Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila svou novou klimatizaci, díky zvláštním funkcím jen nechladí
26.7.2019 | Petr Prokopec
Klimatizace se ve většině nových aut stala standardem, a tak automobilky musí nabízet stále víc, aby na trhu dokázali zaujmout. Nová verze Climatronicu Škody tak víc umí.
Momentálně je víceméně jedno, kde na Zemi se nacházíte - s výjimkou pár míst, jakou jsou Himaláje a oba póly u toho pokaždé budou teploty překračující obvyklý normál. Česko tak kupříkladu momentálně připomíná vyprahlou Saharu, kde voda je nad zlato. Pokud tedy musíte cestovat vozem, měli byste se modlit nejen za fungující, ale rovnou za prvotřídní klimatizaci. Jinak se vám totiž může stát, že do cíle dorazíte propocení až na kost, pokud rovnou nepodlehnete dehydrataci či mdlobám.
Možná i proto si Škoda vybrala tento týden, aby představila novou klimatizaci, kterou dostal model Scala. Pracuje s údajně unikátním filtrem a senzorem kvality vzduchu, který má být nadmíru účinným zabijákem senné rýmy. Do kabiny by se tak neměly dostat žádné pyly či prach, jenž vás budou nutit ke kuckání. Stejně tak mohou cestující dle Škody zapomenout na slzející oči, kvůli čemuž již nebudou potřebovat léky navyšující únavu.
Pro aktivaci a zejména blahodárnou účinnost systému je třeba zatáhnout okénka a spustit plně automatický režim klimatizace, tedy včetně automatického uzavírání vnitřního okruhu. Systém pak následně dokáže uzavřít vstup vzduchu, pokud senzory zjistí přítomnost prachu, pylu či jiných nežádoucích částic. Další ze senzorů pak sleduje intenzitu a úhel sklonu slunečních paprsků, načež klimatizace dokáže uzpůsobit teplotu separátně pro každou stranu vozu. Měřena je pak venkovní i vnitřní teplota, stejně jako vlhkost.
Můžeme přitom jen dodat, že automatická klimatizace Climatronic s recirkulací vzduchu je u Škody Scala nabízena standardně u vyššího stupně výbavy Style. Mimo to jí mohou být osazeny i modely jako Octavia či Karoq. Kodiaq a Superb pak mohou mít dokonce třízónovou jednotku, jenž počítá s odděleným ovládáním i pro cestující vzadu. Ještě dále chce ovšem značka zajít u elektromobilů, jenž půjde zchladit ještě před nastoupením, pokud budou stát u stojanu.
Zmínit lze ještě tu skutečnost, že Škoda od května letošního roku disponuje čtyřmi klimatickými komorami pro testování svých aut. Teploty v nich se mohou pohybovat od -60 do +40 stupňů Celsia, nasimulovat lze prakticky jakékoliv podmínky panující během jízdy. Mimo to ovšem značka nezapomíná ani na testy v reálných podmínkách, konkrétně jak v polárních oblastech, tak v tropech, a to kvůli ověření, že cestující zvládnou i takové horko jako to dnešní.
Zajímavé přitom je, že klimatizace je jedním z prvních systémů nového vozu, které jsou při vývoji hotové. Značka k tomu využívá existujících modelů, do kterých napěchuje chystanou techniku. Prototyp samotného auta vzniká až poté - značka totiž musí vyřešit veškeré proudění vzduchu. Z toho důvodu se lidé, kteří mají klimatizaci na starosti, podílí i na návrhu designu. Musí totiž třeba určit, kde budou usazeny výdechy mj. proto, aby vzduch skrze ně proudící nezpůsoboval zbytečný hluk.
Škoda detailně představila svou novou klimatizaci a nechala nahlédnout i do zákulisí jejího vývoje. Povětšinou je celý systém ventilace hotový dříve než prototyp nového vozu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva