Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě

Nejen velkých motorových rošád jsme v poslední době u škodovky svědky. S novými motory se mění i ceny, jednou tak a jednou zase onak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě

14.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen velkých motorových rošád jsme v poslední době u škodovky svědky. S novými motory se mění i ceny, jednou tak a jednou zase onak.

Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI znamená s ohledem na vývoj cen u každého z modelů něco jiného. Faceliftovaný Rapid zlevnil, modernizovaná Octavia naopak. Nyní přichází na trh inovované provedení Fabie, kam se vydaly její ceny?

Fabia osazená tříválcem bohužel je vůči dosud nabízenému provedení dražší, a to o čtyři tisíce korun v případě základních úrovní výbavy Active a Trumf. Pokud ovšem sáhnete po vyšších stupních, budete muset do kapsy sáhnout citelně hlouběji než předtím. Úroveň Style podražila o devět tisíc korun, vrcholné Monte Carlo pak dokonce o 34 000 Kč a Scoutline o 36 000 Kč.

U základu tedy platíte za každý kilowatt, který dostáváte navíc (tříválec disponuje 70 kW/95 koňmi, čtyřválec produkoval 66 kW/90 koní), tisíc korun, u vrcholného kombíku v „terénní“ úpravě jde již o devět tisíc korun za kW, obrazně řečeno. Škoda tento krok naštěstí kompenzuje rozšířením standardní výbavy, kdy třeba Monte Carlo má nově již v základu kůží obšitý volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy.

Nyní ale již přikročme ke konkrétním cenám, jež startují na sumě 241 900 Kč za Fabii s motorem 1,0 MPI. Zde se samozřejmě vůči minulosti nic nezměnilo, což platí také o 1,4litrovém turbodieselu, který lze pořídit od 263 900 Kč. Změny se týkají jen aut s novým tříválcem, případně s pozměněnými vrcholnými úrovněmi výbavy. V jejich případě došlo ke zdražení o pět tisíc korun.

Provedení 1,0 TSI se 70 kW/95 koňmi nově startuje na sumě 281 900 Kč v případě hatchbacku, respektive o deset tisíc korun výše, pokud sáhnete po kombíku. Dostanete je na 14" ocelových kolech, s přípravou pro rádio nebo povinnými asistenčními systémy. Zatoužíte-li po klimatizaci, je třeba připlatit ještě 5 000 Kč za paket Active Plus.

Úroveň Trumf je k mání od 284 900 Kč, výše zmíněný paket již je součástí standardu. Stejně jako 15" ocelová kola, přední mlhovky, kryty vnějších zrcátek a kliky dveří lakované v barvě vozu nebo malý kožený paket. Stupni Ambition je přidán ještě asistent rozjezdu do kopce či systém Front Assist, platit ale budete 297 900 Kč.

Úroveň Style je k mání od 325 900 Kč, přičemž mimo jiné již zahrnuje 16" litá kola, automatickou klimatizaci nebo zadní kotoučové brzdy a zadní parkovací senzory. Za Monte Carlo budete platit minimálně 373 900 Kč, kromě tříválce přitom dostáváte specifický bodykit. Ten je i součástí úroveň Scoutline, ta je ale od 385 900 Kč k mání jen jako kombi.

Škoda tedy navýšením cen Fabie smazala část rozdílu v cenách vůči novému Fordu Fiesta, který vtrhl do prodeje s hodně ambiciózním ceníkem. Tento model startuje s litrovým tříválcem podobného ražení ještě výše, na 304 900 Kč, na druhou stranu ale v má základu bohatší výbavu.

Bližší informace naleznete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 1,3 MB). Kromě prvků standardní a příplatkové výbavy zahrnuje i originální příslušenství, do kterého spadají 17" litá kola, designová interiérová fólie nebo dekorativní prahové lišty.


Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 1 - Skoda Fabia 10 TSI 2017 02Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 2 - Skoda Octavia 10 TSI technicke udaje 06
S příchodem litrového tříválce Fabia podražila...

Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 3 - Skoda Fabia 10 TSI 2017 01Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 4 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 01Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 5 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 02Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 6 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 03Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 7 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 04Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 8 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 01Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 9 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 02Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 10 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 03Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 11 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 09Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 12 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 10Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě - 13 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 11
...na vrcholné úrovni Monte Carlo dokonce o 34 000 Kč, byť částečně to kompenzuje vyšší úroveň standardní výbavy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.