Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru
13.12.2018 | Petr Miler
Škoda posune příští generací Octavie velikostně konečně tak daleko, že vedle ní bude dávat smysl i plnohodnotný kompakt jménem Scala. Ten se tak konečně dočká verze RS.
Škoda se v posledních letech trochu hledala, neboť vedle svého bestselleru jménem Octavia a stálice jménem Fabia zkusila nabídnout i model Rapid, který byl tak trochu něčím mezi tím. Dokonalým úspěchem to ale neskončilo. Potíž snad nebyla ani tak v tom, že by Rapid byl špatným autem, to spíše naopak, stále větší Octavia se ale zatím nestala tak velkou, aby si s Rapidem nelezla do zelí. A nová Fabia se pro změnu zvětšila příliš na to, aby ji někteří nebrali jako modernější a levnější alternativu.
Česká automobilka si toho zřejmě byla od začátku vědoma, a tak Rapid koncipovala jako levnější, jednodušší model, který osloví trochu jinou klientelu. Ani to ale úplně neklaplo, protože Škoda už mezi nenáročnými zákazníky moc neboduje a pro ty náročnější Rapid zkrátka nebyl dost dobrý. Pořád ale platí, že kdo hledá, najde, a tak se Škoda uvedením tohoto modelu vhodnému řešení alespoň přiblížila. A chtělo čas, aby jej skutečně našla.
Asi už tušíte, že mluvíme o novém modelu Scala, nástupci Rapidu, který v nabídce nechce být Popelkou, ale plnohodnotným kompaktním modelem typu VW Golf. Tento posun Scale dovolí další zvětšení Octavie, které přijde s její čtvrtou generací během asi jednoho roku. V tu chvíli Škoda bude moci nabídnout mnohem smysluplnější portfolio: malé auto v podobě Fabie, kompaktní v podobě Scaly a zřejmě vůz střední třídy, kam po létech koketování definitivně pošle Octavii. A Superb v roce 2022 také jistě povyroste.
Tato situace dovolí i to, o čem se dosud mohlo Rapidu jen zdát. Se Scalou bude zacházeno jako se standardním modelem, pro který budou k dispozici veškeré myslitelné prvky výbavy, lepší motory i specifické verze. Jednou z nich se prakticky na beton stane Scala RS, kterou ostatně jejíž příchod ostatně Škoda naznačovala už konceptem Vision RS.
Právě o zachycení Scaly RS se předem pokusil Nikita Aksyonov a byť s kreativitou šetřil, od pravdy daleko být nemusí. Vozu nadělil specifické nárazníky kola a v tomto případě i polepy, které z něj dělají docela atraktivní partii. Pod kapotou konceptu Vision RS byl sice hybridní pohon sestávající z motoru 1,5 TSI a elektromotoru, s ohledem a jistá cenová omezení ale v útrobách čekejme spíše agregát 2,0 TSI s výkonem blízkým tomu, co nabízí současná Octavia RS.
Zajímavá propozice? Posuďte sami, my bychom se za další RS v nabídce Škody, které nebude SUV, rozhodně nezlobili. Po zatraktivnění designu, zásadní změně provedení interiéru i vylepšení nabídky motorů by teprve Scala RS s více jak dvousetkoňovým dvoulitrem představovala ten pravý posun výše oproti dosavadnímu Rapidu.
Škodu Scala RS se v sériovém provedení pokusil zachytit jeden z nezávislých ilustrátorů. Od budoucí reality daleko být nemusí
Zdroj: Nikita Aksyonov@Behance
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před hodinou - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami