Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

Škoda posune příští generací Octavie velikostně konečně tak daleko, že vedle ní bude dávat smysl i plnohodnotný kompakt jménem Scala. Ten se tak konečně dočká verze RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

13.12.2018 | Petr Miler

Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda posune příští generací Octavie velikostně konečně tak daleko, že vedle ní bude dávat smysl i plnohodnotný kompakt jménem Scala. Ten se tak konečně dočká verze RS.

Škoda se v posledních letech trochu hledala, neboť vedle svého bestselleru jménem Octavia a stálice jménem Fabia zkusila nabídnout i model Rapid, který byl tak trochu něčím mezi tím. Dokonalým úspěchem to ale neskončilo. Potíž snad nebyla ani tak v tom, že by Rapid byl špatným autem, to spíše naopak, stále větší Octavia se ale zatím nestala tak velkou, aby si s Rapidem nelezla do zelí. A nová Fabia se pro změnu zvětšila příliš na to, aby ji někteří nebrali jako modernější a levnější alternativu.

Česká automobilka si toho zřejmě byla od začátku vědoma, a tak Rapid koncipovala jako levnější, jednodušší model, který osloví trochu jinou klientelu. Ani to ale úplně neklaplo, protože Škoda už mezi nenáročnými zákazníky moc neboduje a pro ty náročnější Rapid zkrátka nebyl dost dobrý. Pořád ale platí, že kdo hledá, najde, a tak se Škoda uvedením tohoto modelu vhodnému řešení alespoň přiblížila. A chtělo čas, aby jej skutečně našla.

Asi už tušíte, že mluvíme o novém modelu Scala, nástupci Rapidu, který v nabídce nechce být Popelkou, ale plnohodnotným kompaktním modelem typu VW Golf. Tento posun Scale dovolí další zvětšení Octavie, které přijde s její čtvrtou generací během asi jednoho roku. V tu chvíli Škoda bude moci nabídnout mnohem smysluplnější portfolio: malé auto v podobě Fabie, kompaktní v podobě Scaly a zřejmě vůz střední třídy, kam po létech koketování definitivně pošle Octavii. A Superb v roce 2022 také jistě povyroste.

Tato situace dovolí i to, o čem se dosud mohlo Rapidu jen zdát. Se Scalou bude zacházeno jako se standardním modelem, pro který budou k dispozici veškeré myslitelné prvky výbavy, lepší motory i specifické verze. Jednou z nich se prakticky na beton stane Scala RS, kterou ostatně jejíž příchod ostatně Škoda naznačovala už konceptem Vision RS.

Právě o zachycení Scaly RS se předem pokusil Nikita Aksyonov a byť s kreativitou šetřil, od pravdy daleko být nemusí. Vozu nadělil specifické nárazníky kola a v tomto případě i polepy, které z něj dělají docela atraktivní partii. Pod kapotou konceptu Vision RS byl sice hybridní pohon sestávající z motoru 1,5 TSI a elektromotoru, s ohledem a jistá cenová omezení ale v útrobách čekejme spíše agregát 2,0 TSI s výkonem blízkým tomu, co nabízí současná Octavia RS.

Zajímavá propozice? Posuďte sami, my bychom se za další RS v nabídce Škody, které nebude SUV, rozhodně nezlobili. Po zatraktivnění designu, zásadní změně provedení interiéru i vylepšení nabídky motorů by teprve Scala RS s více jak dvousetkoňovým dvoulitrem představovala ten pravý posun výše oproti dosavadnímu Rapidu.


Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 1 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 01Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 2 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 02Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 3 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 03
Škodu Scala RS se v sériovém provedení pokusil zachytit jeden z nezávislých ilustrátorů. Od budoucí reality daleko být nemusí

Zdroj: Nikita Aksyonov@Behance

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše