Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila Karoq osazený pračkou, teď je to teprve praktické auto
10.6.2019 | Petr Prokopec
Škodovky platí za praktická auta už svým prostorovým uspořádáním a tento aspekt dále šponují prvky z řady Simply Clever. Ale pračka? Nebo wapka? To ještě na palubě Škody nebylo.
Od založení Škody uplyne letos v prosinci již 124 let, mladoboleslavská automobilka tak patří k vůbec nejstarším na světě. Jako mnoho ostatních výrobců se přitom i ona ve svých počátcích nespecializovala na auta, nýbrž na jízdní kola. Posléze v programu přibyly motocykly, dvoustopými stroji tak byly jednostopé nahrazeny až ve chvíli, kdy značka slavila desetileté výročí. V té době přitom ještě nesla příjmení Václava Laurina a Václava Klementa. K přejmenování došlo až v roce 1925, kdy byla společnost pohlcena Škodovými závody.
Historii značky tu ovšem znovu rekapitulovat nebudeme, podstatné jsou pro nás v tuto chvíli pouze ony kořeny související s cyklistikou. Na ty Škoda nehodlá dopustit, pročež loni mohla oslavit již patnáctileté výročí sponzorování slavného závodu Tour de France. Jen u toho ale značka, zejména pak její britská divize, zůstat nehodlá. Momentálně tak byl představen Karoq ve speciální verzi Velo, který je ztělesněním všech snů, jaké kdy cyklisté mohli mít. Jeho praktičnost ve spojení s cyklistikou je totiž posunuta na dosud nepoznanou úroveň.
Není překvapivé, že automobilka věděla, kam přesně se stavbou auta zamířit. Před ní totiž došlo na průzkum, kdy britské zastoupení Škody oslovilo více než 1 500 tamních cyklistů. Podstatou přitom byly inovace, jenž by spadaly do programu Simply Clever a zpříjemnily by cyklistům jejich pravidelné vyjížďky. Těch se pak značka snažila nacpat pod sériový kabát SUV co nejvíce, aniž by přitom omezila každodenní praktičnost.
Nakolik se samotné dílo podařilo, můžete posoudit sami. Škoda tituluje Karoq Velo jako „ultimativní doprovodný vůz cyklistů, kteří sní o dokonalé letní projížďce“. SUV tak dostalo tlakovou hadici, jíž lze umýt samotné kolo, stejně jako pračku na vaše propocené svršky. Obě zařízení jsou napojena na stejný rezervoár vody, přičemž jeho objem Škoda bohužel nezmiňuje - minimálně na jeden výlet by ale nádržka měla vystačit.
Tím však modifikace rozhodně nekončí. Dorazila totiž i sada nářadí včetně výbavy na opravu píchlých duší. Střecha pak byla osazena držáky na dvojici kol, zatímco to třetí se vejde uvnitř. Přepracována však proto byla zadní lavice, která nyní pojme pouze jednoho cestujícího. Středový prostor totiž zabírá chladicí box na nápoje. Je však otázkou, zda jej nebude možné vyjmout a kapacitu tak navýšit, byť za cenu žízně.
Rozuzlení by nás ve výsledku až tak moc zajímat nemuselo, neboť Karoq Velo je konceptem a pochybujeme, že by v této podobě mohl kdy zamířit do prodeje. Kromě výše zmíněného pak dostal do vínku i dron s magnetickou přistávací podložkou, s jehož pomocí můžete svou vyjížďku i natočit. Samotné SUV je pak vybaveno vestavěnou Wi-Fi, jenž cyklistům při navrácení k vozu umožňuje, aby veškeré záběry ihned nahráli na sociální sítě.
Můžeme přitom již jen dodat, že v rámci originálního příslušenství toho Škoda cyklistům nabízí hodně už teď. Dopřát si tedy můžete nejen dresy odkazující na Tour de France, ale třeba i box s nářadím či pumpičku. Kromě toho vám ovšem automobilka prodá i samotné jízdní kolo, volit lze mezi modely Road a Road Elite. Obě přitom využívají technologii Shimano, druhé pak sází i na karbonový rám.
Škoda Karoq Velo je ideálem cyklistů, do prodeje však nepůjde
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB