Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila svou novou klimatizaci, díky zvláštním funkcím jen nechladí
26.7.2019 | Petr Prokopec
Klimatizace se ve většině nových aut stala standardem, a tak automobilky musí nabízet stále víc, aby na trhu dokázali zaujmout. Nová verze Climatronicu Škody tak víc umí.
Momentálně je víceméně jedno, kde na Zemi se nacházíte - s výjimkou pár míst, jakou jsou Himaláje a oba póly u toho pokaždé budou teploty překračující obvyklý normál. Česko tak kupříkladu momentálně připomíná vyprahlou Saharu, kde voda je nad zlato. Pokud tedy musíte cestovat vozem, měli byste se modlit nejen za fungující, ale rovnou za prvotřídní klimatizaci. Jinak se vám totiž může stát, že do cíle dorazíte propocení až na kost, pokud rovnou nepodlehnete dehydrataci či mdlobám.
Možná i proto si Škoda vybrala tento týden, aby představila novou klimatizaci, kterou dostal model Scala. Pracuje s údajně unikátním filtrem a senzorem kvality vzduchu, který má být nadmíru účinným zabijákem senné rýmy. Do kabiny by se tak neměly dostat žádné pyly či prach, jenž vás budou nutit ke kuckání. Stejně tak mohou cestující dle Škody zapomenout na slzející oči, kvůli čemuž již nebudou potřebovat léky navyšující únavu.
Pro aktivaci a zejména blahodárnou účinnost systému je třeba zatáhnout okénka a spustit plně automatický režim klimatizace, tedy včetně automatického uzavírání vnitřního okruhu. Systém pak následně dokáže uzavřít vstup vzduchu, pokud senzory zjistí přítomnost prachu, pylu či jiných nežádoucích částic. Další ze senzorů pak sleduje intenzitu a úhel sklonu slunečních paprsků, načež klimatizace dokáže uzpůsobit teplotu separátně pro každou stranu vozu. Měřena je pak venkovní i vnitřní teplota, stejně jako vlhkost.
Můžeme přitom jen dodat, že automatická klimatizace Climatronic s recirkulací vzduchu je u Škody Scala nabízena standardně u vyššího stupně výbavy Style. Mimo to jí mohou být osazeny i modely jako Octavia či Karoq. Kodiaq a Superb pak mohou mít dokonce třízónovou jednotku, jenž počítá s odděleným ovládáním i pro cestující vzadu. Ještě dále chce ovšem značka zajít u elektromobilů, jenž půjde zchladit ještě před nastoupením, pokud budou stát u stojanu.
Zmínit lze ještě tu skutečnost, že Škoda od května letošního roku disponuje čtyřmi klimatickými komorami pro testování svých aut. Teploty v nich se mohou pohybovat od -60 do +40 stupňů Celsia, nasimulovat lze prakticky jakékoliv podmínky panující během jízdy. Mimo to ovšem značka nezapomíná ani na testy v reálných podmínkách, konkrétně jak v polárních oblastech, tak v tropech, a to kvůli ověření, že cestující zvládnou i takové horko jako to dnešní.
Zajímavé přitom je, že klimatizace je jedním z prvních systémů nového vozu, které jsou při vývoji hotové. Značka k tomu využívá existujících modelů, do kterých napěchuje chystanou techniku. Prototyp samotného auta vzniká až poté - značka totiž musí vyřešit veškeré proudění vzduchu. Z toho důvodu se lidé, kteří mají klimatizaci na starosti, podílí i na návrhu designu. Musí totiž třeba určit, kde budou usazeny výdechy mj. proto, aby vzduch skrze ně proudící nezpůsoboval zbytečný hluk.
Škoda detailně představila svou novou klimatizaci a nechala nahlédnout i do zákulisí jejího vývoje. Povětšinou je celý systém ventilace hotový dříve než prototyp nového vozu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 57 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 55 minutami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda