Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia IV se rýsuje. Dá si na čas, bude ještě výrazně větší
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia platí už dnes za největší auto své třídy, i tak se s novou generací stane ještě větší. Design se zaměří na optické rozšíření, přijde až 300 koní.
Třetí generace Škody Octavia byla představena 11. prosince 2012. Prakticky přesně po čtyřech letech přišel facelift, ten ovšem tak vřele přijat nebyl. Názor především privátní klientely ale nejspíše vliv na registrace mít nebude - a postupem času si na čtyřokou příď zvyknou i řadoví zákazníci, kteří tak již nebudou mít problém vyměnit nový model za starý. Konec dobrý, všechno dobré, mohlo by se říci. Dokonce by se mohlo zdát, že v mladoboleslavské automobilce teď panuje relativní klid.
Opak je ovšem pravdou, Škoda se již připravuje na příchod čtvrté generace. Na tu si ovšem zákazníci musí ještě nějaký ten pátek počkat, neboť s premiérou se počítá až někdy v říjnu 2020. Osm let na trhu pro Octavii III se může zdát dlouhou dobou, přímo z automobilky ale máme potvrzené, že to takto bude. Proto byl facelift tak výrazný, chtěl se více tvářit jako nové auto. V kontextu s ním vás možná, že stejně jako o něj se také o design nové generace se postaral Jozef Kabaň, který vzhled budoucí novinky označuje za „odvážný”. Pokud bude ještě odvážnější než u nedávného faceliftu, máme se zřejmě na co těšit.
Dá se však předpokládat, že některé detaily se ještě změní, zejména s ohledem na další směřování a expanzi značky. Nicméně základní kontury již narýsovány byly, přičemž opět lze do jisté míry mluvit o revoluci. Kritizované, zřetelně dvoudílné světlomety zmizí, přičemž místo nich by měl přijít vzhled odkazující na před pár dny odhalený koncept Vision E.
Důraz je - tak jako v případě tvaru nárazníku či samotné masky chladiče - kladen na optické rozšíření vozu. Je to nutnost, protože nová Octavia výrazně naroste. Delší bude nejen zadní převis, ale naroste také rozvor. Očekávat lze tedy i prostornější kabinu a zavazadelník, otázkou ale je, co to udělá s profilem a proporcemi. Na místě je také vzpomínka na předchozí generaci Superbu, které se nikoli bezdůvodně říkalo jezevčík.
Technika bude převzata z osmé generace Volkswagenu Golf, který přijde na trh o pár měsíců dříve. Řeč přitom není jen o evoluční platformě MQB, ale také o nových asistenčních systémech, mezi které se zařadí semi-autonomní řízení úrovně SAE 3. Seznam příplatků rozšíří digitální přístrojový štít, vylepšené hlasové ovládání či nová generace multimédií.
Pro úrovně výbavy Laurin & Klement se navíc chystá mnohem luxusnější čalounění a dekory, čímž mají být definitivně smazány iluze o levném voze. Nová Octavia se tedy daleko více přiblíží mateřskému Volkswagenu, byť stále půjde o levnější vůz. Je předčasné spekulovat, jak velký rozdíl v cenách Golfu a Octavie nastane, nicméně již nyní lze u obou vozů očekávat posun směrem výše.
S tím souvisí plejáda zcela nových motorů, ačkoliv základní koncepce zůstane zachována. Základ nabídky tedy budou tvořit litrové tříválce, o patro výše lze čekat 1,5litrové čtyřválce. Otázkou jsou dostupné výkony - vše souvisí s hmotností vozu, která sice na jedné straně vlivem evoluční architektury poklesne, tento krok ovšem na straně druhé budou negovat zmiňované větší rozměry.
U tříválce snad lze čekat 95 a 115 koní, u čtyřválce pak 130 či 150 koní. Stejně tak se můžeme ptát, kam se dostane provedení RS, které nyní může nabídnout až 245 koní. Podle zdrojů zevnitř by ovšem nová sportovní Octavia měla být absolutním vrcholem značky, co se výkonu týče - produkovat by tedy mohla až 300 koní a 380 Nm. S posílením lze počítat také u dieselů, ačkoliv také o nich můžeme jen spekulovat.
Jisté je, že další generace Octavie již bude existovat jako hybrid. Bude nejen mild hybrid se 48voltovým elektrickým systémem, který má dodat zhruba 10 kW a 55 Nm, ale také plug-in hybrid s 1,5litrovým čtyřválcem, elektromotorem a kumulovaným výkonem zhruba 252 koní a 590 Nm.
Nová Škoda Octavia bude větší, prostornější, komfortnější i výkonnější. A samozřejmě také dražší. Tyto ilustrace ukazují její možný vzhled
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB