Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila ceny svých prvních modelů z nové řady iV, jsou překvapivě nízké
10.9.2019 | Petr Prokopec
Odhalení těchto modelů vypadal aspoň z české perspektivy od první chvíle na velkou marnost, realita ale při jejích cenách nemusí být zase tak zlá.
Není žádným tajemstvím, že Škoda letos vkročila do světa elektrifikovaných vozů. V souvislosti s hokejovým mistrovstvím světa bylo totiž v květnu v Bratislavě představeno Citigo iV a Superb iV. První zmíněný model přitom energii čerpá pouze z baterií, které jsou oproti výchozímu Volkswagenu e-up! větší. Dle nové měřicí procedury WLTP tak mladoboleslavský vůz má zvládat 260 kilometrů na jedno nabití. To sice není žádná světoborná porce, nicméně Citigo si již dle názvu bere na mušky spíše městskou zástavbu, kde takový dojezd může být dostatečný.
Tato fakta jsou již několik měsíců známa, Škoda nově odhalila ceny. Za elektrické Citigo přitom požaduje 429 900 Kč, což je nižší suma, než jaká byla očekávána. Pro prvních 500 zákazníků navíc automobilka ve spolupráci se skupinou ČEZ připravila bonus v podobě ročního dobíjení zdarma. K dispozici přitom momentálně máte přes 170 stanic, ke kterým každý týden přibývá jedna nová. Při výkonu 40 kW pak 80 procent z 36,8 kWh dočerpáte za 60 minut, v případě běžné domácí zásuvky se ale musíte připravit na 12,5hodinou čekačku.
Citigo iV bude k dispozici se třemi doplňkovými pakety, z nichž Basic přihazuje za 10 tisíc korun tempomat nebo vyhřívání předních sedadel. Úroveň Plus pak vychází na 15 000 Kč a zahrnuje přední parkovací senzory nebo mlhovky s funkcí Corner, zatímco vrcholný Top za 20 tisíc korun vám přinese vyhřívané čelní sklo nebo držák multimédií. Záruka na baterie na osm let či 160 tisíc kilometrů je pak standardem, přičemž po uplynutí této doby či nájezdu mají akumulátory stále disponovat minimálně 70 procenty původní kapacity.
Přesunout se můžeme k modelu Superb iV, který může nadělat nemalé vrásky Volkswagenu. Plug-in hybridní provedení totiž používá tutéž techniku, co Passat GTE. Máme tu tedy kombinaci přeplňované jedna-čtyřky, elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 13 kWh. Výkon celé soustavy přitom činí 218 koní, točivý moment pak narostl na 400 Nm. Spíše než jízdní dynamikou se ale značka pyšní spotřebou, která nemá přesáhnout 1,5 l/100 km, což je samozřejmě naprostý nesmysl.
Reálněji tedy lze počítat s celkovým dojezdem 850 kilometrů, otázkou je ovšem ten elektrický, který činí 56 km. Baterie přitom lze dobít pomocí wallboxu za 3,5 hodiny, respektive za 5,5 hodiny při využití běžné domácí zásuvky. V rámci těchto dat tedy plug-in hybridní verze pomalu nemá jak zaujmout, což je však i případ Volkswagenu Passat GTE. Ten přitom na českém trhu startuje na vcelku sebevědomé sumě 1 126 900 Kč.
Škoda však v tomto ohledu znovu překvapuje, dokonce ještě více než u elektrického prcka. Čekalo se totiž, že i Superb iV zamíří nad milion korun, nakonec je ale k mání od 876 900 Kč. Zákazníci přitom budou moci volit mezi výbavovými stupni Ambition, Style, Laurin a Klement i Sportline. První exempláře budou k dispozici ještě před koncem letošního roku, na Škodu Citigo iV však bude třeba vyčkat až do počátku toho příštího.
Škoda ukázala plug-in hybridní Superb...
...i elektrické Citigo již před několika měsíci. Teď jsou známy i ceny obou novinek
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB