Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér Lady otevřeně řekl, jak moc se bude sériová nová Niva lišit od konceptu
3.9.2018 | Petr Prokopec
V Moskvě zazářila stylem, který zvládl okouzlit svět, bude ale taková i v sériové verzi? Šéfdesignér Lady Steve Mattin promluvil právě o tom.
Nejzásadnější novinkou stále probíhajícího autosalonu v Moskvě je bezesporu nová Lada Niva. Ta se zatím ukázala ve formě konceptu, nicméně sériová verze je samozřejmě již na cestě. Kdy přesně dorazí, je zatím otázkou, na kterou možná nezná odpověď ani sama automobilka. Koneckonců o příchodu druhé generace se mluvilo hlavně v loňském roce, kdy ta první slavila 40. výročí. Přesto se v Togliatti omezili jen na koncept.
Neznámý není jen časový rámec příchodu novinky, ale pochopitelně ani její vizáž. Je jisté, že koncept během přerodu na sériové provedení projde proměnou, která jej vrátí zpátky do reality. Jak moc? Právě to popsal šéfdesignér značky Steve Mattin přímo v Moskvě.
„Touto novinkou chceme ukázat potenciál značky, potenciál našeho DNA. Zároveň chceme inspirovat sami sebe, společnost i veřejnost. Model 4x4 (obchodní označení Lady Niva - pozn. red.) má bohatou minulost, ale svět se mění, zákazníci se mění a tento koncept ukazuje, jaká může být budoucnost,“ uvedl Mattin. Tím potvrdil, že novinka hodí historii za hlavu a bude ji ctít maximálně v detailech, jinak se vůči předchůdci výrazně změní tak, jak naznačuje koncept.
„Je proto nezbytně nutné, abyste se podívali na náš stánek - najdete na něm v podstatě jen nové produkty. Vytvořili jsme vozy, které mají oslnivý vzhled, stanovili jsme trendy a zformovali designový jazyk. Máme tu tedy super-inspirativní koncepty, které v jedné či druhé formě zamíří do reality. Musíte jen počkat a uvidíte. Když se ale podívám okolo sebe a vidím výsledek práce našeho týmu, naplňuje mne to hrdostí.“
Podle dalších Mattinových slov tedy Niva přesedlá na „X-styl“, ve kterém byla jako první stvořena Vesta a kterou dostal i model X-Ray. Ve stejném duchu pak ostatně byla přepracována také Lada Granta. Také u SUV lze tedy počítat s prolisy na bocích, i když ty budou velmi pravděpodobně jemnější než u konceptu. Konvenčnější pak budou také světlomety, tvar masky ale zůstane zachován.
Zatímco zvenčí máme počítat do značné míry s tím, co vidíme dnes, jen v umírněnějším duchu, uvnitř nejspíše Lada zařadí zpátečku a pořádně šlápne na plyn. Tedy za předpokladu, že Niva má nadále oslovovat široké masy. V takovém případě lze zapomenout na kůži či digitální přístrojový štít. Na druhou stranu, značka může jít i luxusnější cestou alespoň u některých verzí.
Uvidíme tedy za pár let. Dojít ostatně může i na zlatou střední cestu, kdy by základní verze cílila spíše na cenu a off-roadové schopnosti. Model Urban by pro změnu přinášel více luxusu i digitálních technologií, i přes možnost jízdy v terénu by přitom prioritou bylo chování na asfaltu. Platforma CMF-B LS aliance Renault-Nissan by ale samozřejmě podpírala obě provedení.
Nová Niva vznikla přímo v Togliatti, což je v rozporu s předchozími firemními tradicemi, kdy koncepty na základě technické dokumentace vznikaly v Itálii. Lada přitom i tímto krokem hodlá nalákat do svých řad talentované designéry, stejně jako techniky, jichž je v Rusku pomálu, respektive jsou lákáni konkurencí k odchodu do zahraničí.
Tím, že novinka kompletně vznikla pod ruskou střechou, stejně jako hledáním nových talentů přímo na univerzitách, chce AvtoVAZ navýšit svou přitažlivost pro mladé. Pokud tedy máte dostudováno, ovšem ostatní značky vám nabízí maximálně úlohu podržtužky, pak v AvtoVAZu nejspíše máte dveře dokořán.
Šéfdesinér Lady Steve Mattin promluvil o nové Ladě Niva
Ta se již ukázala naživo na moskevském autosalonu...
...tak na oficiálních fotkách. Zatím však jde pouze o koncept, byť sériové provedení se mu zvenčí bude hodně blížit. Kdy však dorazí, není jisté
Zdroj: Drom
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva