Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq má české ceny. Jsou vyšší, než měly být, proč?
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až sedmimístné SUV mělo startovat na ceně mezi Superbem a Superbem Combi, jenže stojí víc. Výbavy v základu ovšem málo není.
O nové Škodě Kodiaq jsme si prakticky vše řekli přesně před čtyřmi týdny, kdy mladoboleslavská automobilka předvedla až sedmimístné SUV na světové premiéře v Berlíně. Nyní se novinka značky chystá na výstavní debut v v Paříži, po němž bude následovat poměrně rychlé zahájení prodeje - u dealerů bude možné vůz objednávat již počátkem října
Toto už chvíli víme, nyní si ale konečně můžeme říci, na kolik Kodiaq přijde v základním provedení. Než se ovšem ke konkrétní částce dostaneme, musíme zmínit informace ze zákulisí, které její odhalení provází. O ceně jsme totiž mluvili už ve chvíli, kdy jsme vám Kodiaq představovali ještě v maskáčích. Tehdy - a to je jen pár měsíců zpátky - lidé z automobilky prezentovali jako hotovou věc cenu mezi Superbem liftback a Superbem Combi s tím, že právě tento model zůstane nejdražším. Jenže tomu tak úplně není a je nutné ptát se, co se za tu dobu změnilo.
Nevíme, jak moc je na tom pravdy, v rámci koncernu VW ale prý začaly některé další značky českou automobilku kritizovat, že prodává příliš mnoho za příliš málo. Ceny jejích vozů - ač u nás s tím asi bude souhlasit málokdo - se lidem z dalších značek zdály být příliš nízké, což komplikovalo jejich existenci na trhu. A jelikož Audi, Bentley, Bugatti či Porsche můžeme asi sotva označit za konkurenci Škody, je zřejmé, že stopy vedou k Volkswagenu či Seatu. Mělo se tak stát, že přímo vedení koncernu VW donutilo Škodu původní záměr přehodnotit a z Kodiaqu udělat její nejdražší model.
Nestačilo tak ani to, že Superb v mezičase podražil a původně očekávaných cca 630 tisíc korun by se tím posunulo někam k 645 tisícům. Kodiaq se nakonec do těchto mantinelů nevejde a místo toho startuje až na sumě 677 900 Kč. V základu toho ovšem na českém trhu nemá úplně málo, což může být skutečným důvodem, proč je cena vyšší.
Za zmíněnou sumu je možné počítat s výbavou Active, která již standardně zahrnuje 17palcová litá kola, LEDky pro denní svícení, zadní diodová světla, střešní ližiny, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Swing s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou a sedm airbagů.
To vás možná neuchvátí, z hlediska pohonu jsou v tomto případě k dispozici hned dvě varianty. Obě staví na benzinovém čtyřválci 1,4 TSI ACT naladěném na 110 kW/150 koní (úplný základ s nižším výkonem tedy v ČR v nabídce chybí), přičemž spojit jej lze s šestistupňovým manuálem a pohonem 4x4 či šestistupňovým automatem DSG a hnanou přední nápravou. Škoda tedy bude pravděpodobně říkat, že Kodiaq je dokonce levnější než Superb liftback, protože jeho verze 1,4 s automatem či pohonem všech kol startují na 695 900 Kč.
Za příplatek je samozřejmě možné mít zmiňovanou pohonnou jednotkou spárovanou jak s automatickou převodovkou, tak s pohonem všech kol. Cena této varianty aktuálně není k dispozici, což ostatně platí také o zbytku nabídky. Jakmile budeme mít k dispozici kompletní ceník, doplníme jej, čekejte ovšem podobné ceny jako u srovnatelných Superbů - pokud je dnes Kodiaq 1,4 TSI 4x4 o 18 tisíc levnější než Superb se stejnou technikou a úrovní výbavy (třebaže s jiným obsahem), pak vrcholný 2,0 TDI 4x4 DSG Style přijde nejspíše na částku okolo 950 tisíc Kč.
Jistě víme, že vybírat bude dále možné ještě z benzinového provedení 2,0 TSI o výkonu 132 kW/180 koní vybavené automatem DSG a systémem 4x4, či čtyři dieselové variace (2,0 TDI/110 kW/150 koní 4x4, 2,0 TDI/110 kW/150 koní DSG, 2,0 TDI/110 kW/150 koní 4x4 DSG a 2,0 TDI/140 kW/190 koní 4x4 DSG). Podrobnosti k výbavám zatím nejsou, potvrzen byl jen paket Active Plus zahrnující zadní parkovací senzory, tempomat a mlhovky.
Sluší se ještě zmínit, že Kodiaq je ve standardu vždy pětimístný, připlatit však bude možné za třetí řadu sedadel. Dále budete moci sáhnout po multimediálních systémech Amundsen a Columbus, se kterými je spojena služba Infotainment Online zahrnující kupříkladu informace o aktuálním stavu dopravní situace, cenách pohonných hmot, vytížení parkovišť, počasí či aktualizaci mapových podkladů.
Již od výše zmiňované výbavy Active je pak možné počítat s proaktivním servisem Care Connect, který vám skrze mobilní telefon umožní na dálku ovládat třeba světla či zjistit stav vozu. Součástí této služby je i funkce eCall, která v případě havárie kontaktuje tísňovou linku s informacemi o nehodě. Tento systém přitom bude od roku 2018 povinnou výbavou ve všech vozidlech prodávaných v Evropské unii, Škoda má tak lehčí náskok.
Vozy je možné objednávat již od počátku října, první auta k zákazníků dorazí až v průběhu února 2017. V průběhu životního cyklu pak Škoda nejspíše rozšíří i paletu motorů o výkonnější jednotky, v jejichž případě základní cena již možná i překročí jeden milion korun. To pro případ, aby si někdo v koncernu VW nestěžoval, že je Kodiaq moc levný...
Technická data všech benzinových verzí
Technická data všech dieselových verzí
Rozměry vozu
Nějak takto bude nejspíše vypadat základní varianta Kodiaqu
Pár nových oficiálních fotek Škody Kodiaq z městského prostředí
Fotografie Škody Kodiaq 1,4 TSI v pětimístném provedení
Fotografie Škody Kodiaq 2,0 TDI v sedmimístném provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 57 minutami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien