Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme

Škoda ještě před pár léty nabízela jediné, navíc trochu polovičaté SUV Yeti, teď prodává tří zbrusu nové modely. Bernhard Maier říká, že víc jich už nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme

14.5.2019 | Petr Prokopec

Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda ještě před pár léty nabízela jediné, navíc trochu polovičaté SUV Yeti, teď prodává tří zbrusu nové modely. Bernhard Maier říká, že víc jich už nebude.

Není žádným tajemstvím, že zákazníci momentálně touží hlavně po SUV. Ve Spojených státech už mají na prodejích nových aut 60procentního podílu a Evropa přinejmenším míří stejným směrem. A jakkoliv se očekávalo, že tato móda bude krátkodobá, momentálně stále nebere konce, a tak do tohoto segmentu míří i značky, od kterých bychom podobný krok nikdy dříve nečekali. Takový Rolls-Royce Cullinan je již na trhu, Lamborghini Urus rovněž a Ferrari Purosanque už můžeme očekávat pomalu se zatajeným dechem.

Ve světle těchto skutečností nemohou být slova šéfa Škody překvapivější. Bernhard Maier totiž uvedl, že dosavadní šílení české značky na tomto poli, které znamenalo příchod tří zcela nových SUV během velmi krátké doby, je u konce. Portfolio tvořené třemi modely Kamiq, Karoq a Kodiaq je tak plně dostačující, alespoň v Evropě.

„Nemyslím si, že bychom se museli opičit po konkurenci. Chybí nám snad něco? Nemusíme přeci neustále uvádět na trh stejná auta jako ostatní. Naše nabídka je zisková a úspěšná, přičemž dle zákazníků jsou střelou přesně doprostřed terče.“ Mladoboleslavská automobilka tedy nehodlá tuto část portfolia již dále rozšiřovat, a to ani o vrcholný model Kodiaq GT, který teprve loni uvedla do prodeje v Číně. Právě o tom ale Maier dříve řekl, že by jej na starém kontinentu prodával velmi rád.

I ve stínu tohoto rozporu je tak otázkou, jak moc vážně můžeme Maierova tvrzení brát. Šéf Škody totiž stejně tak před několika týdny uvedl, že automobilka by v loňském roce prodala o 100 tisíc kusů modelu Karoq více, pokud by je měla kde vyrobit. A právě zde nejspíše bude zakopáno jádro pudla. Stejně jako nejsou tajemstvím zákaznické touhy, tak se rovněž ví, že Škoda dosáhla svých produkčních kapacit. A zoufale potřebuje novou továrnu, aby mohla dále růst. Další SUV tedy možná nikoli nechce, ale nemůže vyrábět.

Tím samozřejmě netvrdíme, že jakmile bude nový podnik vystavěn, Škoda přijde s dalším vozem s vyšším podvozkem a zvýšenou stavbou karoserie. Koneckonců by se v dané době měl psát rok 2022, kdy ona móda může již opadat. Nicméně možné to je, přičemž zmíněný Kodiaq GT by zcela jistě měl v Evropě nemalý úspěch.

Zda tomu tak ale opravdu bude, je ve hvězdách, v tuto chvíli je ale jistotou, že se značka soustředí na rozvoj jiných částí své nabídky. Řeč je o faceliftovaném Superbu, který se nakonec neukázal na začátku hokejového mistrovství, ale místo toho bude v Bratislavě odhalen na jeho konci. Vůz se přitom oproti stávajícímu provedení bude lišit hlavně v detailech, což platí i o přídi, kterou ozdobí přeprofilovaný nárazník a lehce modifikovaná maska chladiče.

Očekávat kromě toho můžeme také příchod plnohodnotných matricových LEDek, jenž se u Škody objeví poprvé. Tato technologie přitom počítá s individuálními segmenty diod, jenž mohou být utlumeny v závislosti na pohybu ostatních účastníků provozu. Mimo to se LEDky objeví také vzadu, přičemž trůnit již mezi nimi nebude logo okřídleného šípu, nýbrž nápis Škoda.


Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 1 - Skoda SUV portfolio 2019 01Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 2 - Skoda SUV portfolio 2019 02Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 3 - Skoda SUV portfolio 2019 03Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 4 - Skoda SUV portfolio 2019 04Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 5 - Skoda SUV portfolio 2019 05Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 6 - Skoda SUV portfolio 2019 06Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 7 - Skoda SUV portfolio 2019 07Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 8 - Skoda SUV portfolio 2019 08Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 9 - Skoda SUV portfolio 2019 09
Škoda říká, že nabídka tří SUV je v Evropě dostačující

Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 10 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 04Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 11 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 05Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 12 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 06Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 13 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 07Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 14 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 08Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 15 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 09Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 16 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 10Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 17 - Skoda Kodiaq GT 2018 CIIE 11
Dnes ryze čínský Kodiaq GT tak u nás definitivně nečekejme, i když šéf automobilky dříve říkal, že by ho tu prodávat chtěl

Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 18 - Skoda SUV portfolio 2019 10Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme - 19 - Skoda SUV portfolio 2019 11
Značka se nyní soustředí na facelift modelu Superb, který bude odhalen u příležitosti konce hokejového mistrovství

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.