Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody ujistil zaměstnance, že neklesne na úroveň Dacie, moc nad tím ale nemá
23.10.2019 | Petr Prokopec
Zaměstnance české automobilky zjevně vyděsilo avízo šéfa koncernu VW, podle nějž Škoda do budoucna sehraje roli výrobce levnějších aut. Podle Bernharda Maiera se směřování Škody nemá měnit, rozhodovat ale bude Wolfsburg, ne on.
Před několika málo týdny se začalo mluvit o změně směřování jednotlivých značek koncernu VW. Dle vedení koncernu stále dochází k podstatnému překrývání nabídek Volkswagenu, Škody a Seatu, díky čemuž ve výsledku trpí všechny zmíněné automobilky. Tomu by ale do budoucna měl být konec, neboť „lidový vůz“ by zůstal na stávající úrovni, zatímco ze španělské značky by se stala konkurence pro Alfu Romeo. Škoda by ovšem vylosovala „Černého Petra“, neboť koncern ji chce poslat do nižších pater trhu.
Něco takového se samozřejmě v Mladé Boleslavi nesetkalo s nadšením. Je to logické, neboť Škodě trvalo opravdu dlouho, než se z vysmívané automobilky stala respektovanou firmou, která svými prodeji dokáže zastínit i celý koncern FCA. Tedy nejen Fiat, ale také Jeep, Lancii, Alfu Romeo či Chrysler. Je však otázkou, zda by něčeho podobného byla schopna, kdyby prioritou byla co nejnižší cena. V takovém případě bychom se totiž mohli rovnou rozloučit třeba s krystalickými světlomety, nejnovější technikou nebo nejmodernějšími elektronickými vymoženostmi.
Šéf automobilky Bernhard Maier se proto rozhodl uklidnit zaměstnance interním emailem zmiňujícím, že „do budoucna se nic nezmění“. Dle něj to jasně potvrzují i plány koncernu související s novou továrnou, kde se bude vyrábět nejen Volkswagen Passat, ale také Škoda Superb. Pokud by tedy prý bylo něco pravdy na spekulacích, že mladoboleslavská automobilka se bude muset v příštích letech vejít do cenového pásma mezi 260 a 520 tisíci korunami, s vlajkovou lodí by se do budoucna již nepočítalo.
To sice je pádný argument, stejně jako skutečnost, že Škoda má v rámci koncernu daleko vyšší procentuální marži než třeba Volkswagen, ovšem zrovna tato okolnost se obrací proti ní. Zejména Němci totiž požadují, aby česká značka neměla přístup k nejmodernějším technologiím. V rukou by jí tak zůstala jen levnější pracovní síla, s čímž by spadla do nižších pater trhu blíže Dacii. Kromě toho je třeba připomenout, že nová továrna měla být původně jen Škody, nakonec ale bude sloužit více značkám koncernu.
V neposlední řadě pak musíme připomenout skutečnost, že Škoda patří Volkswagenu a nikoliv naopak. Pokud se tedy vedení koncernu rozhodne poslat Škodu níže, mohou se Maier i české odbory třeba stavět na hlavu, ovšem příliš platné jim to nebude. Ostatně když VW Group do bývalého komunistického molochu začal pěchovat miliardy, nikdo taktéž neprotestoval proti navyšování kvality a příchodu moderní techniky. Byť je logické, že změny k lepšímu jsou přijímány pozitivněji než změny k horšímu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvrbí. S ohledem na enormní náklady, kterými koncern VW Group zatěžuje přesun k elektrickým vozům, bychom se ale vůbec nedivili, kdyby se české továrny pokusil využít k produkci výrobně levnějších aut, na kterých by přes nižší prodejní ceny utržil více. „Pod” Škodou a Seatem dnes koncern VW nic nenabízí a je to přitom trh se spoustou zákazníků. Tak proč ho nechat zahálet?
Jak by mohl vypadat sešup Škody, naznačila neoficiální ilustrace modelu Scala ve verzi Junior...
...jenž odkazuje na někdejší levné verze Škody Fabia
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva