně čtyřicetimiliardový roční byznys. Spíše se ale bavme minimálně o dvojnásobku této cifry.

Toliko ale pro úvod, nyní již přikročme k oné modernizaci. Ta je zvenčí pomalu neviditelná, na první pohled drobné vizuální změny ale ve skutečnosti představují kompletní přepracování. Tvary karoserie jsou zaoblenější vpředu i vzadu, o pár hran přišel nový přední nárazník a kapota motoru. Nové jsou veškeré další panely i díly, které na první pohled vypadají stejně jako předchozí. Zachované nakonec byly jen dva díly - kliky dveří a ta malá plastová věcička na sloupku C, to je všechno. Na zbytku auta nemá být stejný ani jediný šroubek.

To potvrzuje i fakt, že přes zdánlivou vizuální shodu je novinka větší než předchůdce. V rámci délky narostla o 53 milimetrů na 4 715 mm, v případě šířky o 121 mm na 1 881 mm. Ve světě velkých off-roadů jde ale stále o relativně útlý vůz, třeba konkurenční Range Rover má na šířku 1 983 mm. Mercedes ovšem výrazně zapracoval na vnitřním uspořádání, interiér tak působí vzdušněji, než ve skutečnosti je. Stojí za tím i nárůst rozvoru o podstatných 40 mm.

V souladu s těmito změnami narostl prostor pro nohy o nemalých 150 mm u zadních pasažérů, respektive o 38 mm u předních. Více místa budou mít cestující také pro ramena a lokty, kromě toho byl zvětšen i zavazadelník. Konkrétní objem zatím automobilka nezveřejnila, nicméně stávajících 699 litrů bude překonáno. Už jen proto, že zadní lavici lze posunout dopředu. Opěradla lze navíc sklápět v devíti různých úhlech, včetně úplného položení.

V případě kabiny lze kromě více místa zaznamenat také posun k většímu komfortu i luxusu. Základem je sice nadále analogový přístrojový štít, zákazníci ale mohou zvolit za příplatek digitální 12,3palcové provedení, jež doplňuje 12,3palcový displej multimediálního systému. Jelikož tu máme i elektrickou parkovací brzdu či volič standardní devítistupňové automatické převodovky na volantu, středový tunel může hostit nové úložné schránky.

Standardem bude nový multifunkční volant, který doplní vyhřívaná přední sedadla a audio systém se sedmi reproduktory. Za příplatek je nabízena aparatura Burmeister se 16 reproduktory, designové kožené čalounění či paket Active Multicontour Seat s vyhřívanými a chlazenými sedadly se zabudovaným masážním strojkem. A komu to nestačí, pro toho je tu useň nappa pokrývající palubku, středovou konzoli i dveře.

Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze zpočátku počítat pouze s přeplňovaným benzinovým osmiválcem. Ten bude v případě modelu G500 produkovat 422 koní a 610 Nm točivého momentu. Kromě toho má již v létě dorazit rovněž provedení G63 AMG osazené stejným čtyřlitrem, ovšem naladěným na 610 koní. Od příštího roku pak bude pro změnu možné sáhnout ještě po základní verzi G350d, jež dostane řadový šestiválcový turbodiesel.

Nic bližšího o pohonných jednotkách Mercedes zatím nezmiňuje, dodává však, že čekat máme i ryze elektrickou verzi. Nejspíše právě proto došlo na výrazné přepracování architektury, jež však nadále používá žebřinový rám. Vlivem rozsáhlého použití hliníku hmotnost vozu klesla o nemalých 170 kilogramů. To v kombinaci s podvozkem vyvinutým AMG (dvojité lichoběžníky vpředu, tuhá náprava vzadu) zaručuje lepší chování na silnici.

Nová třída G chce ovšem svého předchůdce navzdory vyššímu luxusu porazit také v terénu. Proto onen žebřinový rám doprovází trojice diferenciálů, jež lze uzamknout na sto procent. Světlá výška s ohledem na přepracované nápravy vzrostla o 6 mm na 241 mm, brodivost se zvedla o 10 centimetrů na 70 cm. Dále tu pak máme nájezdový úhel 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu, přechodový úhel pak byl zvýšen na 26 stupňů.

Ve finále již lze zmínit snad jen drobnost, která ovšem výrazně usnadní život zákazníků při parkování. Tou je přesunutí kamery pod rezervní kolo, které je opětovně nasazené na zadních dveří. Díky tomu řidič neuvidí na obrazovce víceméně jen to, ale právě prostor za vozem. Kamera stoprocentně vodovzdorná kvůli zmiňovanému navýšení brodivosti.

Dodat pak jen můžeme, že prodej odstartuje v červnu příštího roku, přičemž na německém trhu bude Mercedes G500 k mání od 107 040,50 Eur (cca 2 733 200 Kč).

Oficiální fotogalerie nového Mercedesu G 2018


Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 1 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 01Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 2 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 02Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 3 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 03Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 4 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 04Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 5 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 05Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 6 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 06Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 7 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 07Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 8 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 08Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 9 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 09Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 10 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 10Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 11 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 11Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 12 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 12Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 13 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 13Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 14 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 14Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 15 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 15Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 16 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 16Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 17 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 17Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 18 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 18Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 19 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 19Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 20 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 20Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 21 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 21Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 22 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 22Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 23 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 23Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 24 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 24Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 25 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 25Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 26 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 26Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 27 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 27Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 28 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 28Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 29 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 29Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 30 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 30Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 31 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 31Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 32 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 32Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 33 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 33Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 34 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 34Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 35 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 35Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 36 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 36Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 37 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 37Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 38 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 38Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 39 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 39Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 40 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 40Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 41 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 41Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 42 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 42Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 43 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 43Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 44 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 44Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 45 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 45Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 46 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 46Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 47 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 47Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 48 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 48Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 49 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 49Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 50 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 50Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 51 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 51Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly - 52 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 52

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.