Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

Škoda posune příští generací Octavie velikostně konečně tak daleko, že vedle ní bude dávat smysl i plnohodnotný kompakt jménem Scala. Ten se tak konečně dočká verze RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

13.12.2018 | Petr Miler

Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda posune příští generací Octavie velikostně konečně tak daleko, že vedle ní bude dávat smysl i plnohodnotný kompakt jménem Scala. Ten se tak konečně dočká verze RS.


Škoda se v posledních letech trochu hledala, neboť vedle svého bestselleru jménem Octavia a stálice jménem Fabia zkusila nabídnout i model Rapid, který byl tak trochu něčím mezi tím. Dokonalým úspěchem to ale neskončilo. Potíž snad nebyla ani tak v tom, že by Rapid byl špatným autem, to spíše naopak, stále větší Octavia se ale zatím nestala tak velkou, aby si s Rapidem nelezla do zelí. A nová Fabia se pro změnu zvětšila příliš na to, aby ji někteří nebrali jako modernější a levnější alternativu.

Česká automobilka si toho zřejmě byla od začátku vědoma, a tak Rapid koncipovala jako levnější, jednodušší model, který osloví trochu jinou klientelu. Ani to ale úplně neklaplo, protože Škoda už mezi nenáročnými zákazníky moc neboduje a pro ty náročnější Rapid zkrátka nebyl dost dobrý. Pořád ale platí, že kdo hledá, najde, a tak se Škoda uvedením tohoto modelu vhodnému řešení alespoň přiblížila. A chtělo čas, aby jej skutečně našla.

Asi už tušíte, že mluvíme o novém modelu Scala, nástupci Rapidu, který v nabídce nechce být Popelkou, ale plnohodnotným kompaktním modelem typu VW Golf. Tento posun Scale dovolí další zvětšení Octavie, které přijde s její čtvrtou generací během asi jednoho roku. V tu chvíli Škoda bude moci nabídnout mnohem smysluplnější portfolio: malé auto v podobě Fabie, kompaktní v podobě Scaly a zřejmě vůz střední třídy, kam po létech koketování definitivně pošle Octavii. A Superb v roce 2022 také jistě povyroste.

Tato situace dovolí i to, o čem se dosud mohlo Rapidu jen zdát. Se Scalou bude zacházeno jako se standardním modelem, pro který budou k dispozici veškeré myslitelné prvky výbavy, lepší motory i specifické verze. Jednou z nich se prakticky na beton stane Scala RS, kterou ostatně jejíž příchod ostatně Škoda naznačovala už konceptem Vision RS.

Právě o zachycení Scaly RS se předem pokusil Nikita Aksyonov a byť s kreativitou šetřil, od pravdy daleko být nemusí. Vozu nadělil specifické nárazníky kola a v tomto případě i polepy, které z něj dělají docela atraktivní partii. Pod kapotou konceptu Vision RS byl sice hybridní pohon sestávající z motoru 1,5 TSI a elektromotoru, s ohledem a jistá cenová omezení ale v útrobách čekejme spíše agregát 2,0 TSI s výkonem blízkým tomu, co nabízí současná Octavia RS.

Zajímavá propozice? Posuďte sami, my bychom se za další RS v nabídce Škody, které nebude SUV, rozhodně nezlobili. Po zatraktivnění designu, zásadní změně provedení interiéru i vylepšení nabídky motorů by teprve Scala RS s více jak dvousetkoňovým dvoulitrem představovala ten pravý posun výše oproti dosavadnímu Rapidu.


Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 1 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 01Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 2 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 02Škoda Scala RS bude teprve ten pravý posun směrem nahoru - 3 - Skoda Scala RS ilustrace prvni 03
Škodu Scala RS se v sériovém provedení pokusil zachytit jeden z nezávislých ilustrátorů. Od budoucí reality daleko být nemusí

Zdroj: Nikita Aksyonov@Behance

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.