Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké
6.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V České republice už dokonce byly zaregistrovány tři kusy nové Kie Stinger, první ceny ale naznačují, že s další záplavou příliš počítat nelze.
Pokud jste dnes důkladně propátrali tabulky mapující prodeje nových aut na českém trhu během září, nejspíše jste stejně jako my narazili na několik anomálií. V prvé řadě to bylo čtvrté místo Škody Karoq mezi crossovery a SUV. Na tom by možná nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se ovšem nejednalo o vůz, který ještě nebyl dodán žádnému koncovému zákazníkovi. Dané registrace tedy mají na svědomí jen dealeři či automobilka.
Obdobně je tomu také v segmentu střední třídy, kde pro změnu můžete narazit na tři kusy Kie Stinger. V tomto případě je situace ještě o to zvláštnější, neboť zatímco ceny českého SUV byly oznámeny již před několika týdny, u korejské rakety (v těchto dnech bychom asi dané spojení raději ani neměli užívat...) po nich budete pátrat marně. Nicméně oficiální webová prezentace se změnila, vůz by tedy na trh měl skutečně dorazit co nevidět.
Ony tři registrace jsou pak stejně jako u Škody Karoq stoprocentně dealerské, ani zde za nimi nemůžeme hledat zákazníky. Těm ovšem můžeme naznačit, s čím mohou počítat, a sice za pomoci německého ceníku, který byl aktuálně zveřejněn. Dá se přitom předpokládat, že české ceny nebudou výrazně jiné, jak nám ostatně dokládají třeba ceny základních verzí modelu Optima (v ČR 619 980 Kč, v Německu 25 090 Eur/648 000 Kč).
Tak tedy, základem nabídky je verze osazená přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, jenž byl naladěn na 255 koní a 353 Nm točivého momentu. Jejich přenos má na starosti stejně jako u dalších verzí osmistupňová automatická převodovka, s níž zvládnete sprint na stovku za 6 sekund a maximálně pokoříte 240 km/h. Platit přitom na německém trhu budete 43 990 Eur (1 136 000 Kč).
Přesunout se můžeme k dieselové verzi, jenž ke svému pohonu užívá čtyřválec 2,2 CDRi produkující 200 koní a 440 Nm. V případě akcelerace je možné počítat s časem 7,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 230 km/h. Ceny pak startují na sumě 44 990 Eur (1 162 000 Kč) u zadokolky, verze osazená pohonem všech kol je k mání za 46 990 Eur (1 213 500 Kč).
Dostáváme se na vrchol, tedy k variantě GT. Ta pracuje z 3,3litrovým šestiválcem T-GDI, který díky dvojitému přeplňování dává až 370 koní v 6 000 otáčkách a 510 Nm v rozmezí 1 300 až 4 500 ot./min. Zrychlení na stovku zvládnete již za 4,9 sekundy, maximálka pak činí 270 km/h. Cena 54 990 Eur (1 420 000 Kč) ovšem rozhodně není malá, a to i přes bohatou standardní výbavu. BMW prodává svou 340i (pravda, s 326 koňmi, ale M3 s 450 je asi pro Stinger příliš velké sousto) v Německu i u nás levněji (zde 1 288 300 Kč), a to je pozice, ve které se silné zadokolce značky Kia bude prosazovat obtížně. I kdyby u nás stála klidně o 50 nebo 100 tisíc méně...
Kia Stinger by se v řádu týdnů měla ukázat i na českém trhu, kde ostatně již byly některé exempláře zaregistrovány. Ceny přitom velmi pravděpodobně budou stejné jako v Německu, pod milion korun tedy nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda