Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme
14.5.2019 | Petr Prokopec
Škoda ještě před pár léty nabízela jediné, navíc trochu polovičaté SUV Yeti, teď prodává tří zbrusu nové modely. Bernhard Maier říká, že víc jich už nebude.
Není žádným tajemstvím, že zákazníci momentálně touží hlavně po SUV. Ve Spojených státech už mají na prodejích nových aut 60procentního podílu a Evropa přinejmenším míří stejným směrem. A jakkoliv se očekávalo, že tato móda bude krátkodobá, momentálně stále nebere konce, a tak do tohoto segmentu míří i značky, od kterých bychom podobný krok nikdy dříve nečekali. Takový Rolls-Royce Cullinan je již na trhu, Lamborghini Urus rovněž a Ferrari Purosanque už můžeme očekávat pomalu se zatajeným dechem.
Ve světle těchto skutečností nemohou být slova šéfa Škody překvapivější. Bernhard Maier totiž uvedl, že dosavadní šílení české značky na tomto poli, které znamenalo příchod tří zcela nových SUV během velmi krátké doby, je u konce. Portfolio tvořené třemi modely Kamiq, Karoq a Kodiaq je tak plně dostačující, alespoň v Evropě.
„Nemyslím si, že bychom se museli opičit po konkurenci. Chybí nám snad něco? Nemusíme přeci neustále uvádět na trh stejná auta jako ostatní. Naše nabídka je zisková a úspěšná, přičemž dle zákazníků jsou střelou přesně doprostřed terče.“ Mladoboleslavská automobilka tedy nehodlá tuto část portfolia již dále rozšiřovat, a to ani o vrcholný model Kodiaq GT, který teprve loni uvedla do prodeje v Číně. Právě o tom ale Maier dříve řekl, že by jej na starém kontinentu prodával velmi rád.
I ve stínu tohoto rozporu je tak otázkou, jak moc vážně můžeme Maierova tvrzení brát. Šéf Škody totiž stejně tak před několika týdny uvedl, že automobilka by v loňském roce prodala o 100 tisíc kusů modelu Karoq více, pokud by je měla kde vyrobit. A právě zde nejspíše bude zakopáno jádro pudla. Stejně jako nejsou tajemstvím zákaznické touhy, tak se rovněž ví, že Škoda dosáhla svých produkčních kapacit. A zoufale potřebuje novou továrnu, aby mohla dále růst. Další SUV tedy možná nikoli nechce, ale nemůže vyrábět.
Tím samozřejmě netvrdíme, že jakmile bude nový podnik vystavěn, Škoda přijde s dalším vozem s vyšším podvozkem a zvýšenou stavbou karoserie. Koneckonců by se v dané době měl psát rok 2022, kdy ona móda může již opadat. Nicméně možné to je, přičemž zmíněný Kodiaq GT by zcela jistě měl v Evropě nemalý úspěch.
Zda tomu tak ale opravdu bude, je ve hvězdách, v tuto chvíli je ale jistotou, že se značka soustředí na rozvoj jiných částí své nabídky. Řeč je o faceliftovaném Superbu, který se nakonec neukázal na začátku hokejového mistrovství, ale místo toho bude v Bratislavě odhalen na jeho konci. Vůz se přitom oproti stávajícímu provedení bude lišit hlavně v detailech, což platí i o přídi, kterou ozdobí přeprofilovaný nárazník a lehce modifikovaná maska chladiče.
Očekávat kromě toho můžeme také příchod plnohodnotných matricových LEDek, jenž se u Škody objeví poprvé. Tato technologie přitom počítá s individuálními segmenty diod, jenž mohou být utlumeny v závislosti na pohybu ostatních účastníků provozu. Mimo to se LEDky objeví také vzadu, přičemž trůnit již mezi nimi nebude logo okřídleného šípu, nýbrž nápis Škoda.
Škoda říká, že nabídka tří SUV je v Evropě dostačující
Dnes ryze čínský Kodiaq GT tak u nás definitivně nečekejme, i když šéf automobilky dříve říkal, že by ho tu prodávat chtěl
Značka se nyní soustředí na facelift modelu Superb, který bude odhalen u příležitosti konce hokejového mistrovství
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry