Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití

(+ videa) Elektrická novinka Chevroletu má stát okolo 30 tisíc dolarů a nabídne horu výbavy. Kapacitu baterií zatím neznáme, dojezd má ale být okolo 320 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití

7.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Elektrická novinka Chevroletu má stát okolo 30 tisíc dolarů a nabídne horu výbavy. Kapacitu baterií zatím neznáme, dojezd má ale být okolo 320 km.

Elektrickou nabídku Chevroletu v USA ještě letos doplní model Bolt, který se představil na veletrhu spotřební elektroniky CES 2016 v Las Vegas. Vloni představenému konceptu je vážně podobný, i když úplně stejný pochopitelně není. Je na něm však vidět, že je ve stejné rodině aut jako Volt, třebaže to je elektromobil pouze s bateriemi, nikoliv se spalovacím motorem pro prodloužení dojezdu.

Design zevnějšku se proměnil zejména směrem k menší agresivitě vizáže. Přední světla jsou větší a kulatější a dostaly oddělené směrovky do nárazníku, z nějakého důvodu nikoliv LEDkové, které jsou šetrnější k baterii - asi jejich občasné použití není pro spotřebu tak podstatné. Denní svícení a boční poziční světla už LEDky využívají, stejně jako zadní světla, jejichž grafika snad už členitější být nemůže.

Interiér ničím extra nepřekvapí, vidíme tu vliv Voltu a dominanci velké dotykové obrazovky, jinak zde není nic moc speciálního. Z výbavy zmiňme bezdrátovou nabíječku telefonů nebo konektory USB i pro zadní místa. Karoserie je oproti konceptu vyšší právě za účelem většího prostoru v kabině.

Jak Chevrolet sliboval vloni, Bolt má mít dojezd asi 320 km na jedno nabití a být cenově dostupný. Co to přesně znamená, je otázkou, ale hovoří se o ceně okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 755 tisíc korun po daňových slevách. Láce, zvlášť na americké poměry, to tedy ndbue. Ve standardu bude hromada výbavy, jako např. OnStar s připojením k internetu LTE a Wi-Fi hotspotem pro posádku auta nebo Bluetooth, které spotřebovává méně energie.

Základem palubního infotainmentu bude systém MyLink s 10,2" dotykovou obrazovkou na středové konzoli. Dají se od ní očekávat všechny běžné funkce včetně couvací kamery a ptačího pohledu. Obrazovka má být různě nastavitelná, údajně podobně jako domovská obrazovka smartphonů s tzv. widgety.

Palubní systém nabídne i „elektromobilní navigaci”, která zobrazí dobíjecí stanice v okolí a mezi možnostmi, jak zvolit trasu, nabídne i takovou, která bude nejvíce šetřit baterie. Jak a zda vůbec se budou tyhle funkce lišit od „ekonomické” trasy nebo trasy pro „nejnižší spotřebu” z navigací konvenčních aut, resp. od zobrazení benzinek v okolí, ovšem zatím není jasné.

S palubním systémem je spojena nová mobilní aplikace MyChevrolet, která umožní vůz na dálku nastartovat, předem zapnout topení nebo klimatizaci, zobrazit stav baterie, resp. nabíjení, uživatelský manuál nebo dobu zbývající do plánované servisní prohlídky. V budoucnosti má fungovat také funkce Gamification, která umožní jednotlivým majitelům Boltů spolu přes palubní systémy aut soutěžit, kdo má úspornější řidičský styl.

Co zatím není známo, je kapacita baterie, doba dobíjení nebo dynamické vlastnosti auta. Víme, že baterie bude uložena v podlaze, což znamená nízko položené těžiště a proti tomu protestovat rozhodně nebudeme. A zbytek informací se snad dozvíme na detroitském autosalonu, který začne za pár dnů.

Již zmíněná cena 30 tisíc dolarů je již starší informací, GM toto číslo zatím neupřesnilo. Bolt ale má být levnější a „američtější” alternativou k BMW i3, takže se dá předpokládat, že po daňových zvýhodněních se bude cena Boltu pohybovat okolo této částky. Výroba Boltu bude probíhat v továrně GM v Detroitu a prodeje začnou během letošního roku.


Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 1 - 2017 chevrolet bolt produkcni 01Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 2 - 2017 chevrolet bolt produkcni 02Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 3 - 2017 chevrolet bolt produkcni 03Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 4 - 2017 chevrolet bolt produkcni 04Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 5 - 2017 chevrolet bolt produkcni 05Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 6 - 2017 chevrolet bolt produkcni 06Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 7 - 2017 chevrolet bolt produkcni 07Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 8 - 2017 chevrolet bolt produkcni 07aSériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 9 - 2017 chevrolet bolt produkcni 08Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 10 - 2017 chevrolet bolt produkcni 09Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 11 - 2017 chevrolet bolt produkcni 10Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití - 12 - 2017 chevrolet bolt produkcni perex
Na designu Chevy Bolt je znát, že je menším bratrem Voltu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.