Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq do detailu naživo: digitální přístrojovka v akci, RS na stole
19.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Na světové premiéře Škody Karoq jsme nechyběli a přiblížíme vám nejen její atmosféru. Máme pro vás nové záběry i zajímavé informace.
Pečlivě sledovat odhalování jakéhokoli nového modelu české automobilky považujeme za naši profesionální povinnost, ačkoli to někteří z vás vnímají spíše jako příznaky „škodafilie” či stranění dobře platícímu inzerentovi. Děláme to, i když zdaleka ne od každé premiéry nové Škody čekáme enormní zájem a v případě Karoqu jsme ho opravdu nečekali.
Po vizuální stránce nejde o nic převratného, je to ve své podstatě menší Kodiaq a po té technické teprve ne. Už v nedávném testu Seatu Ateca jsme o voze hovořili jako o „Škodě Karoq s trochou španělských mušek” a odhalení Karoqu na tom nic nezměnilo. Občas se ale mýlíme a případ premiéry Karoqu byl přesně ten případ.
Už prvotní odhalení vzbudilo i na premiéru Škody velký zájem a pozdější srovnání Karoqu s Kodiaqem ještě větší. Nechceme se ale na českou novinku koukat jen skrze monitory počítačů, a tak jsme přímo do Stockholmu vyslali kolegu s fotoaparátem, kamerou a poznámkovým blokem, aby pro vás zjistil víc.
Jednak si níže můžete skrze fotografie i videa prohlédnout samotné odhalení a první prezentaci vozu, jednak můžete spatřit i řadu nových detailů. Nechtěli jsme k desítkám už publikovaných fotek přidávat dalších 200 pohledů na totéž, a tak se soustřeďujeme spíše na věci, které původní fotky nezachycovaly. Můžete se tak mj. mrknout, jak svítí přední i zadní světla, funguje digitální přístrojovka, jak vypadá ta analogová či jak obecně působí Karoq naživo v rozličných specifikacích zvenčí i zevnitř.
Zjišťovali jsme také, co Karoq čeká do budoucna. Základní a do značné míry očekávané informace už jsme vám předestřeli dříve, nejvíce nás ale zajímalo, zda Karoq dorazí také ve verzi RS, neboť sesterská Ateca Cupra se zdá být hotová. A máme dobré zprávy.
„Máme od našich zákazníků velice jasnou informaci, že zde existuje poptávka po SUV s logem RS a všemi ingrediencemi, které dělají ze Škody eReSo,” řekl ve Stockholmu sám šéf automobilky Bernhard Maier. „Momentálně se tou myšlenkou zabýváme. Konečné rozhodnutí zatím nepadlo, ale... je zde minimálně potenciál pro diskuzi na toto téma,” dodal Maier, z jehož slov můžeme vyčíst snahu nepotvrdit víceméně jasnou záležitost. Ostatně, bylo by zvláštní, kdyby Škoda nevyužila základy, na kterých stane zmíněná Ateca a do budoucna i VW T-Roc R - nerozmělnit náklady na beztak realizovaný vývoj podobných modelů by nebylo příliš rozumné.
Není to ale jediná další verze Karoqu, která může dorazit. Šéf vývoje Škody Christian Strube se nechal slyšet, že na stole je i plug-in-hybridní verze. „Už jsem takové auto řídil. Postavit jej není technická výzva, platforma MQB je připravená pro hybridní pohon. Je na marketingovém oddělení rozhodnout, jak s těmito technologiemi naložit. Pro mě je toto auto perfektní základ pro použití hybridního pohonu,” řekl Strube.
Maier nicméně potvrdil, že ačkoli se „elektrifikovaný” Karoq může stát realitou, ani to zatím není jisté. Stoprocentně plug-in-hybridní Superb v roce 2019 a dál se uvidí podle jeho úspěchu. To je ovšem budoucnost, současností jsou už představené varianty Karoqu s poněkud konvenčnější technikou. Podívejte se právě na ně obrazem níže...
První oficiální odhalení
Snímky dalších exemplářů
Vybrané detaily a režimy světel
Interiér různých verzí vpředu
Vybrané režimy digitální přístrojové desky
Interiér různých verzí vzadu, zavazadelníky, motorový prostor
Video z prvotního odhalení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22