Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku ukončila prodej Octavie s lepšími motory. Nabízí ale jeden „poklad”
11.9.2018 | Petr Prokopec
S nástupem nových pravidel Evropské unie jsme trochu záviděli lidem žijícím mimo ní, neboť ti se teoreticky nemuseli změn obávat. Realita je jiná, třebaže pro staromilce není jen černá.
Škoda Octavia je jasně nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky. Je zároveň nabízena v největším množství verzí, a tak ani nepřekvapí, že je právě Octavia nejvíce postižena nutností nové homologace dle metodiky WLTP a příchod nové emisní normy Euro 6d-TEMP. Na jakémkoli trhu Evropské unie tedy aktuálně můžete sáhnout jen po dvou benzinových (1,0 TSI a 1,5 TSI Evo) či jedné dieselové (1,6 TDI) variantě vždy jen s předním pohonem, což je oproti předchozí nabídce neskutečné torzo.
Co je zajímavé, v případě zájmu o Octavii v atraktivnější specifikaci nepochodíte ani mimo EU. Tato zpráva nyní přichází z Ruska, kde byly do srpna též k dispozici varianty jako RS a Scout nebo modely s pohonem 4x4 včetně vrcholné specifikace Laurin & Klement. V první chvíli vás asi napadne, že když teď Škoda těmito verzemi kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP nezásobuje trhy EU, neprodává je ani v Rusku a jakmile tady získá novou homologaci, vrátí je i tam. Jenže tak to není, ani trochu.
V Rusku samozřejmě žádné WLTP ani Euro 6d-TEMP neplatí, vozy si tam vystačí s Euro 5, které škodovky plní už léta. Jenže zmíněné verze nejsou v Rusku žádný prodejní hit - modelů RS, Scout a 4x4 se tam loni prodalo 526 kusů. Automobilka tedy jistě neponechá kvůli ruskému trhu ve výrobě varianty plnící starší emisní normy. A prvky, které zajišťují možnost projít Euro 6d-TEMP, jsou pro provoz v Rusku spíše přítěží. A i kdyby se automobilka nakrásně rozhodla to nějak vyřešit, nová homologace kvůli pár stovkám aut ročně bude též obtížně ospravedlnitelná. Všechny lepší motory tedy z nabídky vypadly i tam. A na rozdíl od EU nadobro.
Nové emisní normy jsou tedy pro automobilky očividně komplikací i mimo EU. Mladoboleslavská automobilka nakonec na ruském trhu ponechává pouze vozy osazené staršími pohonnými jednotkami, které vyhovují normě Euro 5 a může je vyrábět ve větších počtech. Znamená to tedy, že v Rusku je momentálně na prodej Octavia s agregáty, které už jinde na Starém kontinentu nedostanete - s 1,4litrovým a 1,8litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. Druhý zmíněný je spojen pouze s automatem, u prvního je ale možné volit mezi manuální a automatickou převodovkou. Manuál lze navíc mít se všemi třemi úrovněmi výbavy.
Kromě motorů TSI ovšem Rusové mohou sáhnout i po jednom „pokladu” - motoru pro ty, kteří odmítají turba, takoví už u nás nepochodí. Jde o starou dobrou 1,6litrovou atmosféru, která dává 110 koní. I ty je možné spojit s výbavou Active, Ambition či Style, a to bez ohledu na to, zda jde o pětistupňové manuální nebo šestistupňové manuální provedení. Liftback přitom startuje na 1 021 000 RUB (cca 334 500 Kč), u nás dalece nedostupné sumě. Kombík je ovšem o extrémních 315 tisíc rublů (103 200 Kč) dražší.
Pokud se ptáte, proč je mezi oběma variantami téměř třetinový rozdíl, pak je třeba dodat, že zatímco základní liftback se montuje i v Rusku, Octavii Combi tamní zastoupení Škody dováží podobně jako ona eReSa a spol. Je tedy možné, že na lince v Nižnym Novgorodu dojde k rozšíření, zvláště poté, co skončila produkce SUV Yeti. To už je ale spekulace, faktem je, že nová pravidla EU komplikují evropským automobilkám život i mimo EU. A to více, než dosud kohokoli napadlo.
Škodu Octavia RS a další zajímavější verze vozu v Rusku už nejsou k dispozici, paradoxně kvůli v Rusku neplatícím pravidlům
Modernější turbodiesely pod do Octavie v Rusku kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP též nekoupíte, starší atmosférický motor 1,6 MPI však k mání je
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda