Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět
28.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na sněžného muže, Yeti u Škody končí. Žezla kompaktních SUV se chopí Karoq a my vám o něm hned teď řekneme to nejpodstatnější.
Přehled kapitol
5. Jako první Škodu ji lze ovládat i gesty. A pozor, je to trochu „práskač”
Karoq dostane i nejnovější verze škodováckých informačně-zábavních systémů, a tak spolu s Columbusem a Amundsenem nabízí i Wi-Fi-hotspot pro posádku či samostatné LTE-připojení k internetu. To nabízí pouze Columbus s obrazovkou s úhlopříčku 9,2 palců, rozlišením 1280 x 640 pixelů a „skleněným” designem jako třeba u faceliftované Octavie.
Novinkou, kterou byste ve škodovce nemuseli čekat, však třeba BMW ji nabízí teprve chvíli, je ovládání gesty. Předem definované pohyby rukou tu v oblasti středového panelu zaznamenává a identifikuje zvláštní kamera a předává je palubnímu systému. Tato možnost je ale zatím v plenkách - do budoucna se počítá třeba i s regulací hlasitosti či příjem hovorů touto cestou, zatím se lze ale gesty pohybovat jen v prostředí samotného palubního systému. I tak si za volantem Karoqu můžete připadat jak rytíř Jedi a trénovat k tomu ty správné doprovodné komentáře. „To menu posuneš!” - tyto „džedájské” triky na Karoq platí...
Co by vás mohlo zaujmout, z auta si lze „vytrénovat” vlastního donašeče. V nejlepším palubním systému lze jsou i funkce Oznámení o oblasti a Oznámení o překročení rychlosti, kde lze definovat prostor, ve kterém se má auto pohybovat a jakou rychlostí v něm je maximálně je. Pokud je cokoli z toho porušeno, je majitel informován, že omezení nebylo dodrženo. Záletné manželky tak mohou mít s Karoqem utrum...
6. Bude to první Škoda s 1,5 TSI. A nabídne až 190 koní
Nové SUV nabídne zprvu pět motorů, jejichž přehled se základními, předběžnými daty o dynamice a spotřebě (čekejme ale s příchodem sériové verze jen minimální změny) naleznete níže. Co je zajímavé, auto bude první, které dostane nový motor 1,5 TSI, překvapivý může být také vrchol 2,0 TDI s výkonem až 140 kW (190 koní), to byste při pohledu na základní litrovou motorizaci neřekli. A i když auto přijde na trh v době, kdy spotřeba paliva bude muset být uváděna dle cyklu WLTP, dnes udávané spotřeby jsou ještě podle cyklu NEDC. Aspoň uvidíme, jak moc je nová metodika měření změní...
Dodejme jen, že data všech verzí krom té poslední platí pro varianty s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Jen 2,0 TDI 140 kW musí mít 4x4 i automat, tak u ní jsou pochopitelně data pro toto provedení.
Zážehové motory
1,0 TSI
Nejvyšší výkon: 85 kW (115 k)
Nejvyšší točivý moment: 200 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,6 s
Maximální rychlost: 187 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km
1,5 TSI
Nejvyšší výkon: 110 kW (150 k)
Nejvyšší točivý moment: 250 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,4 s
Maximální rychlost: 204 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,1 l/100 km
Vznětové motory
1,6 TDI
Nejvyšší výkon: 85 kW (115 k)
Nejvyšší točivý moment: 250 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,7 s
Maximální rychlost: 188 km/h
Kombinovaná spotřeba: 4,5 l/100 km
2,0 TDI 150
Nejvyšší výkon: 110 kW (150 k)
Nejvyšší točivý moment: 340 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,9 s
Maximální rychlost: 207 km/h
Kombinovaná spotřeba: 4,4 l/100 km
2,0 TDI 190
Nejvyšší výkon: 140 kW (190 k)
Nejvyšší točivý moment: 400 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,8 s
Maximální rychlost: 211 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km
7. Terénu se nebojí
Karoq je SUV, takže by bylo nemístné plést si jej s off-roadem. Podobně jako předchozí Yeti i aktuální Kodiaq je i nový model schopný poprat se s těžším terénem, než většina zákazníků kdy bude vyhledávat. Na náročnější testy je třeba si ještě počkat, v lehčím terénu se ale vůz pohybuje s velkým nadhledem.
Pomáhá tomu i několik technických faktorů. Jednak je tu volitelný systém pohonu 4x4 (znovu připojitelný s elektronicky řízenou lamelovou mezinápravovou spojku umístěnou u zadní nápravy, pochopitelně), ale i podvozek a základní naladění vozu tomu prospívá. Rozložení hmotnosti je díky relativně dále dopředu umísténé přední nápravě vyrovnanějśí, než je u předokolek obvyklé (mimochodem, rozchod předních kol činí 1 576 milimetrů), čtyřprvková zadní náprava je pak na poměry koncernových aut této třídy sofistikované řešení (rozchod 1 541 milimetrů), které se s pomocí tři příčných ramena snaží udržovat koloa co nejlepší poloze vůči povrchu. A konečně převodovky mají vždy tři krátké a tři delší rychlostní stupně, aby zpříjemňovaly jak pomalou jízdu terénem, tak rychlejší po silnici.
U verzí s pohonem 4x4 pak v rámci voleb jízdního profilu (režimy Normal, Sport, Eco a Individual) dostanete i Snow a režim Offroad, které v terénu pomohou i elektronicky. A že se tu třeba jen přubrzďováním jednotlivých kol dle situace dají dělat divy...
8. Váš může být už brzy. A Dorazí Scout i SportLine
I když je nyní Karoq novinkou tak žhavou, že vám vlastně ani nemůžeme ukázat, jak bude vypadat, jeho cesta k zákazníkům už nebude dlouhá. Po premiéře v půli května jej bude možné už na sklonku června či začátkem července objednat, tehdy budeme znát i ceny. Vyrábět se začne už o měsíc později a pokud s objednávkou nebudete váhat přesto, že auto ani osobně neuvidíte (to bude ještě další týdny trvat), už koncem září může být váš.
To je pro tuto chvíli vše důležité, co vám o poslední novince Škody můžeme říci, výše zmíněné ale pochopitelně reflektuje jen počáteční nabídku. Budoucnost Karoqu bude jinak podobná jako u Kodiaqu - určité dorazí více „offroadová” verze Scout i více silniční verze SportLine. A třeba i jednou RS, ale pokud by se to mělo stát, tak asi jedině ve chvíli, kdy se podobného provedení dočkají větší modely. Spřízněný Seat Seat Ateca Cupra už se ale ladí, takže pokud jde o sdílení koncernových nákladů, má Karoq RS větší šance na existenci než Superb i Kodiaq RS dohromady...
Spekulativní ilustrace nejsou dokonalé, k realitě ale nemají daleko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před hodinou - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 4 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch