Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km

I přes minimální objem palivové nádrže na benzin má novinka z Mladé Boleslavi velmi slušný dojezd. Elektřinu k tomu nepotřebuje, místo toho si motor poradí s plynem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km

25.6.2019 | Petr Prokopec

Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km

/

Foto: Škoda Auto

I přes minimální objem palivové nádrže na benzin má novinka z Mladé Boleslavi velmi slušný dojezd. Elektřinu k tomu nepotřebuje, místo toho si motor poradí s plynem.

Stávající nabídka Škody Scala není zrovna květnatá. Hatchback, který již zvládl porazit nejbližší konkurenci, si totiž můžete pořídit buď s tříválcem 1,0 TSI nebo se čtyřválcem 1,5 TSI Evo. První zmíněný je přitom spojen s manuálem, druhý pak s automatem. Stejná selekce převodovek je spojena s dieselovou jedna-šestkou, tím nám ale nabídka končí. Respektive končila, neboť Škoda dnes v rámci akce CNG Mobility Days v Berlíně představila nové provedení G-Tec.

Pokud jste s produkty mladoboleslavské automobilky již trochu obeznámeni, pak jistě víte, že za tímto označením se skrývá pohonné ústrojí uzpůsobené spalování zemního plynu (odtud G v názvu). Onou jednotkou je litrový tříválec, jehož výkon díky tomu klesl ze standardních 95 koní na pouhých 90. Dechberoucí jízdní dynamiku tedy rozhodně neočekávejte, místo toho je prioritou u této verze hospodárnost a ohleduplnost k přírodě. Tisková zpráva tedy zmiňuje hlavně emise, případě spotřebu, nikoliv však zrychlení či maximálku.

Scala G-Tec se tedy dočkala tří spojených ocelových nádrží na CNG, jenž mají kapacitu 13,8 kilogramu postačující na 410 kilometrů v efektivnějším a ekologičtějším režimu, než zaručuje spalování běžného benzinu. I s tím se sice pod kapotou této verze počítá, ovšem palivová nádrž má objem pouze 9 litrů. Dle Škody má přitom vystačit na dalších 220 kilometrů, celkový dojezd provedení uzpůsobeného spalování zemního plynu tedy činí 630 km. Splněna je přitom emisní norma Euro6d-TEMP.

Působivé ovšem je, že jakkoliv se Scala dočkala dodatečných nádrží, stále dokáže pobrat 330 litrů zavazadel. To je nejlepší hodnota v daném segmentu, tedy alespoň mezi vozy uzpůsobenými na spalování plynu. K dispozici přitom bude stejně jako ryze benzinové a dieselové modely s úrovněmi výbavy Ambition a Style, kdy první je již standardně spojena s monitoringem jízdních pruhů a autonomními brzdami, zatímco u druhé lze počítat s čelními Bi-LEDkami.

Otřít se již můžeme pouze o cenu, byť ta prozatím zveřejněna ještě nebyla. Nicméně třeba Octavia Combi G-Tec, jenž disponuje jedna-pětkou, podražila vůči srovnatelnému konvenčnímu provedení o 20 tisíc korun, přestože pokles výkonu je u většího vozu ještě citelnější (150 versus 130 koní). Pokud bychom tedy stejný mustr uplatnili i na novinku, pak ta by měla startovat na 415 000 Kč. Zda tomu tak ale skutečně bude, zjistíme až k závěru roku, kdy odstartuje prodej.


Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 1 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 01Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 2 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 02Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 3 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 03Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 4 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 04
Škoda Scala G-Tec má díky čtyřem nádržím zvládat až 630 kilometrů na jeden zátah

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše