Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

26.9.2018 | Petr Prokopec

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.

V loňském roce Hyundai vstoupilo mezi výrobce hot hatchů. Je přitom třeba dodat, že i30 N sice možná na první pohled nepůsobí stejně agresivním dojmem jako třeba Honda Civic Type-R, nicméně na straně druhé si na nic zbytečně nehraje. Sáhnout tedy můžete po 250 nebo 275 koních, které nedoprovází mnoho zbytečných cinkrlátek a nešroubují cenu nesmyslně vysoko. Nic jiného pak vlastně nelze čekat ani od nového provedení i30 Fastback N, jenž se ukáže za pár dnů na autosalonu v Paříži.

Pro divizi Hyundai N jde již o třetí model, po zmiňovaném hatchbacku totiž dorazil i sportovně laděný Veloster. Ten se ale u nás bohužel neprodává, na korejskou Škodu Octavia RS se však těšit můžeme. To přirovnání není přehnané, neboť na trhu kompaktních aut dělala dosud výkonným a dostupným liftbackům jméno jen Octavie RS a Hyundai i30N Fastback jistĚ přichází do tohoto subsegmentu s cílem získat hlavně její skalp.

Stejně jako pětidvířko vůz dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr, který je naladěn na již uvedených 250 či 275 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 353 Nm, krátkodobě jej ale lze pomocí funkce overboost vyšponovat na 378 Nm. Tato čísla byla ještě pár let nazad spojována jen s vrcholnými sporťáky, dnes je ale můžete mít v rodinném přibližovadle. To je přitom schopné zrychlit na stovku za 6,4 sekundy, respektive ještě o tři desetiny dříve, pokud zvolíte výkonnější provedení i30 Fastback N Performance Package. Tato varianta je však rovněž žíznivější, dle nové metodiky WLTP si totiž v průměru řekne o 7,1 litru na sto kilometrů. Základní model „papá“ o normovanou desetinu méně.

Pohonná jednotka ovšem není to jediné, co mají vozy divize Hyundai N společné. Dále dorazil také volič jízdních režimů N Grin Control, skrze který se dostanete k módům Eco, Normal, Sport, N a Custom. A rozdíly vlastně nelze hledat ani u designu, tedy v jeho přední části, kde se objevila specifická čelní maska, sportovnější nárazník či výraznější vstupy vzduchu. Jakmile ovšem přes černé boční prahy zamíříme k zádi, dočkáme se novinek.

Tou nejviditelnější je malý spoiler, který byl integrován do víka zavazadelníku. Hyundai přitom stejně jako u bočních prahů použilo kontrastní černý lak, spodní difuzor lemovaný z obou stran mohutnými koncovkami výfuku ovšem již zdobí červená. Vše působí patřičně dynamicky, Korejci však nezapomněli ani na praktičnost. Jakmile tedy odklopíte celou záď, dočkáte se zavazadelníku o objemu 450, respektive až 1 351 litrů.

Lze již jen zmínit, že zdobné téma pokračuje také v interiéru, s červenými linkami je totiž možné počítat také u výdechů klimatizace nebo švů kůží obšitého volantu. Zákazníci pak mohou vybírat mezi dvěma typy multimediálních systémů, z nichž ovšem každý podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň pokaždé dorazí i specifické menu palubního počítače, jenž vám zpřístupní třeba nastavení motoru, podvozku či výfuku.

Závěrem jen dodáme, že Hyundai představilo svou sportovní novinku vskutku netradičně, a to na trase mezi Římem a Paříží. Nabušený Fastback ji projel za pouhých 8 minut a 18,49 sekundy, což je na první pohled něco naprosto nereálného. Ten druhý ale již odhalí, že Korejci nepořádali závod mezi hlavními městy Itálie a Francie. Místo toho se vypravili do Dánska, kde vesnice Rom a Paris leží nedaleko od sebe...


Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 1 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 01Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 2 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 02Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 3 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 03Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 4 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 04Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 5 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 05Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 6 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 06Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 7 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 07Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 8 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 08Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 9 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 09Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 10 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 10Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 11 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 11Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 12 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 12Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 13 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 13Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 14 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 14Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 15 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 15Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 16 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 16Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 17 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 17Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 18 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 18Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 19 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 19Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 20 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 20Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 21 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 21Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 22 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 22Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 23 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 23Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 24 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 24Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 25 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 25Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 26 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 26Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 27 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 27Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 28 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 28Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 29 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 29Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 30 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 30Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 31 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 31Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 32 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 32
Nové Hyundai i30 Fastback N se ukázalo na oficiálních fotkách...

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 33 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 33Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 34 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 34Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 35 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 35Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 36 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 36Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 37 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 37Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 38 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 38Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 39 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 39Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 40 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 40Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 41 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 41Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 42 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 42Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 43 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 43Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 44 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 44Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 45 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 45
...i naživo během závodu mezi Římem a Paříží. Nejde však o italskou a francouzskou metropoli, nýbrž stejně pojmenované vesnice v Dánsku

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše