Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí
28.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tento miniaturní „off-road” má 7 koní a náhon na obě dvě kola. Už o něm byla řeč, teď jeho vývoj pokročil a chystá se také jeho prodej v Evropě.
Terénní auta staví spousta firem ze všech koutů světa, ovšem pro nejdrsnější expediční stroje je vhodné vyrazit do Ruska. Měli jsme tu čtyř- i šestikolová monstra s gigantickými pneumatikami, které těmto vehiklům umožňují i pohyb po vodě. Za všechny zmiňme mopse připomínající Šerp 4x4 nebo ohromný Burlak 6x6.
Jeho pravým opakem budiž Tarus 2x2. Tenhle stroj si říká „moto-všudychod” a tohle označení ho vystihuje velmi dobře. Je to zároveň motorka a všudychod, má dvě kola, jedno sedlo a řidítka. Kola jsou obě poháněná a mají velké balonové pneumatiky, které usnadňují pohyb v terénu.
Před nějakou dobou jsme o něm psali, tehdy měl ještě jiné jméno a dvě verze - slabší dvoutaktní a silnější čtyřtaktní. Dnes jeho vývoj pokročil - ve výrobě je jen čtyřtaktní verze, která má motor Honda GX-210 o objemu 210 ccm a výkonu 7 koní. Není to moc, taky je maximálka jen 35 km/h, ale tahle motorka není určena pro trhání rychlostních rekordů.
Její výhodou je nízká hmotnost. S baterií, elektrickým startérem a LED-světlem to je 93 kg, bez nich - motor jde startovat i mechanicky, elektřinu tenhle stroj vůbec nepotřebuje - váží 86 kg. Stroj můžete složit do dvou tašek a umístit je do kufru auta; starší video níže na konci ukáže, že to je otázka chvíle a že ono auto může být i opravdu malé.
Palivová nádrž má objem 4 litry, což prý znamená 2 - 3 hodiny provozu. Pneumatiky mají 25" v průměru a tlak vzduchu je v nich 0,1 - 0,2 atmosféry. Tarus zvládne sníh o maximální hloubce 45 cm, ale o vodě informace nemáme. Jeho smysl je ted jasný - když s osobním autem dojedete na konec jemu sjízdné cesty, vytáhnete z kufru Taurus a jedete dál. A dokážeme si něco podobného představit i v přeplněném městě, i když schválení pro běžný provoz tento strojek nemá.
Tarus je aktuálně ve výrobě a prodává se v přepočtu za asi 41 tisíc korun. Jenže jen v Rusku, není vyvážen za hranice, takže pokud jej chcete, je potřeba ho koupit tam a dopravit do ČR ve vlastní režii. Od listopadu tohoto roku by ale měl být vyvážen do zahraničí a na webu Tarusu je i výzva, že chce-li se člověk stát dovozcem pro svou zemi, má firmu kontaktovat během října letošního roku. Takže pokud byste měli zájem...
Cena v Evropě bude zřejmě vyšší, protože bude potřeba započítat náklady na dovoz, to by ale mělo být tak vše. Nezbytnosti související se schválením pro provoz EU tady zřejmě nepřijdou ke slovu - Tarus nejspíše nebude možno používat na veřejných silnicích ani ve zbytku světa.
"Moto-všudychod" Tarus 2x2 projede tam, kam se klasický off-road nevejde
Zdroj: Moto 2x2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva