Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je jejich údajná bezpečnost. Je taková opravdu nová Škoda Karoq?
Euro NCAP zveřejnilo výsledky nové várky crash testů, který je tentokráte docela požehnaně - do zdi bylo posláno hned osm aut. Jedním z nich byla i Škoda Karoq, která právě začíná svou kariéru. Zdá se, že to bude obvyklý škodovácký příběh. V říjnu bylo zaregistrováno 415 vozů, což s přehledem stačilo na třetí místo v daném segmentu. Šlo přitom stále o vozy dealerů a samotné automobilky, s těmi zákaznickými se pytel roztrhne až tento měsíc.
Na Karoq jsme se už dříve detailně podívali prostřednictvím jeho konfigurátoru, nyní se vydáme ještě hlouběji pod povrch, tedy k samotné konstrukci a bezpečnostním systémům. Pokud sledujete naše zprávy o crash testech nových aut, nejspíše vás nepřekvapí, že nové SUV dostalo od Euro NCAP plný počet hvězd - stejným hodnocením se pochlubil sesterský Seat Ateca.
Zajímavé ovšem je, že v jednotlivých kategoriích se tuzemský i španělský vůz liší, tedy kromě ochrany dospělé posádky, za kterou oba získaly 93 procent. Výsledky v jiných kategoriích je ovšem i tak jiné, Karoq podle crash testů Euro NCAP lépe obstojí při bočním nárazu, zatímco při čelním hrozí menší riziko poranění u Seatu. Pokud jde o náraz celou částí přídě, je u Španěla v lehčím ohrožení pouze hrudník řidiče, v případě Škody jsou však ve hře i stejné partie spolujezdce.
Přesunout se můžeme k ochraně dětí, za kterou si Karoq odváží 79 procent, tedy o pět méně než v případě Seatu. Za tím stojí zejména vysoké riziko poranění hrudníku u šestiletých ratolestí, v případě desetiletých je pro změnu u českého SUV vyvíjen vyšší tlak na krční partie. Škoda ovšem vrací úder u ochrany chodců, neboť její příď je přívětivější k hlavě, pánvi i nohám pěších. Také má lepší hodnocení u autonomních brzd, za které dostala 73 procent, tedy o dva body více než Seat.
Ve finále lze zmínit kategorii elektronických berliček, na kterou Euro NCAP klade stále větší důraz. To je patrné i z vývoje posledních let, kdy ještě před nedávnem se prvky jako autonomní brzdy podílely na celkovém hodnocení 10 procenty, nyní je to ovšem již 20 %. Zde Karoq opět prohrál, od testovacích komisařů dostal 58 %, tedy o dva méně. Za tím stojí hlavně funkce omezovače rychlosti, jež pracuje s přesností pouze na 10 km/h, nikoliv na 5 km/h jako u Španěla.
Kterého z koncernových sourozenců tedy v případě zájmu zvolíte, to již necháme na vás, každý se v určité oblasti pyšní pozitivy i negativy. Tím ale prozatím končíme, výsledky zbývající sedmičky - tedy Citroënu C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opelu Crossland X, Seatu Arona, Volva XC60 a Volkswagenu Polo a T-Roc - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Tabulka s klíčovými výsledky Škody Karoq
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Karoq na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva