Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

26.9.2018 | Petr Prokopec

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.

V loňském roce Hyundai vstoupilo mezi výrobce hot hatchů. Je přitom třeba dodat, že i30 N sice možná na první pohled nepůsobí stejně agresivním dojmem jako třeba Honda Civic Type-R, nicméně na straně druhé si na nic zbytečně nehraje. Sáhnout tedy můžete po 250 nebo 275 koních, které nedoprovází mnoho zbytečných cinkrlátek a nešroubují cenu nesmyslně vysoko. Nic jiného pak vlastně nelze čekat ani od nového provedení i30 Fastback N, jenž se ukáže za pár dnů na autosalonu v Paříži.

Pro divizi Hyundai N jde již o třetí model, po zmiňovaném hatchbacku totiž dorazil i sportovně laděný Veloster. Ten se ale u nás bohužel neprodává, na korejskou Škodu Octavia RS se však těšit můžeme. To přirovnání není přehnané, neboť na trhu kompaktních aut dělala dosud výkonným a dostupným liftbackům jméno jen Octavie RS a Hyundai i30N Fastback jistĚ přichází do tohoto subsegmentu s cílem získat hlavně její skalp.

Stejně jako pětidvířko vůz dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr, který je naladěn na již uvedených 250 či 275 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 353 Nm, krátkodobě jej ale lze pomocí funkce overboost vyšponovat na 378 Nm. Tato čísla byla ještě pár let nazad spojována jen s vrcholnými sporťáky, dnes je ale můžete mít v rodinném přibližovadle. To je přitom schopné zrychlit na stovku za 6,4 sekundy, respektive ještě o tři desetiny dříve, pokud zvolíte výkonnější provedení i30 Fastback N Performance Package. Tato varianta je však rovněž žíznivější, dle nové metodiky WLTP si totiž v průměru řekne o 7,1 litru na sto kilometrů. Základní model „papá“ o normovanou desetinu méně.

Pohonná jednotka ovšem není to jediné, co mají vozy divize Hyundai N společné. Dále dorazil také volič jízdních režimů N Grin Control, skrze který se dostanete k módům Eco, Normal, Sport, N a Custom. A rozdíly vlastně nelze hledat ani u designu, tedy v jeho přední části, kde se objevila specifická čelní maska, sportovnější nárazník či výraznější vstupy vzduchu. Jakmile ovšem přes černé boční prahy zamíříme k zádi, dočkáme se novinek.

Tou nejviditelnější je malý spoiler, který byl integrován do víka zavazadelníku. Hyundai přitom stejně jako u bočních prahů použilo kontrastní černý lak, spodní difuzor lemovaný z obou stran mohutnými koncovkami výfuku ovšem již zdobí červená. Vše působí patřičně dynamicky, Korejci však nezapomněli ani na praktičnost. Jakmile tedy odklopíte celou záď, dočkáte se zavazadelníku o objemu 450, respektive až 1 351 litrů.

Lze již jen zmínit, že zdobné téma pokračuje také v interiéru, s červenými linkami je totiž možné počítat také u výdechů klimatizace nebo švů kůží obšitého volantu. Zákazníci pak mohou vybírat mezi dvěma typy multimediálních systémů, z nichž ovšem každý podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň pokaždé dorazí i specifické menu palubního počítače, jenž vám zpřístupní třeba nastavení motoru, podvozku či výfuku.

Závěrem jen dodáme, že Hyundai představilo svou sportovní novinku vskutku netradičně, a to na trase mezi Římem a Paříží. Nabušený Fastback ji projel za pouhých 8 minut a 18,49 sekundy, což je na první pohled něco naprosto nereálného. Ten druhý ale již odhalí, že Korejci nepořádali závod mezi hlavními městy Itálie a Francie. Místo toho se vypravili do Dánska, kde vesnice Rom a Paris leží nedaleko od sebe...


Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 1 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 01Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 2 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 02Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 3 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 03Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 4 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 04Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 5 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 05Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 6 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 06Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 7 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 07Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 8 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 08Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 9 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 09Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 10 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 10Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 11 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 11Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 12 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 12Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 13 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 13Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 14 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 14Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 15 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 15Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 16 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 16Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 17 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 17Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 18 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 18Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 19 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 19Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 20 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 20Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 21 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 21Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 22 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 22Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 23 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 23Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 24 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 24Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 25 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 25Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 26 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 26Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 27 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 27Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 28 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 28Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 29 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 29Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 30 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 30Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 31 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 31Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 32 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 32
Nové Hyundai i30 Fastback N se ukázalo na oficiálních fotkách...

Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 33 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 33Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 34 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 34Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 35 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 35Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 36 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 36Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 37 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 37Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 38 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 38Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 39 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 39Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 40 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 40Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 41 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 41Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 42 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 42Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 43 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 43Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 44 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 44Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou - 45 - Hyundai i30 Fastback N 2018 prvni sada 45
...i naživo během závodu mezi Římem a Paříží. Nejde však o italskou a francouzskou metropoli, nýbrž stejně pojmenované vesnice v Dánsku

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.