Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia IV se začíná rýsovat. Tady jsou první detaily k technice i možnému vzhledu
16.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze stěžejních mladoboleslavských modelů čeká modernizace, díky níž srovná krok s koncernovými sourozenci. Znamenat to bude zejména zásadní proměnu techniky.
Na příchod čtvrté generace Škody Fabia je zatím ještě brzy, ostatně před několika málo týdny nám byl představen teprve facelift té třetí. Je tedy pravděpodobné, že v této dekádě novinka nedorazí, což znamená, že můžeme očekávat opravdu razantní změny v technice. Vůz již bude muset plnit zcela nové normy Evropské unie.
Dnes se Fabia v rámci motorového prostoru tak trochu vymyká aktuálním koncernovým pravidlům. K mání je pouze s benzinovým litrovým tříválcem, a to v atmosférické i přeplňované verzi. Oproti tomu VW Polo nebo Seat Ibiza lze objednat i s dieselem 1,6 TDI a také čtyřválcovými benziny. Dáno je to tím, Polo a Ibiza již pracují s novější modulární platformou MQB A0, Fabia staví na starší architektuře PQ26,
S další generací se i malá Škoda dočká nové platformy, návrat dieselů bychom ale s jejím příchodem nečekali. Sám VW říká, že motor TDI v jeho mini jen dožívá a s příchodem nové dekády se automobilkám již nevyplatí vyrábět dieselové motory pro malé vozy. Polo a Ibiza tedy nejspíše dostanou facelift, který jim 1,6 TDI odebere a Fabia žádný nedostane.
Namísto dieselu máme očekávat mikro-hybridní techniku, tedy 48voltový okruh, integrovaný startér/generátor a větší lithium-iontovou baterii, ve které se bude ukládat energie napomáhající při akceleraci či sloužící vozu při cyklech start-stop. Podle VW Group by tato technologie měla být stejně úsporná a přitom stejně drahá jako diesely.
Techniku tedy máme zmapovanou, přikročit lze k designu. V tomto ohledu se přitom můžeme odrazit od vize Tomáše Nezdary, která Škodě Fabia přisuzuje výraznou čelní masku s navazujícími úzkými světlomety. Dále tu máme sportovně profilovaný nárazník nebo geometrické tvary, které stejně jako oficiální návrhy a produkty značky odkazují na tvar českého křišťálu.
Rozhodně nechceme tvrdit, že nová Fabia bude vypadat přesně takto. Na druhou stranu, prakticky všechny automobilky momentálně míří směrem robustních masek chladiče a světlometů počítajících s diodovými segmenty. Ač Škoda operuje v nižších patrech trhu, je pravděpodobné, že daná technologie během pár let natolik zlevní, že ji její auta dostanou též.
Vcelku reálně vyhlíží i záď, kde lze taktéž vysledovat nový koncernový designový jazyk, tedy propojené lampy. Také v tomto případě dojde na LEDky, pruh mezi nimi ale bude nejspíše o poznání užší, než jaký si představuje Tomáš. Daný prvek má totiž sloužit k optickému rozšíření vozu, zde ale spíše umocňuje výšku pětidveřového hatchbacku.
Dodat pak již jen můžeme zmínku o interiéru, který oproti současnosti výrazně posílí v oblasti konektivity. Digitální přístrojový štít pak pravděpodobně bude normou i pro tuto obchodní třídu, v rámci bezpečnosti lze kvůli přísnějším regulím Euro NCAP stoprocentně počítat s autonomními brzdami a monitoringem jízdních pruhů již ve standardní výbavě.
Postupem času se dozvíme více, zatím se podívejte na přiložené ilustrace a řekněte nám, jestli by se vám takto střižená Fabia IV líbila...
Čtvrtá generace Škody Fabia se objevila na prvních neoficiálních ilustracích. Ty míří stejným směrem, jakým se má ubírat i samotná automobilka
Zdroj: Tomáš Nezdara@Béhance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva