Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Funstar: Felicia Fun je zpátky, vzešla z nové Fabie
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylový pick-up pohání 122 koní. Pyšní se výkonným audio systémem či sportovními sedadly a naživo se ukáže u Wörthersee.
Rok se s rokem sešel a my zde opět za pár týdnů budeme mít setkání GTI u rakouského Vrbského jezera, které se proměnilo v jakýsi tuningový festival koncernu Volkswagen. Toho se bude účastnit i tuzemská Škoda, jež naváže na loňskou studii Citijet. Pro letošek ovšem nedošlo k řezání střechy, tedy alespoň ne celé. Namísto kabrioletu tu totiž máme stylový pick-up, který má své základy v nové generaci hatchbacku Fabia.
Pod názvem Funstar se u Wörthersee ukáže duchovní nástupce Škody Felicia Fun, která se v závěru 90. let minulého století dočkala téměř kultovního statutu. Mladoboleslavská automobilka však od té doby s pick-upem nepřišla. A tento přístup podle všeho změnit nehodlá, navzdory existenci konceptu či faktu, že daný segment se začíná přitahovat stále více výrobců, dokonce i těch prémiových s třícípou hvězdou ve znaku.
Otázku výroby či nevýroby ale nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit na koncept jako takový. Ten byl postaven skupinou třiadvaceti studentů Škoda Akademie, kteří se svou prací začali loni v září. Původně se přitom sešlo hned 84 návrhů, mezi než patřila i off-roadová verze. Nakonec byl zvolen pick-up, jehož název pro změnu vymysleli děti z jedné mladoboleslavské základní školy.
Ve srovnání s dárcovským vozem je přitom hned na první pohled jasná proměna v zadní části, kdy druhou řadu sedadel nahradila korba vyrobená z ocelových plátů. Zesíleny byly bočnice a venkovní panely byly upraveny na míru novému designu. Taktéž byl rozšířen sloupek B, zatímco kapotu motoru zdobí výdechy horkého vzduchu. Ty jsou zde ovšem spíše pro parádu, přestože koncept je plně funkční.
O samotný pohon se stará 1,2litrový čtyřválec TSI, jehož 122 koní přenáší sedmistupňový automat DSG. Původně přitom byla v plánu přeplňovaná jedna-osma, ta však byla na motorový prostor Škody Fabia příliš velká. Stejně tak se do podběhů nevešla 19palcová litá kola, namísto nich tak pick-up používá osmnáctky Gemini, které standardně zdobí Škodu Octavia RS.
Původně bylo rovněž zvažováno černé lakování, nakonec však vyhrála kombinace šedé a bílé barvy, jimž společnost dělá tradiční škodovácká zelená. Ta se nastěhovala také do kabiny, kde najdeme dvě sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí a audio systém o výkonu 1 400 W, jehož součástí je dvousetwattový subwoofer a který je plně kompatibilní se smartphony.
Vyjma výše zmíněného pak můžeme dodat ještě tolik, že vůz dostal přepracované tlumiče, které se zejména vzadu musí vypořádat s nižší hmotností. Nová jsou pak i koncová světla poskládaná z 320 diod do tradičního „C“, LEDky ovšem najdeme také vpředu. Tím nám ovšem informace o unikátním konceptu končí.
Jak jsme přitom uvedli již na počátku, Škoda s jeho sériovou výrobou nepočítá, alespoň prozatím. Samotní studenti ovšem doufají, že pick-up bude u Wörthersee přijat se stejným nadšením jako loňský Citijet. Díky tomu by totiž značka dala zelenou projektu i pro příští rok.
Škoda Funstar je stylovým pick-upem, který se jakožto koncept ukáže u rakouského Vrbského jezera
Na rozdíl od Škody Felicia Fun však do sériové výroby nezamíří, tedy alespoň v tuto chvíli to Škoda nemá v úmyslu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva