Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí

(+ video) Tento miniaturní „off-road” má 7 koní a náhon na obě dvě kola. Už o něm byla řeč, teď jeho vývoj pokročil a chystá se také jeho prodej v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí

28.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tento miniaturní „off-road” má 7 koní a náhon na obě dvě kola. Už o něm byla řeč, teď jeho vývoj pokročil a chystá se také jeho prodej v Evropě.

Terénní auta staví spousta firem ze všech koutů světa, ovšem pro nejdrsnější expediční stroje je vhodné vyrazit do Ruska. Měli jsme tu čtyř- i šestikolová monstra s gigantickými pneumatikami, které těmto vehiklům umožňují i pohyb po vodě. Za všechny zmiňme mopse připomínající Šerp 4x4 nebo ohromný Burlak 6x6.

Jeho pravým opakem budiž Tarus 2x2. Tenhle stroj si říká „moto-všudychod” a tohle označení ho vystihuje velmi dobře. Je to zároveň motorka a všudychod, má dvě kola, jedno sedlo a řidítka. Kola jsou obě poháněná a mají velké balonové pneumatiky, které usnadňují pohyb v terénu.

Před nějakou dobou jsme o něm psali, tehdy měl ještě jiné jméno a dvě verze - slabší dvoutaktní a silnější čtyřtaktní. Dnes jeho vývoj pokročil - ve výrobě je jen čtyřtaktní verze, která má motor Honda GX-210 o objemu 210 ccm a výkonu 7 koní. Není to moc, taky je maximálka jen 35 km/h, ale tahle motorka není určena pro trhání rychlostních rekordů.

Její výhodou je nízká hmotnost. S baterií, elektrickým startérem a LED-světlem to je 93 kg, bez nich - motor jde startovat i mechanicky, elektřinu tenhle stroj vůbec nepotřebuje - váží 86 kg. Stroj můžete složit do dvou tašek a umístit je do kufru auta; starší video níže na konci ukáže, že to je otázka chvíle a že ono auto může být i opravdu malé.

Palivová nádrž má objem 4 litry, což prý znamená 2 - 3 hodiny provozu. Pneumatiky mají 25" v průměru a tlak vzduchu je v nich 0,1 - 0,2 atmosféry. Tarus zvládne sníh o maximální hloubce 45 cm, ale o vodě informace nemáme. Jeho smysl je ted jasný - když s osobním autem dojedete na konec jemu sjízdné cesty, vytáhnete z kufru Taurus a jedete dál. A dokážeme si něco podobného představit i v přeplněném městě, i když schválení pro běžný provoz tento strojek nemá.

Tarus je aktuálně ve výrobě a prodává se v přepočtu za asi 41 tisíc korun. Jenže jen v Rusku, není vyvážen za hranice, takže pokud jej chcete, je potřeba ho koupit tam a dopravit do ČR ve vlastní režii. Od listopadu tohoto roku by ale měl být vyvážen do zahraničí a na webu Tarusu je i výzva, že chce-li se člověk stát dovozcem pro svou zemi, má firmu kontaktovat během října letošního roku. Takže pokud byste měli zájem...

Cena v Evropě bude zřejmě vyšší, protože bude potřeba započítat náklady na dovoz, to by ale mělo být tak vše. Nezbytnosti související se schválením pro provoz EU tady zřejmě nepřijdou ke slovu - Tarus nejspíše nebude možno používat na veřejných silnicích ani ve zbytku světa.


Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 1 - tarus 2x2 2016 01Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 2 - tarus 2x2 2016 02Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 3 - tarus 2x2 2016 02aSkládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 4 - tarus 2x2 2016 03Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 5 - tarus 2x2 2016 04Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 6 - tarus 2x2 2016 05Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 7 - tarus 2x2 2016 06Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 8 - tarus 2x2 2016 07Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 9 - tarus 2x2 2016 08Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 10 - tarus 2x2 2016 09Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 11 - tarus 2x2 2016 10Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 12 - tarus 2x2 2016 10aSkládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 13 - tarus 2x2 2016 11Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 14 - tarus 2x2 2016 12Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 15 - tarus 2x2 2016 13Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 16 - tarus 2x2 2016 14Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 17 - tarus 2x2 2016 15Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 18 - tarus 2x2 2016 16Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 19 - tarus 2x2 2016 17Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 20 - tarus 2x2 2016 18Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 21 - tarus 2x2 2016 19Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 22 - tarus 2x2 2016 20Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 23 - tarus 2x2 2016 21Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 24 - tarus 2x2 2016 22Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 25 - tarus 2x2 2016 23Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 26 - tarus 2x2 2016 24Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 27 - tarus 2x2 2016 25Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 28 - tarus 2x2 2016 26Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 29 - tarus 2x2 2016 27Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 30 - tarus 2x2 2016 28Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 31 - tarus 2x2 2016 29
"Moto-všudychod" Tarus 2x2 projede tam, kam se klasický off-road nevejde

Zdroj: Moto 2x2

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.