Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq RS propadla v losím testu, je o hodně horší než úplný základ
21.4.2019 | Petr Miler
Máte pocit, že když si koupíte ostrou verzi určitého modelu auta, dostanete s ní krom vyššího výkonu také lepší jízdní vlastnosti? Očekávaní jsou to správná, u Kodiaqu RS ale marná.
Pokud chcete to nejlepší z evropské nabídky SUV Škody, musíte zamířit pro model Kodiaq RS. Výkonná verze největšího sportovně-užitkového modelu značky je také tím nejdražším, co vám dnes česká automobilka může nabídnout, takže malá očekávání nejsou na místě. Pochopitelně, je to pořád SUV a doufat v opravdu sportovní model by bylo naivní, nicméně čekat rychlejší a agilnější Kodiaq se nezdá být nefér. Realita je ovšem jiná.
V plné nahotě to ukazuje test španělského magazínu km77, jehož hlavním posláním je přesně to, co naznačuje jeho jméno - rozjede auta na 77 km/h a zkouší, co předvedou při této rychlosti v tzv. losím testu, tedy rychlém úhybném manévru simulujícím krizovou situaci na silnici. Není to všeříkající zkouška, o chování zejména podvozku vozu ale naznačuje mnohé.
Většina aut dnes losí test v této rychlosti zvládá s nadhledem a Španělé nezřídka posouvají laťku výše, aby narazili na skutečný limit. U Kodiaqu RS ale museli jít opačným směrem - už v rychlosti 77 km/h zkoušku naprosto nezvládl. Auto se ve zjevné nedotáčivosti zdaleka nevešlo už do první šikany a do druhé jen doklouzalo bokem. Bylo nutné rychlost snížit na 75 km/h, aby se vůz do vymezeného prostoru vešel a ani tehdy se nechoval moc přesvědčivě.
Je to samo o sobě bídné, však jde o Kodiaq RS, sportovní model. Pravda, je to SUV, jenže jiné modely stejného typu i takový průjezd zvládají. Co je ovšem nejsmutnější, lépe jej zvládá i samotný Kodiaq, ne však RS.
Km77 stejné zkoušce před léty podrobil i základní verzi 1,4 TSI a v 77 km/h zvládla průjezd s nadhledem. Bylo nutné posunout rychlost na 79 km/h, aby nastaly potíže, i tehdy byl ale tento stroj přesvědčivější než RS v nižší rychlosti. Že by méně bylo znovu více? Vypadá to tak.
Problémem Kodiaqu RS je motor 2,0 TDI s dvojitým přeplňováním, který má sice 240 koní, je ale velmi těžký. Při zrychlení v přímce to přemůže silou, v zatáčkách ale výkon ještě nikomu nepomohl. Verze 1,4 TSI s lehčí přídí si pak i hrdé RS dává k svačině. Podívejte se na to sami níže - také tento test dodatečně vysvětluje, proč je údajný rekord Kodiaqu RS na Ringu tak nepřesvědčivý...
Škoda Kodiaq RS má v losím testu velké problémy, v 77 km/h jej nezvládá vůbec, v 75 km/h s odřenýma ušima
Základní Kodiaq 1,4 TSI přitom ve stejné zkoušce stejného magazínu zvládl 77 km/h s nadhledem a v 79 km/h byl pořád vcelku jistý
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva