Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je jejich údajná bezpečnost. Je taková opravdu nová Škoda Karoq?
Euro NCAP zveřejnilo výsledky nové várky crash testů, který je tentokráte docela požehnaně - do zdi bylo posláno hned osm aut. Jedním z nich byla i Škoda Karoq, která právě začíná svou kariéru. Zdá se, že to bude obvyklý škodovácký příběh. V říjnu bylo zaregistrováno 415 vozů, což s přehledem stačilo na třetí místo v daném segmentu. Šlo přitom stále o vozy dealerů a samotné automobilky, s těmi zákaznickými se pytel roztrhne až tento měsíc.
Na Karoq jsme se už dříve detailně podívali prostřednictvím jeho konfigurátoru, nyní se vydáme ještě hlouběji pod povrch, tedy k samotné konstrukci a bezpečnostním systémům. Pokud sledujete naše zprávy o crash testech nových aut, nejspíše vás nepřekvapí, že nové SUV dostalo od Euro NCAP plný počet hvězd - stejným hodnocením se pochlubil sesterský Seat Ateca.
Zajímavé ovšem je, že v jednotlivých kategoriích se tuzemský i španělský vůz liší, tedy kromě ochrany dospělé posádky, za kterou oba získaly 93 procent. Výsledky v jiných kategoriích je ovšem i tak jiné, Karoq podle crash testů Euro NCAP lépe obstojí při bočním nárazu, zatímco při čelním hrozí menší riziko poranění u Seatu. Pokud jde o náraz celou částí přídě, je u Španěla v lehčím ohrožení pouze hrudník řidiče, v případě Škody jsou však ve hře i stejné partie spolujezdce.
Přesunout se můžeme k ochraně dětí, za kterou si Karoq odváží 79 procent, tedy o pět méně než v případě Seatu. Za tím stojí zejména vysoké riziko poranění hrudníku u šestiletých ratolestí, v případě desetiletých je pro změnu u českého SUV vyvíjen vyšší tlak na krční partie. Škoda ovšem vrací úder u ochrany chodců, neboť její příď je přívětivější k hlavě, pánvi i nohám pěších. Také má lepší hodnocení u autonomních brzd, za které dostala 73 procent, tedy o dva body více než Seat.
Ve finále lze zmínit kategorii elektronických berliček, na kterou Euro NCAP klade stále větší důraz. To je patrné i z vývoje posledních let, kdy ještě před nedávnem se prvky jako autonomní brzdy podílely na celkovém hodnocení 10 procenty, nyní je to ovšem již 20 %. Zde Karoq opět prohrál, od testovacích komisařů dostal 58 %, tedy o dva méně. Za tím stojí hlavně funkce omezovače rychlosti, jež pracuje s přesností pouze na 10 km/h, nikoliv na 5 km/h jako u Španěla.
Kterého z koncernových sourozenců tedy v případě zájmu zvolíte, to již necháme na vás, každý se v určité oblasti pyšní pozitivy i negativy. Tím ale prozatím končíme, výsledky zbývající sedmičky - tedy Citroënu C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opelu Crossland X, Seatu Arona, Volva XC60 a Volkswagenu Polo a T-Roc - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Tabulka s klíčovými výsledky Škody Karoq
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Karoq na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 7 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova