Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Sedan je zpátky, jen si tak neříká
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda skutečně dala Rapidu pro Indii tvář nové Fabie a stvořila tak novou generaci vozu, na který jsme raději zapomněli. Jméno ale zůstává stejné.
Modernizací svého portfolia se mladoboleslavská automobilka nezabývá pouze v Evropě, kde nejnověji odhalila facelift Škody Octavia. Pracuje také na druhém konci světa, konkrétně na o indickém trhu, kde omladila model Rapid. O jeho blížícím se příchodu jsme informovali nedávno na základě špionážních záběrů, z nichž to vypadalo, že automobilka tímto krokem tak trochu vrátí na trh rozpačitou Fabii Sedan. A skutečně to udělala.
Rapid pro Indii totiž je na rozdíl od toho českého sedanem, nikoli liftbackem. A Škoda mu s modernizací dodala tvář, která je k nerozeznání podobná nové Fabii. Pokud by si tedy novinka znovu říkala Fabia Sedan, nikdo by se nemohl divit, až tak daleko ale facelift nezachází - auto je dále Škodou Rapid, jen modelového roku 2017.
Svědčí o tom oficiální tisková zpráva a fotogalerie, která nám o tomto voze říká už úplně vše. Než se do detailů pustíme, raději zopakujeme, že i když jde o dílo české automobilky, České republiky se nijak týkat nebude - je to vůz vyráběný specificky pro Indii, i když se aktuálním faceliftem evropským modelům Škody značně přiblížil.
Zvenčí se facelift opravdu týká hlavně čelních partií, kde nezůstal kámen na kameni - najdeme tu nový nárazník s integrovanými mlhovkami a větším centrálním otvorem. Širší je také maska chladiče s černými vertikálními lamelami a modifikovány byly i světlomety, které dostaly pásek diod pro denní svícení a chromové dekory přesně ve výše zmíněném duchu. Zadní nárazník byl upraven také, zmínit pak můžeme ještě chromovou linku na víku zavazadelníku.
Pozměněna byla také paleta barev a nabídka litých kol. Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde Škoda vyzdvihuje hlavně dvoubarevné hnědo-béžové čalounění a 6,5palcový dotykový displej multimediálního systému, jenž je spárován s technologiemi MirrorLink, Bluetooth či navigací a zpětnou kamerou. Prostor pro nohy dostal podsvícení AmberGlow, dveřní loketní opěrky jsou potaženy koženkou.
Pro indickou Škodu jsou revoluční rovněž klimatizace Climatronic, dešťový senzor, tempomat nebo klimatizovaná schránka před spolujezdcem. Nás jako Evropany ale již tyto prvky neohromí, stejně jako výčet dalších elektronických asistentů zahrnující stabilizační program či kontrolu rozjezdů do kopce. Ve finále pak lze zmínit ještě zadní parkovací senzory či samozatmavovací zpětné zrcátko.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde zásadní novinkou je modernizace 1,5litrového turbodieselu. Ten nově nabízí 110 koní namísto dosavadních 105, točivý momentu 250 Nm však zůstal nezměněn. O jízdní dynamice se již Škoda nezmiňuje, dodává však, že pohonnou jednotku bude možné spárovat s manuálními i automatickými převodovkami. To samé se týká i benzinového motoru 1,6 MPI.
Faceliftovaný Rapid bude s oběma agregáty k dispozici ve třech úrovních výbavy (Active, Ambition a Style). Zákazníci mohou počítat s 460litrovým zavazadelníkem a celou řadou dalších odkládacích prostor, jež zahrnují třeba schránky na lahve ve dveřních panelech.
Faceliftovaná indická Škoda Rapid se ukázala na živých...
Vůz svým pojetím vrací vzpomínky na Fabii Sedan, ale v o něco atraktivnější podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB