Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody řekl, kdy by se nejluxusnější SUV značky mohlo začít prodávat u nás
11.4.2019 | Petr Prokopec
Je to nejluxusnější, nejstylovější a nejdražší model české automobilky, přesto jej v České republice nekoupíte. Šéf Škody to chce změnit.
Pokud dnes jako výrobce aut přijdete s novým SUV, můžete víceméně automaticky počítat s úspěchem. Maserati nám sice dokazuje, že i v tomto pravidlu je třeba hledat výjimky, jde ale jen o pár procent případů, naprostá většina SUV se veze na vlně velkého zájmu. Výjimkou nejsou ani SUV Škody, jejíž aktuální portfolio čítá již čtyři takové modely. Nikoliv však v Evropě, kde byl dosud k dispozici pouze Karoq a Kodiaq a teprve nyní k nim přibývá místní Kamiq. V čínské nabídce figuruje rovněž tamní Kamiq a především Kodiaq GT. A zatímco v případě prvního vozu není moc o co stát, po druhém by se na Starém kontinentu jistě jen zaprášilo.
Škoda však musí dokola řešit problém, jenž se týká plné kapacity továren a o kterém jsme se naposledy zmiňovali včera. Jde samozřejmě o problém, který by velmi rád řešil každý výrobce, nicméně stále je to problém. A k jeho rozlousknutí jen tak nedojde. Je totiž třeba pamatovat na skutečnost, že sice další koncernový podnik je v plánu a díky němu dojde na nemalou rošádu na montážních linkách, což kapacitu nemalou měrou uvolní, nicméně k jeho otevření nedojde zítra.
„Jednoduše je to otázka kapacity,“ potvrzuje výše zmíněné šéf značky Bernhard Maier. „A my nyní nemáme kapacitu na to, abychom Kodiaq GT vyráběli a prodávali v Evropě. Věřte mi ale, že bych nedělal nic raději, než že bych Kodiaq GT v Evropě prodával.“ Maierovy touhy lze přitom plně pochopit, neboť stylové SUV by zamířilo na vrchol nabídky značky a jako takové by generovalo nemalé finance. Zároveň by nemalou měrou vylepšilo již tak působivé image automobilky.
Jakkoliv ovšem Škoda nabídne Kodiaq GT i na jiném trhu než v Číně, nejdříve půjde jen o asijské země blízké tamním montážním linkám. Starý kontinent má tedy prozatím smůlu, a to minimálně na příští čtyři roky. K otevření další továrny by mělo dojít až v roce 2022, až pak lze hovořit o příchodu dalších modelů, jejichž výroba dnes není v plánu.
Můžeme pak již jen dodat, že Kodiaq GT měří 4,63 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,65 metru na výšku. Vůči základnímu SUV je o trochu kratší i nižší, zároveň však disponuje identickým 2,79metrovým rozvorem. Pod kapotou se pak nachází přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 186 nebo 220 koní. V případě výkonnějšího provedení je přitom standardem sedmistupňový automat DSG a pohon všech kol. Uvnitř je pak možné očekávat sportovní sedadla či digitální přístrojový štít. Je to atraktivní model, dříve než v roce 2022 ale s rozprášením úspor za jeho koupi nepočítejte, Maier v tuto chvíli dřívější termín nepřipouští.
Škoda Kodiaq GT je stylovým SUV, které by se v Evropě nejspíše prodávalo jak na běžícím pásu. Naneštěstí značka na jeho výrobu nemá kapacitu a problém rychleji než za 4 roky nevyřeší
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda