Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny?

Čínská auta po právu nemají dobrou reputaci, každé ale nemusí jen být tragikomickou kopií západních vzorů. Wey P8 se toho snaží být důkazem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny?

24.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínská auta po právu nemají dobrou reputaci, každé ale nemusí jen být tragikomickou kopií západních vzorů. Wey P8 se toho snaží být důkazem.

I když se automobilky stále snaží předvádět své novinky autosalonech před velkou koncentrací potenciálních zákazníků a zástupců médií, digitalizace začíná vítězit. Automobilové značky své premiéry stále častěji pořádají raději ve specifických termínech prakticky kdekoli na světě, ovšem živě vysílané přes internet, čímž oslovují lidí nesrovnatelně více. Dobře vidět to bylo na letošním frankfurtském autosalonu, kam nedorazilo devět výrobců.

Naopak čínské automobilky kupodivu zůstávají věrné klasice a svými výrobky se rády chlubí v prvé řadě fyzicky. Často to bývají jen drzé kopie aut, ale začínají se mezi nimi originální a také z pohledu Evropana zajímavé kreace. I autosalonu ve Frankfurtu se zúčastnila nová automobilka Wey, o které jste pravděpodobně ještě neslyšeli. Založena byla v roce 2016 a prodej zahájila v dubnu 2017. Podle nabídky se zabývá především SUV, což koresponduje se současnými náladami mezi motoristy. Teď se zúčastnila i autosalonu v Kantonu v jižní Číně, kde představila docela zajímavou kreaci.

Říká si Wey P8 a je to produkční verze SUV, které se zařadí po bok dalších hybridních automobilů znaćky. Poháněný je dvoulitrovým přeplňovaným benzínovým motorem vlastní konstrukce zkombinovaným s elektromotorem. Obě jednotky ve spolupráci vytvoří výkon 250 kW (340 koní) a točivý moment 520 Nm a prý dodají vozu zrychlení z 0 na 100 za 6,5 sekundy. Hybridní systém pohání všechna kola přes dvouspojkovou šestirychlostní automatickou převodovku. Wey uvádí, že P8 má kombinovaný dojezd až 660 km a baterie nabije do plného stavu za 4 hodiny s použitím nabíječky na 220 V.

Model P8 má být vybaven moderními systémy jakým je adaptivní tempomat, pomoc při udržování vozidla v jízdním pruhu, asistence změny jízdních pruhů, monitorování slepých úhlů, autonomní nouzové brzdění, výstraha před kolizí, 360stupňový pohled na okolí vozu či digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Podle obrázků vůz z venku překvapivě není jen očividná skládačka okopírovaných tvarů konkurenčních aut. Wey P8 sice připomíná Jaguar F-Pace zepředu a boční siluetou, přední maska asociuje Lexus, kola Alfu Romeo, interiér Audi, ale není to tak do očí bijící jako obvykle. Zajímavý je navíc i interiér, který lze též obtížně přirovnat k čemukoli známému.

Je to relativně velké SUV na úrovni Škody Kodiaq, o čemž nakonec svědčí i 340hlavé stádo koní v útrobách, tolik škodovka ani nenabízí. Navíc je docela šik a bohatě vybavené. Přesto mají jeho ceny v Číně začínat na v přepočtu asi 620 tisících Kč - Kodiaq startuje na více jak 700 tisících Kč s motorem 1,4 pod kapotou a výbavou, která zrovna neohromí. Nejsme zrovna fandové čínských aut, máme ale pocit, že je jen otázkou času, než se podobně zajímavé nabídky začnou vrývat pod kůži i zákazníkům, kteří tyto vozy dosud zarytě odmítali. Váš názor?


Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny? - 1 - Wey P8 prvni 01Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny? - 2 - Wey P8 prvni 02Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny? - 3 - Wey P8 prvni 03Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny? - 4 - Wey P8 prvni 04Šik SUV s 340 koňmi, výbavou a cenou pod Kodiaqem. Vadilo by, že je z Číny? - 5 - Wey P8 prvni 05
Wey P8 vypadá dobře zvenčí i uvnitř, je výkonné, bohatě vybavené a relativně levné. To zní jako slušný recept na úspěch

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše