Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku ukončila prodej Octavie s lepšími motory. Nabízí ale jeden „poklad”
11.9.2018 | Petr Prokopec
S nástupem nových pravidel Evropské unie jsme trochu záviděli lidem žijícím mimo ní, neboť ti se teoreticky nemuseli změn obávat. Realita je jiná, třebaže pro staromilce není jen černá.
Škoda Octavia je jasně nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky. Je zároveň nabízena v největším množství verzí, a tak ani nepřekvapí, že je právě Octavia nejvíce postižena nutností nové homologace dle metodiky WLTP a příchod nové emisní normy Euro 6d-TEMP. Na jakémkoli trhu Evropské unie tedy aktuálně můžete sáhnout jen po dvou benzinových (1,0 TSI a 1,5 TSI Evo) či jedné dieselové (1,6 TDI) variantě vždy jen s předním pohonem, což je oproti předchozí nabídce neskutečné torzo.
Co je zajímavé, v případě zájmu o Octavii v atraktivnější specifikaci nepochodíte ani mimo EU. Tato zpráva nyní přichází z Ruska, kde byly do srpna též k dispozici varianty jako RS a Scout nebo modely s pohonem 4x4 včetně vrcholné specifikace Laurin & Klement. V první chvíli vás asi napadne, že když teď Škoda těmito verzemi kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP nezásobuje trhy EU, neprodává je ani v Rusku a jakmile tady získá novou homologaci, vrátí je i tam. Jenže tak to není, ani trochu.
V Rusku samozřejmě žádné WLTP ani Euro 6d-TEMP neplatí, vozy si tam vystačí s Euro 5, které škodovky plní už léta. Jenže zmíněné verze nejsou v Rusku žádný prodejní hit - modelů RS, Scout a 4x4 se tam loni prodalo 526 kusů. Automobilka tedy jistě neponechá kvůli ruskému trhu ve výrobě varianty plnící starší emisní normy. A prvky, které zajišťují možnost projít Euro 6d-TEMP, jsou pro provoz v Rusku spíše přítěží. A i kdyby se automobilka nakrásně rozhodla to nějak vyřešit, nová homologace kvůli pár stovkám aut ročně bude též obtížně ospravedlnitelná. Všechny lepší motory tedy z nabídky vypadly i tam. A na rozdíl od EU nadobro.
Nové emisní normy jsou tedy pro automobilky očividně komplikací i mimo EU. Mladoboleslavská automobilka nakonec na ruském trhu ponechává pouze vozy osazené staršími pohonnými jednotkami, které vyhovují normě Euro 5 a může je vyrábět ve větších počtech. Znamená to tedy, že v Rusku je momentálně na prodej Octavia s agregáty, které už jinde na Starém kontinentu nedostanete - s 1,4litrovým a 1,8litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. Druhý zmíněný je spojen pouze s automatem, u prvního je ale možné volit mezi manuální a automatickou převodovkou. Manuál lze navíc mít se všemi třemi úrovněmi výbavy.
Kromě motorů TSI ovšem Rusové mohou sáhnout i po jednom „pokladu” - motoru pro ty, kteří odmítají turba, takoví už u nás nepochodí. Jde o starou dobrou 1,6litrovou atmosféru, která dává 110 koní. I ty je možné spojit s výbavou Active, Ambition či Style, a to bez ohledu na to, zda jde o pětistupňové manuální nebo šestistupňové manuální provedení. Liftback přitom startuje na 1 021 000 RUB (cca 334 500 Kč), u nás dalece nedostupné sumě. Kombík je ovšem o extrémních 315 tisíc rublů (103 200 Kč) dražší.
Pokud se ptáte, proč je mezi oběma variantami téměř třetinový rozdíl, pak je třeba dodat, že zatímco základní liftback se montuje i v Rusku, Octavii Combi tamní zastoupení Škody dováží podobně jako ona eReSa a spol. Je tedy možné, že na lince v Nižnym Novgorodu dojde k rozšíření, zvláště poté, co skončila produkce SUV Yeti. To už je ale spekulace, faktem je, že nová pravidla EU komplikují evropským automobilkám život i mimo EU. A to více, než dosud kohokoli napadlo.
Škodu Octavia RS a další zajímavější verze vozu v Rusku už nejsou k dispozici, paradoxně kvůli v Rusku neplatícím pravidlům
Modernější turbodiesely pod do Octavie v Rusku kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP též nekoupíte, starší atmosférický motor 1,6 MPI však k mání je
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 48 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 46 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB