Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sériový Chevrolet Bolt představen, malý Volt chce ujet 320 km na nabití
7.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Elektrická novinka Chevroletu má stát okolo 30 tisíc dolarů a nabídne horu výbavy. Kapacitu baterií zatím neznáme, dojezd má ale být okolo 320 km.
Elektrickou nabídku Chevroletu v USA ještě letos doplní model Bolt, který se představil na veletrhu spotřební elektroniky CES 2016 v Las Vegas. Vloni představenému konceptu je vážně podobný, i když úplně stejný pochopitelně není. Je na něm však vidět, že je ve stejné rodině aut jako Volt, třebaže to je elektromobil pouze s bateriemi, nikoliv se spalovacím motorem pro prodloužení dojezdu.
Design zevnějšku se proměnil zejména směrem k menší agresivitě vizáže. Přední světla jsou větší a kulatější a dostaly oddělené směrovky do nárazníku, z nějakého důvodu nikoliv LEDkové, které jsou šetrnější k baterii - asi jejich občasné použití není pro spotřebu tak podstatné. Denní svícení a boční poziční světla už LEDky využívají, stejně jako zadní světla, jejichž grafika snad už členitější být nemůže.
Interiér ničím extra nepřekvapí, vidíme tu vliv Voltu a dominanci velké dotykové obrazovky, jinak zde není nic moc speciálního. Z výbavy zmiňme bezdrátovou nabíječku telefonů nebo konektory USB i pro zadní místa. Karoserie je oproti konceptu vyšší právě za účelem většího prostoru v kabině.
Jak Chevrolet sliboval vloni, Bolt má mít dojezd asi 320 km na jedno nabití a být cenově dostupný. Co to přesně znamená, je otázkou, ale hovoří se o ceně okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 755 tisíc korun po daňových slevách. Láce, zvlášť na americké poměry, to tedy ndbue. Ve standardu bude hromada výbavy, jako např. OnStar s připojením k internetu LTE a Wi-Fi hotspotem pro posádku auta nebo Bluetooth, které spotřebovává méně energie.
Základem palubního infotainmentu bude systém MyLink s 10,2" dotykovou obrazovkou na středové konzoli. Dají se od ní očekávat všechny běžné funkce včetně couvací kamery a ptačího pohledu. Obrazovka má být různě nastavitelná, údajně podobně jako domovská obrazovka smartphonů s tzv. widgety.
Palubní systém nabídne i „elektromobilní navigaci”, která zobrazí dobíjecí stanice v okolí a mezi možnostmi, jak zvolit trasu, nabídne i takovou, která bude nejvíce šetřit baterie. Jak a zda vůbec se budou tyhle funkce lišit od „ekonomické” trasy nebo trasy pro „nejnižší spotřebu” z navigací konvenčních aut, resp. od zobrazení benzinek v okolí, ovšem zatím není jasné.
S palubním systémem je spojena nová mobilní aplikace MyChevrolet, která umožní vůz na dálku nastartovat, předem zapnout topení nebo klimatizaci, zobrazit stav baterie, resp. nabíjení, uživatelský manuál nebo dobu zbývající do plánované servisní prohlídky. V budoucnosti má fungovat také funkce Gamification, která umožní jednotlivým majitelům Boltů spolu přes palubní systémy aut soutěžit, kdo má úspornější řidičský styl.
Co zatím není známo, je kapacita baterie, doba dobíjení nebo dynamické vlastnosti auta. Víme, že baterie bude uložena v podlaze, což znamená nízko položené těžiště a proti tomu protestovat rozhodně nebudeme. A zbytek informací se snad dozvíme na detroitském autosalonu, který začne za pár dnů.
Již zmíněná cena 30 tisíc dolarů je již starší informací, GM toto číslo zatím neupřesnilo. Bolt ale má být levnější a „američtější” alternativou k BMW i3, takže se dá předpokládat, že po daňových zvýhodněních se bude cena Boltu pohybovat okolo této částky. Výroba Boltu bude probíhat v továrně GM v Detroitu a prodeje začnou během letošního roku.
Na designu Chevy Bolt je znát, že je menším bratrem Voltu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva