Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor
19.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější stroj vzniklý za přispění studentů učiliště automobilky skutečně přišel o střechu, dveře i obvyklý tříválec. Místo toho nabízí něco docela jiného.
Škoda se v dřívějších letech pravidelně účastnila setkání fanoušků Volkswagenu Golf GTI, které se koná každý rok v květnu u rakouského Wörthersee. A při té příležitosti vždy vyrukovala s vozem, který sice nakonec neskončil v běžné produkci, ale dokázal zaujmout, jako třeba otevřená Fabia RS 2000. Jenže v posledních letech značka u Vrbského jezera chyběla, neboť úspory spojené kauzou Dieselgate omezily prezentace značek koncernu VW i na tomto místě.
O auta, která automobilka s přispěním studentů středního odborného učiliště Škody v tuto dobu chystala, jsme ale kvůli tomu nepřišli. Loni se značka vytasila s konceptem Atero alias Rapid kupé a s novou specialitou se vytasila i v letošním roce. Jen u její prezentace není aplaudující dav a atmosféra živého debutu.
Po někdejší konverzi Škody Citigo na kabriolet CitiJet přišla i tentokrát řada na nejmenší model značky, který byl zbaven pevné střechy. V tomto případě ovšem modifikace zašly o trochu dále než v roce 2014, kdy kupříkladu pod kapotou zůstal litrový tříválec naladěný na 55 kW/75 koní. Tato pohonná jednotka totiž musela udělat místo elektrickému pohnu, s nímž dorazilo 60 kW (82 koní). Jaká je ale nyní dynamika, to značka neprozradila.
Přesunout se tedy můžeme k dalším oblastem, které odhaleny byly. V prvé řadě lze zmínit název Element, který prvním písmenem odkazuje na elektřinu. Kromě toho autoři počítají s tím, že elektrický pohon bude do budoucna elementárním zdrojem mobility. Název se tedy ideálně propojuje s tím, co najdeme pod kapotou.
Na konverzi auta padlo 1 500 hodin práce a krom výměny agregátu se soustředila také na modifikace karoserie, která - jak jsme již naznačili - přišla o střechu. Nejde však o ryzí kabriolet, ale spíše plážovou buginu, která nemá ani dveře. Boky byly kompletně přepracovány, zavazadelník pak uzavřen odlišným než standardním víkem. Právě výroba zcela nových dílů karoserie přitom měla být pro studenty tou nejnáročnější činností.
Sedmnácti mužům a čtyřem ženám přitom byly k dispozici profesionálové ze svařovny, designu nebo technického vývoje. Své dílo přitom skupina věnovala svému dvaadvacátému kolegovi, Petru Stanislavovi, který se v roce 2015 podílel na přestavbě Škody Fabia na pick-up. Loni však měl nehodu, po které je odkázán na invalidní vozík. I přes tento handicap ale hodlá studium dokončit.
I kvůli Petrovi se mladoboleslavská automobilka rozhodla pro modernizaci akademie, díky čemuž nyní do všech prostor učiliště vedou bezbariérové přístupy. Mimo to byla otevřeny i nové prostory společně s centrem robotiky, jazykovým střediskem a multifunkčním sálem. Značka pak dodává, že je potěšena zájmem něžného pohlaví o studium, ženy totiž tvoří již 12,4 % všech učňů.
My dodáme, že na tento Element si zítra posvítíme osobně a přinesme vám nejen jeho detailnější fotky, ale i pár jízdních dojmů. Snad nás s ním Škoda pustí i na pláže, protože... jen tam se všechno ukáže.
Škoda Citigo přišla díky 22 učňům o střechu a dveře, jako plážová bugina Element se ovšem chlubí elektrickým pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
novinka - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před minutou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva