Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mercedesu promluvil o situaci dieselů, v chování zákazníků prý nastal zvrat
10.9.2019 | Petr Prokopec
Jak jsou na tom teď diesely? Co je čeká? A má vůbec smysl do nich v tuto chvíli investovat? Právě o tomto promluvil ve Frankfurtu šéf třícípé hvězdy Ola Källenius, pesimistický není.
Frankfurtský autosalon je v plném proudu, přičemž na stánku Mercedesu můžete narazit na nové SUV GLE 350de 4Matic. Jak naznačuje již samotný název, pod kapotou se nachází diesel-elektrické hybridní ústrojí. To je dle Němců pohonnou jednotkou budoucnosti, která má šanci obstát ve světě sešněrovaném stále přísnějšími pravidly. A jak se zdá, takový názor nemá jen samotná automobilka, ale také zákazníci. Šéf značky Ola Källenius totiž přiznal, že v prodejích poněkud démonizovaných agregátů nastal po létech poklesů zvrat.
„Mercedes zaznamenal jen relativně malý pokles prodejů, nicméně v posledních měsících vidíme, jak podíl dieselů opět narůstá. Zákazníci jsou ve chvíli, kdy dojde na podpis smlouvy, velmi racionální, a pokud tedy diesel splňuje jejich požadavky, koupí jej. Pokud nikoliv, musíme pro ně mít připravené další alternativy,“ uvedl Källenius. Zároveň dodal, že „nejlepší věcí na faktech je, že jde o fakta. A pravda je taková, že diesely jsou o 15 až 20 procent úspornější a v mnoha případech produkují méně NOx, než je uváděno.“
Šéf Mercedesu je proto ohledně budoucnosti dieselů sice obezřetný, nicméně také optimistický. Dodává totiž, že pokud cestujete na velké vzdálenosti či toužíte po větším voze, pak diesel je to pravé. „Neexistuje tedy žádný reálný důvod, proč jej nekoupit.“ Po Volkswagenu tu tedy máme další velkou německou automobilku, která je dieselům vlídně nakloněna. Mercedes se ostatně k těmto motorům jako jediný nikdy neobrátil zády, místo toho usilovně pracoval na tom, aby prošel veškerými normami.
Jak přitom bylo naznačeno výše, posledním krokem v tomto úsilí je nové SUV GLE 350de. To dostalo do vínku dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm točivého momentu. Již to samo o sobě jsou slušná čísla, nicméně spalovací jednotce asistuje ještě elektromotor se 136 koňmi a 440 Nm. Suma sumárum tu tedy máme soustavu, která disponuje 320 koňmi a 700 Nm. Podobnými parametry se ještě nedávno pojily spíše s třílitrovými šestiválci či čtyřlitrovými osmiválci.
Podporu hnacímu ústrojí vytváří lithium-iontové baterie o kapacitě 31,2 kWh, jež mají dle cyklu WLTP vystačit na 90 až 99 km čistě bezemisního dojezdu. Je však třeba počítat s tím, že maximálka je omezena na 160 km/h. Toto tempo, stejně jako ona elektrická porce, jsou ovšem mnohem vyšší než u konkurence. Průměrná spotřeba 1,1 l/100 km je pro změnu nižší, nicméně rovněž nereálná. Vychází z faktu, že elektřina je zdarma a bere se odnikud.
Kromě již zmíněného lze dodat, že nové GLE 350de zvládá sprint na stovku za 6,8 sekundy a jeho rozlet ukončí omezovač ve 210 km/h. Mercedes přitom u tohoto SUV zcela překopal zadní partie a modifikoval zadní nápravu, kde mají místo baterie (při využití rychlodobíjení nabízejí 80 procent kapacity již za 20 minut). Zavazadelník tak stále zvládá pobrat 1 915 litrů nákladu, což je více než dostačující porce nejen pro každodenní život, ale i pro víkendové pobyty.
Aby toho pak nebylo málo, novinka třícípé hvězdy disponuje i oslnivou tažnou kapacitou, za diesel-elektrický hybrid je možné připojit až 3 500 kg těžký přívěs. Palubní elektronika i proto dostala do vínku systém Trailer Manoeuvring Assist, který napomáhá nezkušeným automatickou kontrolou úhlu zatáčení. Ve výsledku tak vážně není překvapivé, že zákazníci začínají požadovat stále častěji diesely, ať již ty „puristické“ nebo elektrifikované.
Mercedes se ve Frankfurtu pochlubil dalším modelem osazeným dieselem budoucnosti, kombinaci dvoulitrové spalovací jednotky a elektromotoru totiž dostalo i SUV GLE 350de 4Matic
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry