Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW se poprvé jasně vyjádřil ke stěhování vlajkové lodi Škody z ČR
24.11.2019 | Petr Miler
Palčivá otázka posledních týdnů stále čeká na rozuzlení, nejvyšší šéf koncernu VW ale aspoň jasně řekl, jak se jím řízená automobilka k věci staví a co od ní tedy lze výhledově očekávat.
Už několik měsíců je jasné, že výroba Škody Superb v ČR nezůstane, neboť Češi se stali příliš drahými. V souvislosti s tím ale vyvstala nerudovská otázka: Kam s ní? VW má sice volné kapacity, ale jen v Německu, kde je ještě dráže a snížení výrobních nákladů by tím jistě nepomohl. Volkswagen tedy chce postavit novou továrnu východněji v Evropě, místo jejího vzniku je ale ve hvězdách.
Chvíli to vypadalo, že půjde o Turecko, čemuž se prezident Erdogan už začal přizpůsobovat, právě jeho agrese proti Sýrii ale záhy Němce vyděsila a z téměř hotové dohody začali couvat. V mezičase se hovořilo o dalších alternativách, jejich schůdnost je ale jasná ještě méně. Nyní se ale k věci vyjádřil sám nejvyšší šéf koncernu Herbert Diess a postoj Němců je rázem alespoň o trochu zřejmější.
Diess na LinkedIn uvedl, že rozhodnutí padne až na prosincové schůzce nejvyššího vedení koncernu, pro tuto chvíli ale konstatoval jednoznačně: „Dokud jsou zabíjeni lidé, VW nepoloží základní stavební kámen vedle bitevního pole,” říká Diess a s tím, že ačkoli ekonomické zájmy koncernu velí jinak, rozhodnutí o místě stavby továrny neuspěchá. V tuto chvíli prý koncern sdílí postoj německé vlády, která tureckou agresi odsuzuje.
„Se svým velkým trhem a dobrou průmyslovou základnou je pro nás Turecko velmi příhodné místo po výrobu aut,” uvedl dále Diess, záhy ale dodal: „Jsme nicméně přesvědčeni, pokud si firmy začnou myslet, že mezinárodní právo a lidská práva jsou ryzí záležitostí vlád, tržní ekonomika ztratí své etické zásady.”
Diess tedy v tuto chvíli popírá, že by za současných okolností mohlo dojít ke kladnému rozhodnutí o stavbě nové továrny, současně ale nevylučuje, že se tak může stát v momentě, kdy Turecko změní svůj přístup. Stejný postoj k věci ostatně mají i mocné odbory VW, které jsou odhodlány schválení výstavby blokovat, pakliže se Turecko nestáhne ze Sýrie. Stát se tedy pořád může cokoli - v úvahu připadá Turecko i bezpočet jiných lokací.
Doplňme, že nová továrna za asi 32 miliard Kč měla v Turecku vzniknout do roku 2022 a vedle Superbů chrlit i Passaty - celkem mělo jít asi o 300 tisíc takových vozů ročně. Se současnými odklady se zdá být nepravděpodobné, že by se tento záměr povedlo naplnit, ať už v Turecku nebo kdekoli jinde.
Faceliftovaný Superb se vyrábí v České republice, další generace už má vznikat jinde. Kde přesně to bude, zůstává ve hvězdách
Zdroj: Herbert Diess@LinkedIn
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 2 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera