Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody říká, že přelomová novinka značky bude „víc než konkurenceschopná”
16.4.2019 | Petr Prokopec
Škodu letos čeká přelomový rok, neboť nabídne své vůbec první sériové modely, který nejsou poháněné jen spalovacími motory. Vedle hybridního Superbu to bude i elektrické Citigo a právě to má umět na svou třídu hodně.
Škoda již hezky dlouho avizuje, že letošním rokem odstartuje posun směrem elektrifikaci. Pravda, již před několika lety mladoboleslavská automobilka vyrobila několik exemplářů Octavie Green E Line, v tomto případě však šlo pouze o experimentální auta, která nebyla na prodej, nýbrž sloužily ke sběru informací. Plug-in hybridní Superb a ryze elektrické e-Citigo bude budou jiné a k dealerům zamíří jako sériově vyráběné vozy.
My se dnes budeme soustředit na elektrického prcka, jehož cena nemá překročit 500 000 Kč. Tím by se stal vůbec nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem na trhu, to ale automaticky neznamená, že nebude konkurenceschopný. Sám šéf automobilky Bernhard Maier tvrdí pravý opak. Podle něj bude auto „více než konkurenceschopné“ v rámci třídy, do které vstoupí. Co si pod tím představit?
Hlavně praktickou využitelnost. Škoda e-Citigo by měla nabízet dojezd okolo 300 kilometrů, tedy prakticky dvojnásobek toho, co Volkswagen e-up!, ze kterého vychází. Důvodem jsou samozřejmě baterie, namísto 18,7 kWh mají nově pojmout až 37,7 kWh, čímž e-Citigo překoná i VW e-Golf, který se přitom prodává za dvojnásobnou cenu.
Vůz dostane lithium-iontové články, které v menší verzi používá i e-up!, stejně jako naprostá většina dnešních elektromobilů. Nedá se předpokládat, že by Škoda stála v čele revoluce a vyrukovala kupříkladu s bateriemi s tuhým elektrolytem, jakkoliv se do elektrifikace ponořila naplno a akumulátory, stejně jako produkční verzi konceptu Vision iV bude vyrábět sama v Mladé Boleslavi.
Na druhou stranu, slovo „výroba“ je přeci jen možná až příliš odvážné, raději bychom měli použít slovo „montáž“. Stejně jako v případě ostatních značek tak Škoda nejspíše bude vyrábět speciální pouzdra, do kterých budou usazeny články nakoupené u dodavatelů. A právě tento postup vede k tvrzení, že baterie se pevného skupenství rozhodně nedočkají. Dle šéfa Mercedesu Oly Källeniuse totiž žádné takové nejsou k mání. A dlouho nebudou.
„V současné době nikdo není ve fázi, abychom k němu mohli přijít a říci, aby nám je prodal,“ uvedl Källenius. A dodal, že produkční elektromobily s pevnými bateriemi dorazí nejdříve okolo roku 2025, jakkoliv dánský designér Henrik Fisker prohlašoval, že jeho novinka eMotion dorazí s revoluční technologií již v roce 2020. Sám Fisker vša nově připustil, že vůz bude mít zpoždění a navíc nejprve využije konvenční baterie.
Důvod tohoto zpoždění je prostý, technologii pevného skupenství se stále nedaří dotáhnout do kýženého finále. Aktuálně tak skutečně elektromobilům nezbývá nic jiného, než spoléhat na klasické li-ionky, jejichž možnosti jsou značně omezené. Škoda e-Citigo tak za těchto podmínek skutečně vypadá jako bezkonkurenční nabídka, 300 kilometrů vypočítaných dle cyklu WLTP totiž za méně než půl milionu korun opravdu nikdo jiný neprodává.
V roce 2017 se Škoda Citigo dočkala jemného faceliftu, letos jí čeká zásadnější změna - příchod elektrické verze
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry