Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je

Pokud jste u kormidla designu české automobilky čekali známé jméno, zklameme vás, tento člověk zatím neproslul. U VW už je ale od roku 1992.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je

2.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste u kormidla designu české automobilky čekali známé jméno, zklameme vás, tento člověk zatím neproslul. U VW už je ale od roku 1992.

V lednu přišla jako blesk z čistého nebe zpráva, že Jozef Kabaň končí na postu šéfdesignéra Škody. Nově měl přitom autor vnějšího vzhledu Bugatti Veyron či první generace modelu Octavia zamířit do Mnichova k BMW. Mladoboleslavská automobilka ovšem se jmenováním jeho nástupce příliš nepospíchala a jméno Kabaňova nástupce oznámila až dnes.

Značka po celou tu dobu usilovně lovila, a tak jsme na postu šéfa jejího designu očekávali nějaké eso. Tím nový šéfdesignér být může, ale zatím za něj neplatí - nástupcem Jozefa K. se překvapivě stal Oliver Stefani. Tedy člověk, o kterém jste nejspíše nikdy neslyšeli. Škoda přitom v tiskové zprávě jen krátce zmínila, že se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan či Golf a že je pro ni ten pravý. Tím ale představení Stefaniho skončilo.

Jeho jméno jsme tedy prohnali všemi možnými vyhledávači, abychom nakonec zjistili, že Stefani absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Ke koncernu VW Group nastoupil již v roce 1992, přičemž nejprve působil u mateřského Volkswagenu. Posléze zamířil k Audi a Seatu, aby se nakonec v roce 2002 vrátil zpět do Wolfsburgu. S tímto přesunem přitom přestal pracovat jen na konceptech, ale začal se věnovat i sériovým vozům.

Část z jeho prací jsme zmínili již výše, mimo to ovšem můžeme dodat, že stojí třeba za venkovním vzhledem Volkswagenu Atlas. Ten prý uzpůsobil nejen širokým americkým silnicím, ale také požadavkům tamního publika, jenž si žádá výrazný a odvážný design. Zda se to povedlo či nikoliv, to necháme na vás. Za nás pak jen dodáme, že Stefani se rovněž podílel na venkovním vzhledu rodiny elektromobilů I.D.

Právě to nejspíše rozhodlo o jeho jmenování. Šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier totiž uvedl, že „s Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci.“

Uvidíme tedy, jak si dnes třiapadesátiletý designér u Škody povede. Jeho práci ovšem hned tak nebudeme moci zhodnotit, pod chystanými novinkami, mezi nimiž nechybí ani nová Fabia, je totiž stále ještě podepsán Kabaň. První ryze Stefaniho model by se tak mohl ukázat až za nějaké tři roky, což nás vede k nejdůležitějšímu vozu značky, k Octavii IV - i na té už začal Kabaň pracovat, jeho dílo ale musí dokončit jiní...


Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je - 1 - Oliver Stefani 01Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je - 2 - Oliver Stefani 02Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je - 3 - Oliver Stefani 03
Oliver Stefani dosáhl svého zatím možná největšího úspěchu v roce 2012, kdy se Volkswagen up! stal Světovým autem roku. Pod designem tohoto prcka je přitom podepsán, stejně jako třeba pod novým SUV Atlas

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.