Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je
2.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste u kormidla designu české automobilky čekali známé jméno, zklameme vás, tento člověk zatím neproslul. U VW už je ale od roku 1992.
V lednu přišla jako blesk z čistého nebe zpráva, že Jozef Kabaň končí na postu šéfdesignéra Škody. Nově měl přitom autor vnějšího vzhledu Bugatti Veyron či první generace modelu Octavia zamířit do Mnichova k BMW. Mladoboleslavská automobilka ovšem se jmenováním jeho nástupce příliš nepospíchala a jméno Kabaňova nástupce oznámila až dnes.
Značka po celou tu dobu usilovně lovila, a tak jsme na postu šéfa jejího designu očekávali nějaké eso. Tím nový šéfdesignér být může, ale zatím za něj neplatí - nástupcem Jozefa K. se překvapivě stal Oliver Stefani. Tedy člověk, o kterém jste nejspíše nikdy neslyšeli. Škoda přitom v tiskové zprávě jen krátce zmínila, že se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan či Golf a že je pro ni ten pravý. Tím ale představení Stefaniho skončilo.
Jeho jméno jsme tedy prohnali všemi možnými vyhledávači, abychom nakonec zjistili, že Stefani absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Ke koncernu VW Group nastoupil již v roce 1992, přičemž nejprve působil u mateřského Volkswagenu. Posléze zamířil k Audi a Seatu, aby se nakonec v roce 2002 vrátil zpět do Wolfsburgu. S tímto přesunem přitom přestal pracovat jen na konceptech, ale začal se věnovat i sériovým vozům.
Část z jeho prací jsme zmínili již výše, mimo to ovšem můžeme dodat, že stojí třeba za venkovním vzhledem Volkswagenu Atlas. Ten prý uzpůsobil nejen širokým americkým silnicím, ale také požadavkům tamního publika, jenž si žádá výrazný a odvážný design. Zda se to povedlo či nikoliv, to necháme na vás. Za nás pak jen dodáme, že Stefani se rovněž podílel na venkovním vzhledu rodiny elektromobilů I.D.
Právě to nejspíše rozhodlo o jeho jmenování. Šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier totiž uvedl, že „s Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci.“
Uvidíme tedy, jak si dnes třiapadesátiletý designér u Škody povede. Jeho práci ovšem hned tak nebudeme moci zhodnotit, pod chystanými novinkami, mezi nimiž nechybí ani nová Fabia, je totiž stále ještě podepsán Kabaň. První ryze Stefaniho model by se tak mohl ukázat až za nějaké tři roky, což nás vede k nejdůležitějšímu vozu značky, k Octavii IV - i na té už začal Kabaň pracovat, jeho dílo ale musí dokončit jiní...
Oliver Stefani dosáhl svého zatím možná největšího úspěchu v roce 2012, kdy se Volkswagen up! stal Světovým autem roku. Pod designem tohoto prcka je přitom podepsán, stejně jako třeba pod novým SUV Atlas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva