Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozšíří nabídku o ještě jedno RS. Jásat z něj ale možná nebudete
11.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda dnes nabízí v provedení RS jen Octavii, brzy přibude Kodiaq a pak možná i Superb a Fabia. Ať už se to stane nebo ne, expanze tím neskončí.
Není tomu dávno, co mladoboleslavská automobilka prohlašovala, že logo RS zůstane vyhrazeno pouze Škodě Octavia. Nicméně když máte v portfoliu úspěšný vůz, se kterým je spojena daleko větší zisková marže než u ostatních, je pochopitelné, když se jej pokusíte zreplikovat. A přesně to hodlají v Boleslavi učinit. Ještě letos tak dorazí Kodiaq RS, který bude spoléhat na dvoulitrový turbodiesel s 240 koňmi. Zajímavější je ale vzdálenější budoucnost.
Škoda již v minulých měsících naznačila, že vrátit by se mohla Fabia RS. Nikoliv tedy v této generaci, počkat si budeme muset na novou, která je plánována na rok 2020. A stejně tak nemáme počítat s ryze dieselovým pohonným ústrojím první generace či benzinovým té druhé. Místo toho je ve hře elektrifikace, respektive hybridní verze, která by ideálně mohla spárovat vysoký výkon a nízké papírové emise. Stěžejní ale samozřejmě bude správné nacenění.
Příchod hybridní Fabie RS je zatím nejistý, stejně jako možný vznik Superbu RS, jistotu jsme ale získali ohledně dalšího RS. Dle marketingového šéfa Alana Faveyho bude opět zaměřeno „hlavně na vzhled a jízdní zážitky, nikoliv nezbytně na výkon. Náš nejsilnější motor produkuje 245 koní, takže ani vzdáleně nejsme na úrovni Ferrari. Mluvíme zde ale o pocitech za volantem, a to je něco, co můžeme nabídnout i u našich budoucích elektrických vozů.“
Neklame vás zrak, škodovka počítá s příchodem elektrických RS. „Stoprocentně nabídneme elektromobily ověnčené logem RS, je to nedílnou součástí naší značky. Je to o vzhledu, o sportovním pocitu, který zažíváte při řízení, o sedadlech, o zážitcích... to je, co zákazníci chtějí,“ dodal dále Favey. Z jeho slov se zdá být pravděpodobné, že chystaná elektrická RS dorazí pouze s podobným výkonem jako standardní provedení a dostanou spíše unikátní nastavení podvozku či specifický vzhled. Právě proto možná nové informace nevzbudí jásot - Octavie RS není bůhvíjak silné auto, oproti běžným kompaktům je ale hodně rychlé i schopné. Jinak oplastovaná Octavie 1,4 TSI by takové nadšení nevzbudila.
Ale zpět k samotnému budoucímu modelu. Stejně jako v případě Škody Kodiaq půjde i v tomto případě o SUV, jež se nechá inspirovat loňským konceptem Vision E. Bude stát na modulární platformě MEB a slíbí dojezd 500 km. „Pokud bychom nebyli schopni nabídnout takové číslo, ani bychom nevstupovali na trh - bude to přitom spíše přes 500 kilometrů,“ dodal k výhledu do budoucnosti Favey.
Chystaná novinka by měla stát jako lépe vybavený Kodiaq, startovat tedy nejspíše bude někde okolo jednoho milionu korun. To na elektromobil není extrémní suma, byť úspěch jí zaručen být nemusí. Nikdo si totiž nemůže být jist, jak bude vypadat trh s elektromobily za dva roky - je ale více než pravděpodobné, že ceny těchto aut půjdou dolů.
Škoda by novinku ráda přivítala v již předem připraveném prostředí, proto již od příštího roku začne nabízet elektrické Citigo. Právě na tomto modelu se budou dealeři učit, jak přistupovat k novému typu zákazníků. Oslovit kupce s naditější kapsou budou moci i nabídkou sítě rychlodobíjecích stanic, což je dle Faveyho ideální obchodní příležitost.
Škoda chystá elektrické SUV inspirované konceptem Vision E, jenž se ukáže v roce 2020, a to ve standardní verzi i jako varianta RS
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch