Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu
1.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud firma rozjede něco nového, obvykle jsou alespoň její šéfové přesvědčeni o tom, že to bude úspěšné. Proč se tedy nyní Škoda pouští do online prodeje aut, když mu nevěří?
Kupovat automobil přes internet může na první pohled působit jako holý nesmysl. Dnes už je to do značné míry spotřební věc, jenže současně stojí tolik, že volbě toho správného vozu stojí za to věnovat více času než chvíli sezení u počítače. U něj si dnes děláme jakýsi předvýběr a kandidáty pak jezdíme zkoušet do showroomu. Při té příležitosti samozřejmě dojde ke kontaktu s prodejci a pokud jsou alespoň trochu šikovní, přesvědčí vás nejen o správnosti volby, ale ještě vám vnutí i pár věcí navíc.
Internet ovšem vše zrychluje a zjednodušuje. Vše o zvoleném autě se tam dá najít a navíc lze vše potřebné zařídit z pohodlí svého obývacího pokoje, který v podstatě musíte opustit jen kvůli převzetí. A i to lze domluvit individuálně. Pravda, přijdete o možnost vyzkoušení, nicméně zkuste porovnat auto s bytem - v tom také nebydlíte pár dní na zkoušku, nýbrž se rozhodnete po krátké prohlídce. Přitom jde ale o daleko větší a hlavně dlouhodobější zátěž rodinného rozpočtu.
Pohled na Čínu přitom naznačuje, že vyzkoušení vozu před jeho pořízením se opravdu stává přežitkem. Na největším trhu světa bylo už v roce 2016 prodáno přes jeden milion aut online, což v podstatě odpovídá celoročním španělským registracím. Zájem o tento způsob mají především mladí lidé, téměř čtvrtina zákazníků nakupujících online byla mladší 24 let. Většina přitom vůz vyzkoušet nechtěla, neboť měla jasnou představu, co chtějí.
Jeden milion aut je opravdu hodně, v rámci Číny to ale v roce 2016 představovalo pořád jen pět procent z celkového koláče. Ještě o dva roky dříve bylo ovšem online prodáno pouze jedno procento aut ze všech registrací. Je tedy evidentní, že zájem roste. Automobilky na to samozřejmě již začínají reagovat, neboť tím mohou i vyšachovat některé dealery a navýšit tak svůj zisk.
Do daného kolotoče se v příštím roce zapojí i Škoda. Ta sice vozy online již prodává, aktuálně však jde pouze o program spojený s operativním leasingem. Vozy se navíc klasicky vyzvedávají u dealerů, kteří budou mít na starosti také servisní služby. Úspora času tu ovšem je, navíc u operativního leasingu nebudete při špatné volbě nadávat tak dlouho.
V případě klasického prodeje, ovšem realizovaného online, je tlak spojený s finálním rozhodnutím o poznání vyšší. Možná i proto si prodejní šéf mladoboleslavské automobilky Alain Favey není internetovým prodejem příliš jist a pochybuje, že po této možnosti sáhne větší počet zákazníků. Přesto se touto cestou firma vydá: „Je důležité, že tuto možnost nabídneme, nicméně mnoho lidí stále požaduje osobní vyzkoušení v dealerství,“ říká britský manažer.
Favey úspěchu této formy prodeje opravdu moc nevěří. Pro nejbližší léta jej ani nechce odhadovat, i v roce 2025 ale očekává, že online vůz zakoupí nanejvýš 10 procent zákazníků. Uvidíme tedy, s jakým úspěchem se tento model setká, česká automobilka v tuto chvíli zjevně hlavně chce být u toho a mnoho si od internetového prodeje aut neslibuje. Skutečnou reakci kupujících uvidíme brzy - zda byste byli ochotni si koupit auto bez jakéhokoli předchozího osobního kontaktu s dealerem, budete nejlépe vědět sami...
Škoda začne svá auta příští rok prodávat online, a to nejen na operativní leasing
Zda jde o krok správným směrem, uvidíme brdy. V Číně se dnes takto prodá přes milion aut ročně a zákazníci si je ani nemusí vyzvedávat v dealerství - k dispozici mají jakési obří automaty
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch