Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014

V Ingolstadtu si zřejmě nějak poradili s akumulátory, neboť dojezd se navýšil na 400 km. Karbon a hliník pak srazily hmotnost na 1 780 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014

13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Ingolstadtu si zřejmě nějak poradili s akumulátory, neboť dojezd se navýšil na 400 km. Karbon a hliník pak srazily hmotnost na 1 780 kg.

Ale ne, ale jo, ale ne, ale jo. Tak asi takhle nějak probíhají v Ingolstadtu jednání o budoucnosti elektrického Audi R8. Vůz s přídomkem e-tron se totiž nejprve měl svézt na boomu alternativních pohonných ústrojí, poté však automobilka rozhodla, že celý projekt půjde k ledu, přičemž enormní náklady začala ospravedlňovat slovy, že danou kreaci vlastně nikdy prodávat nechtěla. Prý šlo jen a pouze o studnici nápadů. Jenže poté se opětovně objevila slova o možné cestě do showroomů.

Máte pocit, že tím vše skončilo? Ale kdeže. Naposledy si totiž Audi svůj názor rozmyslelo v květnu, kdy prohlásilo, že doufalo v rychlejší vývoj akumulátorů. Ty dosavadní totiž modelu R8 e-tron přisuzovaly dojezd pouhých 215 km, a to dozajista pouze za situace, kdy pravá noha prakticky ani nezavadí o plynový pedál. S příchodem nového šéfa vývojového oddělení Ulricha Hackenberga se však očividně v Ingolstadtu začaly odehrávat zázraky.

Podle zdrojů zevnitř automobilky se totiž kapacita lithium-iontových baterií proměnila natolik, že vozu dokáže umožnit dojezd na vzdálenost až 400 km, což je podle Audi dostatečná porce na to, aby R8 e-tron mohla zamířit do výroby. Jak toho bylo docíleno, nemáme tušení, objev zvyšující měrnou kapacitu li-ion akumulátorů na dvojnásobek jsme nezaznamenali. Odkládání mají přitom zřejmě ve čtyřech kruzích dost, neboť montážní linky chtějí spustit již ve druhé půli příštího roku. Dočkat bychom se přesto měli pouze limitované série, což naznačuje, že přímo vydělávat na každém prodaném kusu Audi nehodlá.

V rámci vzhledu se přitom máme dočkat úprav oproti dříve představeným verzím, neboť elektrický model má dostat prvky, jež jsou vyhrazeny druhé generaci standardní R8. Ta se rovněž má objevit v příštím roce, konkrétní datum však Audi prozatím nezmínilo. Jisté je ovšem to, že oba modely dostanou více hliníku a karbonových vláken, díky čemuž by e-tron měl vážit nějakých 1 780 kg.

S touto hmotností by si měly hravě poradit dva elektromotory, které dohromady produkují 381 koní a 823 Nm točivého momentu. Podle původních předpokladů mělo přitom elektrické Audi R8 zvládnout sprint z klidu na stovku za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Nové materiály by však první hodnotu mohly snížit, o zvýšení v druhém případě se pak může postarat pouze změna na straně akumulátorů či elektrického pohonu vůbec, maximální rychlost je omezena uměle právě kvůli „baterkám”.

Pohon zadních kol pak zůstane zachován, stejně jako bude e-tron i nadále plnit úlohu jakéhosi „haló-modelu“, jež by měl přilákat pozornost k dalším „tramvajím“ koncernu Volkswagen. Fanoušci modelu by se ovšem měli modlit, aby v Ingolstadtu nedošlo k dalšímu zasedaní. Možnost, že zaslechneme další zamítnutí, je totiž po předchozích změnách docela pravděpodobná...


Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 1 - audi r8 etron facelift 01Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 2 - audi r8 etron facelift 02Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 3 - audi r8 etron facelift 03Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 4 - audi r8 etron facelift 04Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 5 - audi r8 etron facelift 05Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 6 - audi r8 etron facelift 06Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 7 - audi r8 etron facelift 07Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 8 - audi r8 etron facelift 08Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 9 - audi r8 etron facelift 09Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 10 - audi r8 etron facelift 10Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 11 - audi r8 etron facelift 11Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 12 - audi r8 etron facelift 12Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 13 - audi r8 etron facelift 13Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 14 - audi r8 etron facelift 14Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 15 - audi r8 etron facelift 15Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 16 - audi r8 etron facelift 16Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 17 - audi r8 etron facelift 17Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 18 - audi r8 etron facelift 18Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 19 - audi r8 etron facelift 19Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 20 - audi r8 etron facelift 20Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 21 - audi r8 etron facelift 21Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 22 - audi r8 etron facelift 22Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 23 - audi r8 etron facelift 23Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 24 - audi r8 etron facelift 24Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 25 - audi r8 etron facelift 25Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 26 - audi r8 etron facelift 26Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 27 - audi r8 etron facelift 27Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 28 - audi r8 etron facelift 28Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 29 - audi r8 etron facelift 29Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 30 - audi r8 etron facelift 30Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 31 - audi r8 etron facelift 31Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 32 - audi r8 etron facelift 32Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014 - 33 - audi r8 etron facelift 33
Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne. Můžeme ale automobilce tentokráte skutečně věřit?

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.