Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seznamte se s novou drtičkou iluzí majitelů Tesel. S 1 915 koňmi dá stovku za 1,85 s
6.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Auta Tesly rozhodně nejsou pomalá, tohle je ale prostě ještě rychlejší. S výkonem blížícím se 2 000 koní chce být Rimac Concept Two králem akceleračního ringu.
První živé pohledy si na ženevském výstavišti Palexpo užívá nástupce Rimacu Concept One s příhodným názvem Rimac C_Two alias Concept Two. Před pár hodinami byl odhalen druhý pokus chorvatské automobilky oslnit svět s elektrickým supersportem a marným se být opravdu nezdá.
Nový přírůstek do skromné rodiny extra výkonných elektromobilů využívá lithiovou baterii s kapacitou 120 kWh, která dopuje pohonnou soustavu disponující až 1 408 kW (1 915 koní) výkonu a 2 299 Nm točivého momentu. Každé kolo má k dizpoici samostatný elektromotor, soubor čtyř takových pochopitelně umožňuje pohon všech kol. Pár nezávislých jednorychlostních převodovek vepředu se stálým převodem pohání přední kola a dvojice dvourychlostních převodovek vzadu přenáší energii na zadní kola. Náročné technické řešení dovoluje přenést výkonový potenciál na cestu.
Rimac Concept Two využívá vektorování točivého momentu na všech kolech spojených s velkými karbon-keramickými brzdami se šesti pístky vpředu i vzadu. Kotouče mají průměr 390 mm. Převážně karbonové šasi využívá dvojité trojúhelníkové zavěšení s elektronicky ovládanými tlumiči aktivně regulující světlou výšku.
Chorvaté se bijí do prsou, že jejich druhý sériový produkt zvládne plné tempo na Nordschleife „se zanedbatelným poklesem výkonu“. Co přesně tato veličina znamená, nikdo netuší, ale maximální rychlosti 258 km/h by měl s daným výkonem a vylepšeným chlazením důležitých komponentů dosáhnout i tam. Při běžné jízdě prý ujede na jedno nabití 650 kilometrů, po vysílení se údajně baterie vzchopí na 80 % během půl hodiny, samozřejmě s adekvátním (a běžně zcela nedostupným) elektrickým výkonem po ruce.
Dvoumístné nízké kupé disponuje chytrými technologiemi. Podle marketingových materiálů Rimac do své novinky nainstaloval autonomního pilota druhé nejvyšší úrovně 4, což značí, že auto v určité předem stanovené oblasti člověka vůbec nepotřebuje, řidič dokonce vůbec nemusí ve voze být.
Palubní technika používá fotoaparáty pro rozpoznání obličeje k odemknutí automobilu a identifikovaný řidič pak může nastartovat i bez použití klíče. Automobil se dokonce přizpůsobuje náladě řidiče, takže žárlivé dámy a agresivní pánové mají zaděláno na krušnou jízdu. V rámci autonomních schopnosti může software Conceptu Two načítat vybrané závodní tratě v reálném čase a nabízet vodítka pro ideální projížďku v podobě brzdných bodů a správné stopy.
Karbon má tento stroj všude, kam se člověk podívá. Elektrický supersport používá vysokopevnostní uhlíkový monokok s uhlíkovou střechou a zadním karbonovým pomocným rámem. Baterie jsou integrované do konstrukce elektromobilu. Prý nízká hmotnost a brutální výkon umožňuje vypálit na stovku km/h za 1,85 vteřiny, 160 km/h se zobrazí na rychloměru během 4,3 sekundy, tvrdí Rimac. Pokud jsou to reálná čísla, má Tesla Roadster znovu statnou škodnou v revíru.
Do výroby se chystá jen 150 jednotek, produkce by se měla rozjet nejpozději v druhé polovině roku 2018. Ceny nebyly odhaleny, ale vzhledem k tomu, že Concept One se cenou blížil 30 milionům Kč, Rimac C_Two pravděpodobně překročí hranici 40 milionů Kč. To ale teprve uvidíme...
Rimac C Two naživo v Ženevě
Chorvaté si mají cení svou práci na 40 milionů korun českých. Richard Hammond asi bude muset uzavřít dodatečnou pojistku, až bude testovat odolnost proti požáru Rimacu C_Two...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan