Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila svou novou klimatizaci, díky zvláštním funkcím jen nechladí
26.7.2019 | Petr Prokopec
Klimatizace se ve většině nových aut stala standardem, a tak automobilky musí nabízet stále víc, aby na trhu dokázali zaujmout. Nová verze Climatronicu Škody tak víc umí.
Momentálně je víceméně jedno, kde na Zemi se nacházíte - s výjimkou pár míst, jakou jsou Himaláje a oba póly u toho pokaždé budou teploty překračující obvyklý normál. Česko tak kupříkladu momentálně připomíná vyprahlou Saharu, kde voda je nad zlato. Pokud tedy musíte cestovat vozem, měli byste se modlit nejen za fungující, ale rovnou za prvotřídní klimatizaci. Jinak se vám totiž může stát, že do cíle dorazíte propocení až na kost, pokud rovnou nepodlehnete dehydrataci či mdlobám.
Možná i proto si Škoda vybrala tento týden, aby představila novou klimatizaci, kterou dostal model Scala. Pracuje s údajně unikátním filtrem a senzorem kvality vzduchu, který má být nadmíru účinným zabijákem senné rýmy. Do kabiny by se tak neměly dostat žádné pyly či prach, jenž vás budou nutit ke kuckání. Stejně tak mohou cestující dle Škody zapomenout na slzející oči, kvůli čemuž již nebudou potřebovat léky navyšující únavu.
Pro aktivaci a zejména blahodárnou účinnost systému je třeba zatáhnout okénka a spustit plně automatický režim klimatizace, tedy včetně automatického uzavírání vnitřního okruhu. Systém pak následně dokáže uzavřít vstup vzduchu, pokud senzory zjistí přítomnost prachu, pylu či jiných nežádoucích částic. Další ze senzorů pak sleduje intenzitu a úhel sklonu slunečních paprsků, načež klimatizace dokáže uzpůsobit teplotu separátně pro každou stranu vozu. Měřena je pak venkovní i vnitřní teplota, stejně jako vlhkost.
Můžeme přitom jen dodat, že automatická klimatizace Climatronic s recirkulací vzduchu je u Škody Scala nabízena standardně u vyššího stupně výbavy Style. Mimo to jí mohou být osazeny i modely jako Octavia či Karoq. Kodiaq a Superb pak mohou mít dokonce třízónovou jednotku, jenž počítá s odděleným ovládáním i pro cestující vzadu. Ještě dále chce ovšem značka zajít u elektromobilů, jenž půjde zchladit ještě před nastoupením, pokud budou stát u stojanu.
Zmínit lze ještě tu skutečnost, že Škoda od května letošního roku disponuje čtyřmi klimatickými komorami pro testování svých aut. Teploty v nich se mohou pohybovat od -60 do +40 stupňů Celsia, nasimulovat lze prakticky jakékoliv podmínky panující během jízdy. Mimo to ovšem značka nezapomíná ani na testy v reálných podmínkách, konkrétně jak v polárních oblastech, tak v tropech, a to kvůli ověření, že cestující zvládnou i takové horko jako to dnešní.
Zajímavé přitom je, že klimatizace je jedním z prvních systémů nového vozu, které jsou při vývoji hotové. Značka k tomu využívá existujících modelů, do kterých napěchuje chystanou techniku. Prototyp samotného auta vzniká až poté - značka totiž musí vyřešit veškeré proudění vzduchu. Z toho důvodu se lidé, kteří mají klimatizaci na starosti, podílí i na návrhu designu. Musí totiž třeba určit, kde budou usazeny výdechy mj. proto, aby vzduch skrze ně proudící nezpůsoboval zbytečný hluk.
Škoda detailně představila svou novou klimatizaci a nechala nahlédnout i do zákulisí jejího vývoje. Povětšinou je celý systém ventilace hotový dříve než prototyp nového vozu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry